Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som vanlig på denne tid så er jeg dritlei det meste. Høsten er lang og "alt" skal være ferdig til jul. Som om ikke det er nok så oppdaget vi plutselig en stor klump på halsen til KoKo-hunden for en uke siden. På tirsdag så måtte jeg derfor til dyrlegen i Haukeli for nærmere sjekk. Jeg forventet det verste, men dyrlegen mistenkte en eller annen betennelse (jeg hadde glemt 3/4 av det hun sa før jeg kom ut i bilen) og foreslo at vi starten men en antibiotika-kur. Den ser heldigvis ut til å virker for nå er klumpen halvert. Jeg må uansett møte opp igjen på mandag for nærmere kontroll, men det ser lovende ut...(y)

Så blir det vel å jobbe litt i morgen, men jeg måtte ha noen Tuborg og koble av. Selv om ikke fruen er helt enig så er Tuborg og kjelleren en meget god avkobling for min del. Både klumper og juleinnspurt er akkurat nå et stykke unna…🍻🍻🍻 😅

E4560187-D39D-4A87-B2B6-F9F86C4DC06D.jpeg
    1AD392F2-A227-40E8-A494-BD24E3FFC15C.jpeg
    1322F4C2-20AF-46A3-B36E-203D10C71DD4.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er for øvrig et bilde på vei hjem fra dyrlegen. Man skulle nesten tro at hun hadde fått en god dose speed, men sånn sitter hun hele tiden når vi kjører bil. Hun liker ikke biler med unntak av min og speider kontinuerlig etter møtende fiender…🤪 😅

AB460304-1DC3-4962-8D73-CC59335A18B5.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Parotis betennelse?

Kjør på med antibiotika og NSAID og se om du får betennelsen ned.

Mvh
    Jeg måtte gåggle Parotis betennelse, men det er vel noe slikt ja. Jeg hadde som sagt glemt mesteparten av det hun sa når jeg hadde kommet ut i bilen. Fruen er sykepleier og jeg ville ha henne bort med hunden i tilfelle det ble snakk om div. medisinske greier/ev. inngrep, men hun er redd for at hun ikke klarer å håndtere hunden så det er jeg som må ta de turene. Hunden har tidligere forsøkt å bite dyrlegen, så det var jeg som måtte holde oppe munnen mens dyrlegen konstaterte at alt så fint ut der inne 😬 😅

Det gis antibiotika morgen og kveld i tillegg til et eller annet smertedempende hver kveld. Hunden er for øvrig akkurat like KoKo som før, så det er foreløpig ingen ting som tyder på at hun ikke er frisk med unntak av klumpen og den har som sagt minket betraktelig siden tirsdag (y)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Først litt jobbing, så var det ut med KoKo-hunden, så en kjapp matbit og så bar det ned i kjelleren igjen... 🍻 🔊 :giggle:

Jeg har for øvrig spilt begge versjonene et par ganger her nå og jeg liker Bonnie Raitt sin best. Syns den er knallfin (y)

07CA7D25-2B17-4CD9-B47D-69C9E1FE0454.jpeg
    A9848793-7A5D-42B2-B439-AB4B4FDC74FE.jpeg
    7BC5525A-65E5-4650-BB92-048AB0DFFF16.jpeg
    D956C1E6-F102-43C0-B8C6-9DCC6A31BCFE.jpeg
    78DAA23F-AC01-4BFF-8915-9B49C9D0C0AE.jpeg
    4010AB3F-0350-40CB-9C2A-D28A84A61A9A.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det har som vanlig blitt både kånntri og R&R, men i stad så ble det litt Reidar Larsen. Han har mye bra, men han minner meg bare om en hendelse for 30-35 år siden (nå hørtes jeg j….. gammal ut… 😬). En kamerat av meg ble stoppet av politiet og han var drita full. Politiet: HVA HETER DU? Kameraten: REIDAR LARSEN!!! Han slapp ikke unna for å si det sånn…🍻 🤪

A8E9C61E-9A7D-4330-9D93-65ACE5817486.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen var på shopping-tur til Evje i dag og på vei opp igjen så fikk jeg beskjed om å ta opp en kjøttdeig fra frysen. Som sagt så gjort, men jeg har enda ikke fått en sms om at maten er klar. Selv om jeg er både tjukk og tjukk i hue, så forstår t.o.m. jeg at det kanskje er på tide å komme seg opp ifra kjelleren. Vel snart i alle fall, må ha en Tuborg og bare EN smugrøyk til.. 😬

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Maten var som fryktet ryddet av når jeg kom opp, men kald gryterett smaker godt det også 😋. Så var det litt kjedelig å våkne småpjusk i dag selv om jeg sluttet av tidlig i går, men det skyldes hovedsakelig tett nese og sår hals...🤧 🤒

Jeg var litt sent oppe i dag og da hadde fruen allerede luftet KoKo-hunden en tur i bøgda. Det blir nok en liten tur på oss to også ut på dagen selv om været ser ut til å bli ganske dårlig.

