Unødvendig forsterkning i bunn av port, og avrunding av inn- og utgang av bassport er notert
Har tenkt litt på dette med baffelveggen, som dere ser på tegningen med 8 stk basser så er det ikke veldig mye luft igjen på hele fronten. Jeg må ha tilgang på hver side, en halvmeter, slik at jeg har mulighet til å komme til på baksiden samt at luften får sirkulert med tanke på fukt og varme. Baffelveggen blir uansett over ⅔ av total bredde.
Jeg ser det anbefales 5cm akustikkplater i fronten på baffelveggen.
- Bør jeg platekle hele veggen, og frese ut hull til 8 stk basselement og bassport? Til LCR freser jeg ut hele hullet til høyttaleren siden denne er såpass «liten». Eller bør jeg kun platekle imellom LCR og basskassene?
- Bør jeg montere akustikkplater på hele baffelveggen, også over fronten på basskassene siden disse utgjør såpass mye av baffelveggen? LCR høyttalerne kan jeg trekke 5 cm ut slik at dem står flush med akustikkplatene, men da bør jeg vel gjøre det samme med bassene? Vil det ha noe for seg å fore ut basselement og port med 5 cm slik at dem er flush med akustikkplatene? Se tegning...
Ser det varierer litt med hva baffelveggen platekles med. Holder det med veggspon når den bygges opp i 2x4»?