toref skrev:
Grattis! Mye vil ha mer, og f..n vil ha fler..
Regner med det var Calisto 2200 og Burmester 911 du prøvde? Hvordan vil du beskrive forskjellen mot Burmester utstyret?
Mvh
Jeg har Gallo ref. 3.1 og SA Amp. Gallo har 2 basspoler og SA Amp driver fra 40 hz ned til teoretisk 22 hz. Har en Burmester 991 og 992 i oppsettet fra før. Jeg er derfor familiær med Burmester sounden.
Har hatt Callistoen på prøve noen uker, leverte den tilbake forrige uke (etter å ha hørt Diablo hos NAT), så derfor var ikke lytteprøven igår direkte sammenlignbar.
Mitt inntrykk fra gårsdagen er at Burmester 011/911 er en musikalsk kombinasjon. Gedigen byggekvalitet. Mellomtonen er bløt og det er en helhet i lydbildet med god flyt og ganske stort lydbilde. Bassen går dypt men er noe avrunnet.
If. Callistoen, så synes jeg 011/911 ikke virket like kraftig. Callistoen virker å ha mer ressurser og oppleves strammere i bassen. Lydbildet virker større og åpnere. Mellomtonen virker kanskje ikke fullt så varm, mer nøytral?, kan hende noe mindre fremtredende.
Regner med at matching her er veldig avgjørende. Ser ut som om ht ene mine har svært godt av stor strømforsyning. (se kommentarer for Gallo i egen tråd) For meg ble Diablo en perfekt match!