Skal bli spennende å følge med i prosessen.aair skrev:Takk for det JoDaBare for å oppklare så blir det ikke noe Pagode-rack denne gangen
Takk for tipset, Christian! Har snakket med karen allerede så til uka blir det sandblåsing av profilene. I dag borrer jeg ferdig hullene i profilene.
Knut
Jasså, er det flere som pjusker med sjølbygg? Bare å legge ut bilder om du føler for detemotikon skrev:Skal bli spennende å følge med i prosessen.aair skrev:Takk for det JoDaBare for å oppklare så blir det ikke noe Pagode-rack denne gangen
Takk for tipset, Christian! Har snakket med karen allerede så til uka blir det sandblåsing av profilene. I dag borrer jeg ferdig hullene i profilene.
Knut
Du legger vel ut bilder i fleng ja?
Og du blir garantert ferdig m racket leeeenge før meg......
Glassblåsing gir finere overflate enn sandblåsing, men er ikke sikker på om jeg ville ha gått for noen av delene. Mener å huske at sort eloksering er vanskeligere å få fint enn vanlig grå (kan gi skjoldete finish?), jeg ville ha spurt firmaet som elokserer om dette. Sliping og/eller børsting kan gi bra grunnlag før eloksering, og det ser bra ut (eks. frontplater på forsterkere) Gutta som driver med fornikling har svære båndslipere og sliper sikkert kjapt over disse enkle profilene. Men er det store riper fra før, så kan det bli omfattende sliping allikevel.... Centrum Fornikling og Sørligaten Fornikling er et par (i Oslo) jeg kommer på i farten.aair skrev:Hmm! Ikke helt enkelt dette med finish på profilene. Sandblåsing vil medføre en ganske grov overflate og da blir ikke eloksering pent. Skal overflaten sparkles og pusses så utelukker dette elokesering helt, men kanskje pulverlakkering kan være tingen i stedet? Noen som har synspunkter på dette?
Knut