Djevelen har tatt meg

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Sv: Djevelen har tatt meg

Zappern; hvordan går det med djevelen?
Hva trenger den av lufting?
Godt nok med avtrekk på sidene og bak?
Den har vel steinkontroll i bunn; men hvordan er mellomtonen?

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Sv: Re: Djevelen har tatt meg

yasman skrev:
Ah diablo. Jeg har alltid hatt sansen for Gryphons integrerte, tabu og calisto. Diablo har jeg ikke hørt. Men at Gryphon lager integrerte forsterkere helt i verdensklasse er jeg ikke i tvil om.
Hva var inntrykket fra Calisto?
Er det 2200 den heter?
Ja, den heter Callisto 2200 (200W utgave), finnes også en 2100 (100W utgave).

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Noen som har prøvd effektblokkene fra Gryphon? Antileon Sig. Mono og Antileon Sig. Stereo ser interessante ut. Noen som har peiling på prisene?

Mvh

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
347
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Såpass ja... Får kikke etter noe annet tror jeg. Men takk lell.

Mvh
[/quote]

He he, nei det er ikke billige saker dette her. Men det virker på meg som at alt vedrørende dette merket er dønn solid og skikkeligt bygget og en sinnsykt bra service. Eneste irriterende moment er bildene av Diabloen i annonser. Jeg trodde at fargen var en helt annen, helt til jeg ble fortalt at den var sort.
Fikk tilbud på en brukt fra Danmark, men han skulle ha nesten like mye for den som en ny i Norge. Han påstod han hadde gitt 72000 dkr. for den. Jeg sa til ham at han da måtte ha gjort årets dårligste handel.
Så nå har jeg kjøpt 2 stk Copland CTA 520 og skal bestille Audiovalve Eklipse som pre. Gleder meg, men dette blir jo off topic så...

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Grattis med nytt stæsj - hva var det som vippet pendelen fra Diablo til Copland for din del?

Vedr. effektblokkene: Diablo-en ser real ut den også, forsåvidt. Men jeg har forforsterker innebygget i CD-spilleren og kunne tenke meg å kjøre ren effektforsterker mot den.

Må hive meg rundt og få testet litt mer nå. Hadde besøk av noen rørbaserte monoblokker, men det ble for lite presist for min smak. Kunne vært moro å teste disse Gryphon sakene gitt.. I mellomtiden får vi bare prøve å kose oss med det vi har. :)

Mvh

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2

yasman skrev:
Diablo blir meget varm og trenger godt med lufting - den står på høye ben - ikke uten grunn. Jeg ville ikke plassert Diablo inn i en lukket hylle. Den har meget god kotroll i bunn og en fin oppløst mellomtone uten å bli komprimert på høyt volum så den er helt på høyden med det beste. Diablo tar ikke hva som helst av HT-kabler så er bør det matches. Effektforsterkerdelen er vel Diablos styrke.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13

Lexluthor skrev:
yasman skrev:
Diablo blir meget varm og trenger godt med lufting - den står på høye ben - ikke uten grunn. Jeg ville ikke plassert Diablo inn i en lukket hylle. Den har meget god kotroll i bunn og en fin oppløst mellomtone uten å bli komprimert på høyt volum så den er helt på høyden med det beste. Diablo tar ikke hva som helst av HT-kabler så er bør det matches. Effektforsterkerdelen er vel Diablos styrke.
Da er det gjort; Diablo er bestilt!!! kan ikke si annet enn at jeg gleder meg sinnsykt..... Testet utstyr i topline fra Burmester igår, i mitt oppsett låt Gryphon Callisto bedre......Hva vil vel ikke Diablo da gjøre!

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Grattis! Mye vil ha mer, og f..n vil ha fler.. ;) Regner med det var Calisto 2200 og Burmester 911 du prøvde? Hvordan vil du beskrive forskjellen mot Burmester utstyret?

Mvh

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
toref skrev:
Grattis! Mye vil ha mer, og f..n vil ha fler.. ;) Regner med det var Calisto 2200 og Burmester 911 du prøvde? Hvordan vil du beskrive forskjellen mot Burmester utstyret?

Mvh
Jeg har Gallo ref. 3.1 og SA Amp. Gallo har 2 basspoler og SA Amp driver fra 40 hz ned til teoretisk 22 hz. Har en Burmester 991 og 992 i oppsettet fra før. Jeg er derfor familiær med Burmester sounden.

Har hatt Callistoen på prøve noen uker, leverte den tilbake forrige uke (etter å ha hørt Diablo hos NAT), så derfor var ikke lytteprøven igår direkte sammenlignbar.

Mitt inntrykk fra gårsdagen er at Burmester 011/911 er en musikalsk kombinasjon. Gedigen byggekvalitet. Mellomtonen er bløt og det er en helhet i lydbildet med god flyt og ganske stort lydbilde. Bassen går dypt men er noe avrunnet.

If. Callistoen, så synes jeg 011/911 ikke virket like kraftig. Callistoen virker å ha mer ressurser og oppleves strammere i bassen. Lydbildet virker større og åpnere. Mellomtonen virker kanskje ikke fullt så varm, mer nøytral?, kan hende noe mindre fremtredende.

Regner med at matching her er veldig avgjørende. Ser ut som om ht ene mine har svært godt av stor strømforsyning. (se kommentarer for Gallo i egen tråd) For meg ble Diablo en perfekt match!

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3

yasman skrev:
Da er det gjort; Diablo er bestilt!!! kan ikke si annet enn at jeg gleder meg sinnsykt..... Testet utstyr i topline fra Burmester igår, i mitt oppsett låt Gryphon Callisto bedre......Hva vil vel ikke Diablo da gjøre!
Gratulerer så mye! Tror nok at det blir en meget god match. (Tror faktisk at Gryphon matcher hva som helst ;))

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
yasman skrev:
toref skrev:

Mvh
Jeg har Gallo ref. 3.1 og SA Amp. Gallo har 2 basspoler og SA Amp driver fra 40 hz ned til teoretisk 22 hz. Har en Burmester 991 og 992 i oppsettet fra før. Jeg er derfor familiær med Burmester sounden.

Har hatt Callistoen på prøve noen uker, leverte den tilbake forrige uke (etter å ha hørt Diablo hos NAT), så derfor var ikke lytteprøven igår direkte sammenlignbar.

Mitt inntrykk fra gårsdagen er at Burmester 011/911 er en musikalsk kombinasjon. Gedigen byggekvalitet. Mellomtonen er bløt og det er en helhet i lydbildet med god flyt og ganske stort lydbilde. Bassen går dypt men er noe avrunnet.

If. Callistoen, så synes jeg 011/911 ikke virket like kraftig. Callistoen virker å ha mer ressurser og oppleves strammere i bassen. Lydbildet virker større og åpnere. Mellomtonen virker kanskje ikke fullt så varm, mer nøytral?, kan hende noe mindre fremtredende.

Regner med at matching her er veldig avgjørende. Ser ut som om ht ene mine har svært godt av stor strømforsyning. (se kommentarer for Gallo i egen tråd) For meg ble Diablo en perfekt match!
Fint med litt nyansert vurdering av utstyr. :) Jeg har hele tiden sittet med inntrykket av at Burmester er nøytralt og klinisk, langt fra varmt, mer som Hegel. Du har selvsgt rett i at matching er viktig her. Diablo kunne vært morsom å teste som effektforsterker også egentlig... vet du om den balanserte inngangen kan brukes i «AV modus» på Diablo? Blir spennende å høre om lytteinntrykk når du får «djevelen» i hus. Hvor lenge må du vente?

Mvh

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
toref skrev:
Diablo kunne vært morsom å teste som effektforsterker også egentlig... vet du om den balanserte inngangen kan brukes i «AV modus» på Diablo?

Mvh
Nei, det går nok ikke. Det er bare "input 3" som kan brukes til dette, og det er en rca inngang.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Fint med litt nyansert vurdering av utstyr. :) Jeg har hele tiden sittet med inntrykket av at Burmester er nøytralt og klinisk, langt fra varmt, mer som Hegel. Du har selvsgt rett i at matching er viktig her. Diablo kunne vært morsom å teste som effektforsterker også egentlig... vet du om den balanserte inngangen kan brukes i «AV modus» på Diablo? Blir spennende å høre om lytteinntrykk når du får «djevelen» i hus. Hvor lenge må du vente?

Mvh
[/quote]

Hei,
Jeg kan med en gang avkrefte at Burmester låter som Hegel! Burmester heller nok heller mot det varme, likevel nøytral, oppfatter den faktisk som temmelig silkemyk og faktisk litt myk i bassen. Vet ikke hva som er gjort på den største modellen, men savner litt kraft if. eks. Gryphon.

Spilleren er i hus tirsdag e. planen! Så er det innspilling som gjelder; vet ikke hvor lenge det må vente.......Klarer nesten ikke å vente:)

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Da er forsterkeren i hus!

Spiller hjemme nå, må snart hjem...:)

Så er det bare å vente på innspilling; ifgl. manual 50 timer, med kontinuerlig forbedring......

Topp Bunn