Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden man først skal til London på konsert så hadde det vært fint med i alle fall et par netter, men siden Golden Circle billettene endte på ca. 5K pr. stk. så satte kompisen min foten ned for mer enn en overnatting. Da har han booket fly fra Stavanger på morgenen den 03.07. med retur den 04.07. på formiddagen. Så har passet mitt akkurat gått ut og da ble time for nytt pass og id-kort bestilt til fredag 08.03. i Kristiansand. Det blir 40mil og en dag fri for å få ordnet seg nytt pass, men sånn er det å bo på bøgda...🤠

    Hvis noen har lyst på AC/DC konsert i London søndag 07.07. så har jeg 3 stk. standard ståbilletter til overs. Konserten er i utgangspunktet utsolgt, men jeg så akkurat nå at det lå noen "Resale Tickets" til 3x prisen av det jeg betalte. Jeg tror de fleste billettene til hele Touren ble solgt ut ganske fort, men det er noen få billetter igjen på enkelte konserter til dobbel pris av hva jeg betalte og så har de også lagt ut 2-3 ekstra konserter. Hvis noen har lyst til å få med seg en konsert med gutta før de legger opp så er det bare å sende en melding. Billettene blir snart lagt ut på Finn...:)

    Så er det bare å vente på Helga. Hvis jeg får lurt meg ned i kjelleren så er det ikke umulig at det blir litt "Aussie Boogie Woogie" rock ila kvelden...🔊🔊🔊 🍻 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Man må jo stille korrekt antrukket på konserten og jeg "skulle bare" bestille en t-skjorte på AC/DC.com, men så kommer det tilsynelatende et 50th Anniversary plateslipp 15.03. Gud hvor lettlurt man er... 💸 💸💸 👼
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er ingen underdrivelse å si at jeg gleder meg til denne konserten og jeg kommer garantert til nevne den 2-3-4-5+++ ganger til fremover…🙊. Nå er som sagt både konsert- og flybilletter ordnet og da gjenstår det bare å finne et passende hotell, men det er det minst viktige. Det blir forhåpentligvis en minneverdig kveld...🔊 🔊⚡⚡ :giggle:

    Jeg har fått lurt meg ned i kjelleren, men det er litt usikkert hvor lang tid det tar før fruen finner ut hvor jeg har gjemt meg. Jeg måtte først ha en dose med AC/DC, men har nå roet ned med litt Hånky Tonk. Jeg spiller veldig lavt og håper at det tar en stund før kjellerdøra åpnet seg 😬. God helg til de som måtte kikke innom…🔊 🍻 :)

    F8A6DA9A-4D89-4F39-ABCB-C58FD165B3EB.jpeg
    57FB09C4-1BEC-46CC-ACF5-868F1B24F042.jpeg
    603E0943-7375-4CA4-A801-7F8DE8FA6CF7.jpeg
    640BD924-92E6-4AE8-BFD7-A8941F89C4F3.jpeg
     

    Vedlegg

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Gilja
    Det er ingen underdrivelse å si at jeg gleder meg til denne konserten og jeg kommer garantert til nevne den 2-3-4-5+++ ganger til fremover…🙊. Nå er som sagt både konsert- og flybilletter ordnet og da gjenstår det bare å finne et passende hotell, men det er det minst viktige. Det blir forhåpentligvis en minneverdig kveld...🔊 🔊⚡⚡ :giggle:

    Jeg har fått lurt meg ned i kjelleren, men det er litt usikkert hvor lang tid det tar før fruen finner ut hvor jeg har gjemt meg. Jeg måtte først ha en dose med AC/DC, men har nå roet ned med litt Hånky Tonk. Jeg spiller veldig lavt og håper at det tar en stund før kjellerdøra åpnet seg 😬. God helg til de som måtte kikke innom…🔊 🍻 :)

    Vis vedlegget 999408 Vis vedlegget 999409 Vis vedlegget 999410 Vis vedlegget 999412
    God helg🍻🍻 Dra på d hus å anlegg klarer før døren går opp..mitt "tips"😁
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    God helg🍻🍻 Dra på d hus å anlegg klarer før døren går opp..mitt "tips"😁
    Hun var vekk når jeg kom hjem, men hadde kommet hjem når jeg skrev innlegget. Det er kun et etasjeskille mellom oss og hvis jeg drar på nå så er det garantert "game over" for i kveld… 😬. God helg til deg også..🍻 🔊 😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Siden man først skal til London på konsert så hadde det vært fint med i alle fall et par netter, men siden Golden Circle billettene endte på ca. 5K pr. stk. så satte kompisen min foten ned for mer enn en overnatting. Da har han booket fly fra Stavanger på morgenen den 03.07. med retur den 04.07. på formiddagen. Så har passet mitt akkurat gått ut og da ble time for nytt pass og id-kort bestilt til fredag 08.03. i Kristiansand. Det blir 40mil og en dag fri for å få ordnet seg nytt pass, men sånn er det å bo på bøgda...🤠

    Hvis noen har lyst på AC/DC konsert i London søndag 07.07. så har jeg 3 stk. standard ståbilletter til overs. Konserten er i utgangspunktet utsolgt, men jeg så akkurat nå at det lå noen "Resale Tickets" til 3x prisen av det jeg betalte. Jeg tror de fleste billettene til hele Touren ble solgt ut ganske fort, men det er noen få billetter igjen på enkelte konserter til dobbel pris av hva jeg betalte og så har de også lagt ut 2-3 ekstra konserter. Hvis noen har lyst til å få med seg en konsert med gutta før de legger opp så er det bare å sende en melding. Billettene blir snart lagt ut på Finn...:)

    Så er det bare å vente på Helga. Hvis jeg får lurt meg ned i kjelleren så er det ikke umulig at det blir litt "Aussie Boogie Woogie" rock ila kvelden...🔊🔊🔊 🍻 😅
    Det er berre å glede seg! Eg var på Power Trip i oktober, og vart blåst av bana av Ac/Dc🤯🤘så utruleg tight og spelekåte, ikkje minst grisefeit lyd der basstromma sparka rett inn i lystsenteret 😃 var på konsert i Spektrum då Razors Edge plata kom, men sist konsert minnes med større glede 😊

    (Retta skrivefeil)
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er berre å glede seg! Eg var på Power Trip i oktober, og vart blåst av bana av Ac/Dc🤯🤘så utruleg tight og spelekåte, ikkje minst grisefeit lyd der basstromma sparka rett inn i lystsenteret 😃 var på konsert i Spektrum då Razors Edge plata kom, men sist konsert minnes med større glede 😊

    (Retta skrivefeil)
    Ja jeg husker at du skrev noe om den konserten et eller annet sted her inne. Jeg gleder meg som sagt veldig mye 🔊 🔊🔊 🤩
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har jo billetter til begge konsertene på Wembley, men skal/skulle i utgangspunktet bare på den ene. Vel det kan bli en endring i "programmet"...😬 Etter et visst antall Tuborg i går så fikk jeg en sånn "kjempelur" ide så nå har jeg kanskje fått med meg to andre på den siste konserten også. Vi har sen ferie i år, men det blir ikke rare ferien når man er blakk før ferien starter. Jeg håper at fruen ser humoren i det når jeg kommer hjem fra Power Up tur nr. 2 og sier at jeg er blakk, Back and Blakk…💸 💸 💸 🙈 🤪
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen dro "plutselig" på hytta igjen, mens jeg er litt mer kortreist og dro ned i kjelleren. Så kom det en pakke i dag, men ikke av det spennende slaget. Fruen skulle nok ønske at jeg prioriterte den, men jeg har viktigere ting å styre med…😬 🤪

    For å unngå og kjøre signalet gjennom delefilteret i Toskeboksene så har jeg brukt en XLR splitter bak forsterkerne, men OCD’en har taklet det litt dårlig så nå er splitterne fjernet. Da går signalet ubesudlet gjennom de fantastiske Toskekablene mellom Toskeboksene og roen kan igjen senke seg i kjelleren hos Dolbytor…🔊🔊🔊 😅

