Man har Dynamic EQ og Dynamic Volume i Audyssey. EQ delen legger inn en "tilpasset" housecurve ved gitt volum og Dynamic Volum komprimerer iht hva man setter. Fint om man har kinoen i naborommet for soverommet og husfruen finner ut at hun vil legge seg tidlig. Men ja det "dreper" dynamikken som et resultat av det.Jeg fikk spørsmål om Dynamic et eller annet, men den aktiverte jeg ikke. Deling og størrelsen på høyttalerne var jo fullstendig bananas. Det er et stort minus at man ikke kan sette inn visse verdier før kalibrering og at disse opprettholdes. Etter kalibrering var delefrekvens på 40 og alle høyttalerne satt til Large, inkludert de små bakhøyttalerne. Jeg endret alle til Small og satte delefrekvensen til 80. Før hadde jeg Yamaha DSP-Z11 og akkurat det samme skjedde der. Måtte endre delefrekvens og størrelse på den også. Jeg har normal lav sofarygg så mikrofonen er over den.
Hvis det kun er 6 målepunkter totalt, ville du kun brukt feks 4 i tillegg til det første? Jeg tenkte da som en 5'er ser ut på en terning?
Nei jeg bruker ikke REW. Jeg har aldri gått i dybden på dette og i mitt tidligere rom var jeg ganske fornøyd med manuell innstilling av subber og resultatet romkorreksjonen gaDu bruker ikke REW da ?
Hadde jo vært greit å sett hva som foregår i rommet med såpass heftig utstyr
Oi, MultiEQ, gjør ikke mye i bassområdet der. Du som har slikt godt utstyr burde ha en en RK i samme klasse...Nei det er kun MultEQ XT på denne. Jeg er usikker på antall presets, men vil tro at der er flere. Jeg har ikke brukt den på 2 år, så jeg merker at jeg har glemt noe ja.
Jeg tror det var kun 6 målinger (8 kanskje...) på denne, anbefaler du å kjøre alle 6 i sofaen nærmest mulig sitteposisjon? Måling nr. 1 er vel alltid i sitteposisjon eller?
Jeg prøvde bare litt kjapt, men det var alt for lite bass for min del i Pure Direct.Men hvordan låter det i pure direct da ?
Er det noe bass i ss da ? Er jo rimelig heftige fronter dette , så dem bør jo kunne skape litt trøkk på egenhånd også disse , så sant rommet tillater det mener jeg
Prosessoren har satt 3,54m til frontene og 6,00m til subbene. Det er målt når subbene stod stacket i hjørnet.Hvor stor er avstanden i prosessoren mellom fronter og subber.
Hva er avstanden fysisk fra sweetspot til høyttalerene og sweetspot til subbene?
Hmm , ikke bra - da kan det virke som om rommet ditt spiser bass jaJeg prøvde bare litt kjapt, men det var alt for lite bass for min del i Pure Direct.Men hvordan låter det i pure direct da ?
Er det noe bass i ss da ? Er jo rimelig heftige fronter dette , så dem bør jo kunne skape litt trøkk på egenhånd også disse , så sant rommet tillater det mener jeg
Ok. Synes det var mye delay på subbene. Er Velodyne korreksjonen tilkoblet? Vet du evnt hvor mye delay den legger til?Prosessoren har satt 3,54m til frontene og 6,00m til subbene. Det er målt når subbene stod stacket i hjørnet.Hvor stor er avstanden i prosessoren mellom fronter og subber.
Hva er avstanden fysisk fra sweetspot til høyttalerene og sweetspot til subbene?
Når jeg måler har jeg ca. 3,4m til fronten av fronthøyttalerne med subbene rett bak. Til front av subbene måler jeg ca. 4m.
Jeg skrev det andre innlegget før jeg så at du hadde postet. Velodyne'n er tilkoblet, men fungerer foreløpig kun som volumkontroll. EQ er slått av.Ok. Synes det var mye delay på subbene. Er Velodyne korreksjonen tilkoblet? Vet du evnt hvor mye delay den legger til?Prosessoren har satt 3,54m til frontene og 6,00m til subbene. Det er målt når subbene stod stacket i hjørnet.Hvor stor er avstanden i prosessoren mellom fronter og subber.
Når jeg måler har jeg ca. 3,4m til fronten av fronthøyttalerne med subbene rett bak. Til front av subbene måler jeg ca. 4m.
Siden subbene nå står på linje. Så vil de koble akustisk. Så etter hva jeg forstår på bildet så vil faktisk de stå nærmere enn når de var stablet i høyden.
Prøv å sette avstanden på subbene til 450cm. Prøv også å bare spille med subbene på den ene siden aktiv. De andre slår du av?
Blir det bedre?
Jeg manglet bass i sweetspot da jeg hadde stacket kassene i hjørnene ja. Lydbildet ble endret etter at jeg flyttet dem på gulvet ref post nr 507. Subbene i hjørnene tilfører fremdeles mest bass i hjørnene bak, så jeg spiller nå med dem avslått.Har oppfattet at du mangler bass i sweetspot.