IMG_9787.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå blåser det godt og pissregner her, men hva gjør vel det så lenge man kan være innendørs. Så fikk vi også en uventet seier i kveld selv om jeg hadde en anelse om at det burde være mulig å slå dette City laget som er helt ute av form. Seieren ble behørig feiret…🥳 🥳 🥳

IMG_9789.png
    IMG_9790.jpeg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.667
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Først litt jobbing, så var det ut med KoKo-hunden, så en kjapp matbit og så bar det ned i kjelleren igjen... 🍻 🔊 :giggle:

Jeg har for øvrig spilt begge versjonene et par ganger her nå og jeg liker Bonnie Raitt sin best. Syns den er knallfin (y)

Vis vedlegget 1082023 Vis vedlegget 1082024 Vis vedlegget 1082025 Vis vedlegget 1082026 Vis vedlegget 1082027 Vis vedlegget 1082028
    Altså, hvis ikke du får hjerteinfark, så finnes det ikke en eneste teori om kosthold som medfører riktighet 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En lang uke toppet med forkjølelse er omsider over og en etterlengtet juleferie står for tur. Fruen trodde at jeg skulle slappe av og lade batteriene i kveld, men i mitt enkle hode er det akkurat det jeg gjør nå :unsure:. Hun har for øvrig nattevaktshelg og et besøk i kjelleren var selvsagt helt umulig å unngå. God helg til de som måtte kikke innom… 🍻 🔊 :giggle:

E9DC40AB-C4AF-44D1-97E4-373E88A20E21.jpeg
    5A86CFB2-FBB7-443B-9FC2-4393DEABCB6C.jpeg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.625
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Kos deg/dere med juleferie. Deilig følelse jeg selv kjenner på.akkurat nå. Her går det i Mack :D

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var tungt å komme "i hakk" i kveld og jeg begynte motvillig å tenke at fruen kanskje hadde rett selv om det sitter litt langt inne å innrømme. Jeg begynte t.o.m. å skjele bort på brennevinshylla, men fant heldigvis ut at det var feil vei å gå. Så etter noen Tuborg til og et par runder med Otrivin så begynte plutselig solen å skinne selv om det snør ute. Nå er humøret tilbake og alle nettene som jeg har hostet fruen inn på gjesterommet de siste dagene er glemt. Rockefoten går og Tuborgene blir bare bedre og bedre selv om det fremdeles hostes litt i ny og ne...😬 🔊 🍻 🤪

4D7AAFAD-1667-4675-8CE4-C8C32A7A60BD.jpeg
    0790146F-6EA2-45BF-9123-F812D05E64A9.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har vært forkjølet og "grisetrøtt" hele uka, men nå virker det allerede som en svunnet tid! Jeg må vel få lagt meg snart eller så sitter jeg fremdeles oppe når fruen kommer hjem fra jobb og det samsvarer ikke med sykdomsbildet som var beskrevet…

51929D40-D140-4A38-B376-48145CA01BF9.jpeg
    DC565A6F-4D11-458D-9047-87E0CC2384B5.jpeg
    D0C37D23-3CFD-4C1C-A00B-CDF3AEA975D7.jpeg
    452AC90F-C9E6-4220-95DB-B2C2666F7BD8.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen jobbet jo i natt også og normalt sett så ville det betydd noen fine timer i kjelleren, men formen er ikke helt på topp så det ble det ikke noe av. I stedet for så lå jeg og hostet i hele natt så jeg kunne i grunnen like godt sittet oppe…😵