    05A4E85B-B521-4930-B080-9369DA8F22A8.jpeg
    125DAC3A-700E-4CDF-86A0-D23A3477F1ED.jpeg
    DC2389FB-20D9-43E6-A8E1-06761D32EF60.jpeg
    AB6C5E1C-68F6-4BAE-9D23-123BE19EE0EB.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    38.819
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fruen dro "plutselig" på hytta igjen, mens jeg er litt mer kortreist og dro ned i kjelleren. Så kom det en pakke i dag, men ikke av det spennende slaget. Fruen skulle nok ønske at jeg prioriterte den, men jeg har viktigere ting å styre med…😬 🤪

    For å unngå og kjøre signalet gjennom delefilteret i Toskeboksene så har jeg brukt en XLR splitter bak forsterkerne, men OCD’en har taklet det litt dårlig så nå er splitterne fjernet. Da går signalet ubesudlet gjennom de fantastiske Toskekablene mellom Toskeboksene og roen kan igjen senke seg i kjelleren hos Dolbytor…🔊🔊🔊 😅

    Vis vedlegget 1001484 Vis vedlegget 1001485 Vis vedlegget 1001486 Vis vedlegget 1001487
    Så vakkert ut Tor :)

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Om jeg får pakket ut støvsugeren i kveld er fremdeles et åpent spørsmål for det frister ikke å slutte av i kjelleren enda. Her er et et par "gamle" sanger som er nye for meg. Den første sangen hørte jeg for første gang når jeg og fruen nylig så serien Yellowstone og den andre fikk jeg hørt for første gang kun for et par dager siden. Dette er to flotte sanger helt etter min smak hvis man vil slappe av med litt rolig "Hånky Tånk" musikk…🤠

    66FE9E61-84DF-47A2-A63F-A8CDB59446F1.jpeg
    73659268-2DAB-40F8-9CB8-E43B8B2E8A47.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tjuvstartet litt på Helga i går og "rakk" derfor ikke å pakke ut støvsugeren, men jeg hadde ett kjapt jobboppdrag like ved heimen og benyttet anledningen til å svippe innom sånn at den i alle fall står ferdig oppladet når fruen kommer hjem. Så har fruen nattevaktshelg og da blir det antageligvis noen timer i kjelleren ila helgen 🔊 🍻 :giggle:

    Mars skal vel være den første vår-måneden, men her er det full vinter selv om det begynner å gå rette veien. For en uke siden så hadde jeg 122cm med snø på plenen, men i dag tidlig så var det sunket til bare 111cm. Selv om jeg bor på et vinter-sted så er jeg ikke spesielt glad i vinteren og jeg ser virkelig frem til at snøen (forhåpentligvis) forsvinner fremover (y)
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.582
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at jeg vel bare har hørt denne ene sangen, men så er den bra også 🤘🤘 🤪
    Da anbefaler jeg absolutt å sjekke ut første plata. Det er kanskje den eneste plata som er skikkelig bra🤘har bare gått en vei etter den imo🤷🏼‍♂️
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.795
    Antall liker
    3.809
    Torget vurderinger
    1
    Da får du ha en fremi frå god helg i kjelleren sammen med støvsugeren og en Tuborg. 🍻
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    212
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Da anbefaler jeg absolutt å sjekke ut første plata. Det er kanskje den eneste plata som er skikkelig bra🤘har bare gått en vei etter den imo🤷🏼‍♂️
    Det er jo selvfølgelig smak og behag, kan gjærne rocke til di nyere platene også jeg 😜
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha vist mitt nærvær i etasjen over frem til fruen dro på jobb så er jeg atter på plass i kjelleren. "Ikke drikk så mye da" sa hun med et smil før hun dro og jeg svarte som vanlig "Nei det skal jeg ikke kjære"! Vel etter å ha vært et par siden 1991 så kjenner hun meg bedre enn som så! Nye runder med Tuborg og Hånky Tonk følger…🔊🔊 🍻 🤠 🤪

    DE4D99D8-7531-4EDC-A791-CF9D1DA6E2E3.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble litt sent i natt og da er sofaen god å ha, hvis man får ha den i fred da. Etter liten tur ut på kjøkkenet så må man kjempe for å få igjen plassen. Frokosten ble enkel i dag, men sånn går det når man prioriterer musikk og øl fremfor å handle mat… 🙈 😅

    IMG_3120.jpeg
    IMG_3121.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen er som sagt før ganske sporty, men det er dessverre ikke undertegnede. Hun kom hjem fra nattevakt kl. 07.30 og stod opp igjen kl. 10.00 for å gå den årlige Støyledalslåmi på ski. Jeg har stort sett ligget og veltet meg på sofaen i hele dag med unntak for hundene som akkurat fikk luftet seg for 2. gang i dag. Jeg må vel snart ut på tur med Ko-Ko hunden, men nå trakk jeg ned i kjelleren for inntak av iskalde forfriskninger. Jeg har "gjemt" noen bokser med julebrus bak Tuborgboksene sånn at fruen ikke skal finne dem. Så gjelder det å stadig fylle på med Tuborgbokser sånn at julebrusen forblir "gjemt". Så har jeg også flere bokser med julebrus på lur som jeg kan etterfylle med. Sånn går no dagan…🤪 🎅 😅

    A1FA1E1C-0094-45B2-ABCA-B90201690F19.jpeg
    0E07972E-D009-419A-B4CD-DE3897A2B2FE.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er kjøleskapet fylt opp på nytt, julebrusen atter en gang "gjemt og glemt" og alt er tilbake til normalen! Starter opp med noen fete riff fra disse svenske rockedamene. Fortsatt god jul til de som måtte kikke innom… 🎅 🍻 🔊 :giggle:

    2034EC56-B0CC-47BC-838A-C9B42003A514.jpeg
    E4305F21-D66F-470A-A749-ED337213E61E.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tor Synes nesten litt synd på fruen ,:confused:, hun jobber seint og tidlig og mye helg

    Håper du sjemmer henne helt alldeles vekk ellers i uken . ) :)
    Hun jobber i utgangspunktet 3. hver helg og så er hver 3. jobbehelg nattevakter, men så er der litt sykdom ute og går inn i mellom og da tar hun av og til noen ekstravakter. Så har hun jo noen langfri perioder pga. at hun jobber turnus så det tilsvarer en vanlig arbeidsmengde med unntak av ekstravaktene, men der er det også noe avspasering inne i bildet. Jeg har ikke helt kontrollen på dette, men hun har en del fri altså…😅

    Jeg er nok alt for dårlig på å skjemme henne vekk og kunne helt klart hvert bedre på det…🙈 :giggle:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.578
    Antall liker
    84.753
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hun jobber i utgangspunktet 3. hver helg og så er hver 3. jobbehelg nattevakter, men så er der litt sykdom ute og går inn i mellom og da tar hun av og til noen ekstravakter. Så har hun jo noen langfri perioder pga. at hun jobber turnus så det tilsvarer en vanlig arbeidsmengde med unntak av ekstravaktene, men der er det også noe avspasering inne i bildet. Jeg har ikke helt kontrollen på dette, men hun har en del fri altså…😅

    Jeg er nok alt for dårlig på å skjemme henne vekk og kunne helt klart hvert bedre på det…🙈 :giggle:
    Tror mer på at du betaler henne. Corned beef med majones, Tuborg i utide og kjellertjeneste hele uka! 🤣🤣🤣 Eller er hun også fokusert på denne gule? "My precious!" 😁😁😁
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja de er englene "
    de hardt arbeidende helpe , hjemme og sykepleiere
    Plikt opfyllende og bare gode
    tar helger og dobbelt vakter om en andre

    Noen av dem er faktisk mine kunder ,, og har 1 pri før alle . )
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror mer på at du betaler henne. Corned beef med majones, Tuborg i utide og kjellertjeneste hele uka! 🤣🤣🤣 Eller er hun også fokusert på denne gule? "My precious!" 😁😁😁
    Hun har av og til snakket om "den gule", men det er nok den siste av mine to gule Ascona’er jeg hadde i ungdommen. Jeg hadde to Ascona’er og begge var gule. Den første var hun visstnok ikke "involvert i" tror jeg hun sa en gang…🤪 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.245
    Antall liker
    23.181
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Denne har jeg for øvrig fått helt "dilla" på de siste dagene. Den blir bare bedre og bedre dess flere ganger den spilles… 🤠

    E3FA89DF-A8BB-4462-A799-45F6FE821A4B.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn