Ja, da var påsken over, godt og vel ;D
Og da er det vel på tide med en liten rapport, eller hur? Og noen bilder selvfølgelig.
Løsningen for å komme til bryterne på vaskeren på en grei måte måtte løses, og resultatet ble slik:
Motoren ble satt til 7-8 volt og fikk ca 11-12 omdr. pr min, noe som gir det store hjulet 1 omdr på 4 minutter. Så fort går det ikke, og det var også meningen.
Fikk prøvd den for første gang ordentlig, og uten noen form for problemer i dag. Og jeg må si det, jeg er meget fornøyd med resultatet.
Hadde noen plater som ikke så ut i måneskinn, og som jeg så vidt torde å spille på, kun for å høre hvor jævlige de var. Lot de gå 20 minutter i vaskeren, og ferdig vasket og tørket så ut som de kom rett fra butikken
Bunnen av karet på vaskeren var full av smådritt etterpå, noe som er veldig positivt i denne forstand.
Her ser dere hvordan vannet "durer" mens vaskingen pågår:
Displayet viser grader til venstre (kan reguleres) og hvor lenge den skal gå til høyre. Regner med at ca 15 minutter er nok til middels skitne plater. Da har de fått en 4-5 omdreininger i vannet.
Og til slutt et par bilder av hele oppsettet ferdig:
Det neste nå, blir å lage et tørkestativ som jeg kjapt kan flytte de ferdige vasket platene over til for avdrypping.
Og ikke bli overrasket hvis det dukker opp i tråden her snart
;D
Vel, dette kan jeg trygt anbefale dere å prøve. Ikke bråker det, som de fleste vinylvaskere gjør, og ikke er det noen form for kontakt med vinylen under vaskingen. Bare å sette i gang, og forlate (les: høre musikk) så er de ferdige vasket etter en kort stund.
Takk for meg i mens!
Mvh
Lars