Det har ikke blitt så mange HiFi kjøp i år, men pengene har nå forsvunnet likevel. Vi byttet jo vinduer i sommer og så gikk jeg på en "bil-smell" rett etter påske. Jeg byttet ut Caddy’en med en Amarok V6 224hk som jeg har spritet opp til 320hk og 700nm. Jeg hadde i grunnen tenkt å ha Caddy’en en stund til, men jeg hadde litt for god tid på hytta i påska og det resulterte i en MC601 til senterhøyttaleren i kinorommet og en Amarok. Der vi tar av ved riksveien til hytta så ligger det ofte en høy kant etter brøytebilen. Jeg har tidligere hatt en spade i bilen og spadd vekk denne kanten, men jeg er lat og kjøpte like godt en høyere bil i stedet. I tillegg så slipper jeg å låne pick-up’en til min bror for å hente juletre for nå kan fruen hente juletreet selv, helt uten min hjelp. Hun har alltid funnet juletre og fraktet det ned til veien, men jeg har hentet det. Nå slipper jeg det også så dette kan bli tidenes "lureste" bilkjøp selv om alternativene var lang rimeligere…😬

Klumpen i halsen til KoKo-hunden er nå helt vekk, så antibiotika kuren gjorde underverker. Dyrlegen sa at vi bare skulle bare bruke opp tablettene vi har fått for å forhindre at det kommer igjen, så hun får fremdeles tabletter morgen og kveld.

Så får jeg vel se om jeg klarer å få koblet opp SVS tubene i kinorommet ila julen. Med alle fridagene som kommer så burde det absolutt være mulig, men man vet jo aldri hva som kan dukke opp :unsure:. Jeg har uansett fått mer trøkk i bassen der inne etter at jeg satte inn to ekstra Midgard Oberon 6.1 blokker og så fikk lagt pakninger rundt elementene (y)

IMG_9417.jpeg
    IMG_9882.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    994
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Fruen jobbet jo i natt også og normalt sett så ville det betydd noen fine timer i kjelleren, men formen er ikke helt på topp så det ble det ikke noe av. I stedet for så lå jeg og hostet i hele natt så jeg kunne i grunnen like godt sittet oppe…😵

Det har ikke blitt så mange HiFi kjøp i år, men pengene har nå forsvunnet likevel. Vi byttet jo vinduer i sommer og så gikk jeg på en "bil-smell" rett etter påske. Jeg byttet ut Caddy’en med en Amarok V6 224hk som jeg har spritet opp til 320hk og 700nm. Jeg hadde i grunnen tenkt å ha Caddy’en en stund til, men jeg hadde litt for god tid på hytta i påska og det resulterte i en MC601 til senterhøyttaleren i kinorommet og en Amarok. Der vi tar av ved riksveien til hytta så ligger det ofte en høy kant etter brøytebilen. Jeg har tidligere hatt en spade i bilen og spadd vekk denne kanten, men jeg er lat og kjøpte like godt en høyere bil i stedet. I tillegg så slipper jeg å låne pick-up’en til min bror for å hente juletre for nå kan fruen hente juletreet selv, helt uten min hjelp. Hun har alltid funnet juletre og fraktet det ned til veien, men jeg har hentet det. Nå slipper jeg det også så dette kan bli tidenes "lureste" bilkjøp selv om alternativene var lang rimeligere…😬

Klumpen i halsen til KoKo-hunden er nå helt vekk, så antibiotika kuren gjorde underverker. Dyrlegen sa at vi bare skulle bare bruke opp tablettene vi har fått for å forhindre at det kommer igjen, så hun får fremdeles tabletter morgen og kveld.

Så får jeg vel se om jeg klarer å få koblet opp SVS tubene i kinorommet ila julen. Med alle fridagene som kommer så burde det absolutt være mulig, men man vet jo aldri hva som kan dukke opp :unsure:. Jeg har uansett fått mer trøkk i bassen der inne etter at jeg satte inn to ekstra Midgard Oberon 6.1 blokker og så fikk lagt pakninger rundt elementene (y)

Vis vedlegget 1083980 Vis vedlegget 1083981
    Flott bil, men du må ha mer lys på den, minst 6 hjortelykter må til. :cool:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.195
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott bil, men du må ha mer lys på den, minst 6 hjortelykter må til. :cool:
    Det var to veldig små ekstralys foran og to veldig dårlige arbeidslys bak under støtfangeren. Jeg skiftet dem ut med disse og det får holde for en stund. Posisjonslyset på ekstralysene er for øvrig deaktivert så de brukes kun til fjernlys… 🤠 😅

IMG_1364.png
    IMG_1365.png

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.634
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1083980 Vis vedlegget 1083981
    Slit ‘an med flott bil! 😀

Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn