Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.951
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sam Elliott passer western, men begynner å dra på åra
    Sam Elliot er unik.
    Glemmer aldrig telefonsamtalen i "Road House", der Patrick S spør Sam Ell. hvordan det er på jobbet hans.
    " Helt OK. They have a big sign over the pissoir, that says: Don´t eat the big, white mints" :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siste oppdraget i dag tok 5 minutter pga. brukerfeil hos kunde så da sluttet jeg litt tidligere. Så er jo fruen på kveldsvakt, hundene er luftet, kjøleskapet er fylt opp og HELGA har kommet :love:

Jeg lurte på å starte opp denne flotte fredagen med noe flott musikk som feks. DSOTM, men så husket jeg plutselig at jeg ikke har dop i huset og da er vel poenget vekk…:unsure: o_O 😅

God helg til de som måtte kikke innom inkludert de som liker PF…(y) 🍻🍻🍻🔊🔊🔊 :giggle:

63A62414-44F6-4D63-A8F4-6B236C2F16C9.jpeg
    C02CDAAD-B519-43B4-93F6-EFD548B16E6B.jpeg

Kenol

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    12
    Kan du snart prøve et annet dop Dolby? Etterfulgt av et glass? 🍺
    Nærmere smaksløst kommer en ikke og som ivrig ølfantast er det deprimerende å se de boksene der.:)

I beste mening og god helg! 🍻

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.153
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da måtte jeg bare hoppe i det og kjøpe abonnement hos Skyshowtime sånn at jeg og fruen får sett sesong 5 av Yellowstone. Så regner jeg med at seriene 1883 og 1923 følger etterpå... (y) 🤠
    Når du er ferdig med de så anbefaler jeg Landman og Mayor of Kingstown. Råbra saker👍 Nå mener jeg at det meste av hva Taylor Sheridan har skrevet manus til er av meget høy klasse og det ligger jo endel av hans serier på Showtime. Så her er hare du mange serier du kan binche(y)

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan du snart prøve et annet dop Dolby? Etterfulgt av et glass? 🍺
    Nærmere smaksløst kommer en ikke og som ivrig ølfantast er det deprimerende å se de boksene der.:)

I beste mening og god helg! 🍻
    Nei jeg kommer nok ikke til å skifte øl med det første og hvis jeg skulle skiftet så ville det blitt noe i samme sjangeren. Jeg skal kun ha vanlig lyst øl og har ikke prøvd noe annet som tilsier at jeg går over på andre typer øl. Jeg har prøvd masse forskjellig øl opp i gjennom årene presentert av "øl-kjennere" og jeg har enda ikke prøvd noe som frister til gjentakelse. Jeg er som sagt en enkel sjel fra bøgda og kommer nok alltid til å forbli det…🍻🍻🍻 😅

Glass drikker jeg aldri av hjemme, men gjorde et unntak i stad når jeg drakk opp Motörhead bömber smoky shot’en som har stått nesten tom ganske lenge. Den gikk ned, men frister ikke til gjentagelse ala mye "godt" øl jeg har prøvd…😬

I beste mening her ifra også og god helg :giggle: . Hva slags øl drikker du forresten?

5A5FA44D-9C45-469A-9839-63FC3CDD24C7.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    På slankern?
    Nei, men det burde jeg vært…😬 😆

Vedrørende Tuborg Lite så var det fruen som en eller annen gang innså at hun aldri kom til å få meg til å slutte å drikke øl og så spurte hun om jeg ikke kunne drikkeTuborg Lite i stedet for vanlig Tuborg. Dette har hun jo glemt for lenge siden og nå har hun selvsagt begynt å ymte frempå om å kutte ned på øldrikkingen, slutte å smugrøyke, spise mindre, spise sunnere, trimme mer, blablabla, men et sted går jo grensen for en lat livsnyter! :mad:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.951
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    men så husket jeg plutselig at jeg ikke har dop i huset og da er vel poenget vekk…:unsure: o_O 😅
    Ikke det???

1736528150844.png

Om dopet ditt er for langsomt, så kan denne annbefales. Nesten stueren er den også....
    Og om du vil, at det skal gå fortere, da er det bare å tygge/knase den :ROFLMAO: :ROFLMAO:

L1030078.JPG

Kenol

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    12
    Kan det være at Dolbyn egentlig ikke liker smaken øl..? Kjøpes det inn kun for rus (Hifi-tweak) så vil jeg si det er et godt kjøp da det også er det rimeligste å finne i butikkhylla. Sjelden jeg kjøper industripils da jeg brygger mitt eget, men det er mye drikkenes å velge i kategorien Pils/Lys lager.
    Jeg foretrekker Fatøl typene fra Aas eller Frydenlund. De blir muligens for komplekse for din gane.
    Kan heller tipse deg om et annet merke nesten fullstendig uten noe som helst smak av malt, humle eller gjær hvis Tuborg lager skulle være tomt i hyllene.
    Isbjørn! Tuborg i Norge brygget av Ringnes kan på ingen måte sammenlignes med Tuborg brygget i DK. Smak selv.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.524
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, men det burde jeg vært…😬 😆

Vedrørende Tuborg Lite så var det fruen som en eller annen gang innså at hun aldri kom til å få meg til å slutte å drikke øl og så spurte hun om jeg ikke kunne drikkeTuborg Lite i stedet for vanlig Tuborg. Dette har hun jo glemt for lenge siden og nå har hun selvsagt begynt å ymte frempå om å kutte ned på øldrikkingen, slutte å smugrøyke, spise mindre, spise sunnere, trimme mer, blablabla, men et sted går jo grensen for en lat livsnyter! :mad:
    Hehe, insinuerte ikke noe om vekten din, kun Lite 😊

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan det være at Dolbyn egentlig ikke liker smaken øl..? Kjøpes det inn kun for rus (Hifi-tweak) så vil jeg si det er et godt kjøp da det også er det rimeligste å finne i butikkhylla. Sjelden jeg kjøper industripils da jeg brygger mitt eget, men det er mye drikkenes å velge i kategorien Pils/Lys lager.
    Jeg foretrekker Fatøl typene fra Aas eller Frydenlund. De blir muligens for komplekse for din gane.
    Kan heller tipse deg om et annet merke nesten fullstendig uten noe som helst smak av malt, humle eller gjær hvis Tuborg lager skulle være tomt i hyllene.
    Isbjørn! Tuborg i Norge brygget av Ringnes kan på ingen måte sammenlignes med Tuborg brygget i DK. Smak selv.
    Som forventet så har vi ikke samme smak/forventninger med tanke på øl, men det går helt fint for min del! Akkurat nå så er jeg "ruset" på øl og storkoser meg med "god" lyd på anlegget… 🍻 😅

6B7C98FD-E25B-4271-8284-57DFB740A07F.jpeg
    9B7789DE-35A2-4CA9-9318-E5CD752444CA.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble en fin kveld i kjelleren og jeg fikk heldigvis sluttet av i god tid før fruen kom hjem inkl. lufting av hundene. I dag så er det knallblå himmel og sol, men skinnet kan som sagt bedra. Jeg må vel snart ut med hundene igjen selv om det er 20 blå her nå… 😬

IMG_0307.jpeg
    IMG_0308.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble ingen tur i dag. Vel vi gikk 40-50m, men da begynte begge hundene å dra bena opp under seg pga. kulden så da ble det en liten biltur i stedet. De var veldig glade for å komme inn i bilen igjen og nå slapper de av inne i varmen (y) 😊

IMG_0314.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    -16 her, og ca 40 cm med snø. Et helvete spør du meg. I morgen kommer mildværet og det skal bli deilig, men og skam glatt.
    Her blir det også +grader fra mandag kveld og det skal det være en ukes tid. Heldigvis så meldes det ikke om noe særlig regn så da blir det forhåpentligvis ikke så glatt. Her er 80cm snø og med kommende mildvær så synker snøen godt sammen (y)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    22 blå her nå og det frister ikke så veldig mye å komme seg ut, men jeg har satt på Webastoen og så får jeg og KoKo-hunden se hvor langt vi går i dag. Nå meldes det om regn både mandagskveld og tirsdagen, men jeg tar heller regn enn +/- 20 blå.

Sånn ellers så har jeg snust litt på en Trinnov Nova ref. tråden til Tosken, men jeg er litt redd for at jeg tar meg vann over hodet og forviller meg inn i farvann jeg ikke behersker. Jeg får først se an tråden til Tosken når han omsider mottar den nye burken…;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I kveld så er det rekeaften med påfølgende quiz på Bykle‘s beste hotell og da er det bare å henge seg på. Quiz’en tar jeg ikke så høytidelig å lader opp med Swahili Kånntri og Tuborg! God helg til de som måtte kikke innom 🍻 🍻 🔊 🔊 🤠

1900E702-029F-46CC-B13F-A1CB634684C9.jpeg
    3C2CFBAB-FEE4-4FCF-BE10-F5C60DADBEBA.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så er det ikke bare HiFi-nisser som betaler overpris i forhold til ren ytelse. Setesdal Brannvesen har hatt ute en 1996 Toyota HiLux siden nyttår og i dag ble herligheten med hele 80hk solgt for kr. 360.000. De la den ut på auksjon med en minstepris på kr. 70.000 og antageligvis fått nesten kr. 300.000 mer enn de regnet med. Jeg føler meg plutselig ganske normal… (y) 🍻 😅

8F898CAB-F080-4544-B100-984E5461D421.png
    508D94DF-85AA-4D21-AA94-A60C307311F7.png
    4F1B3458-5F32-47BC-85C2-BBCE0A0D52BE.png
    6EF5D65E-F7A2-40E4-99CF-8518F4CDA305.png
    E49D5C8E-938D-4CA7-8D3C-C181042427F1.png

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.090
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Så er det ikke bare HiFi-nisser som betaler overpris i forhold til ren ytelse. Setesdal Brannvesen har hatt ute en 1996 Toyota HiLux siden nyttår og i dag ble herligheten med hele 80hk solgt for kr. 360.000. De la den ut på auksjon med en minstepris på kr. 70.000 og antageligvis fått nesten kr. 300.000 mer enn de regnet med. Jeg føler meg plutselig ganske normal… (y) 🍻 😅

Vis vedlegget 1089718 Vis vedlegget 1089719 Vis vedlegget 1089720 Vis vedlegget 1089721 Vis vedlegget 1089722
    Takk og pris for gærninger🙈 Helt ok med veteran bil, men jeg skjønner ikke greia med en gammel Hilux. Sikker godt tatt vare på, men nitrist å ratte rundt i😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk og pris for gærninger🙈 Helt ok med veteran bil, men jeg skjønner ikke greia med en gammel Hilux. Sikker godt tatt vare på, men nitrist å ratte rundt i😅
    Ja jeg skjønner greia med div. veteran biler, men her melder jeg også pass. Her snakker vi om noe av det nærmeste man kommer en gammel traktor som har lov til å kjøre i over 80km/t… 😬 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så har det begynt å klø litt i kjøpetrangen, men en Trinnov Nova vet jeg ikke om det blir på en stund enda. Så tenkte jeg at jeg kunne starte ny-året litt mer forsiktig og en rør-tester har jeg også fundert på en stund. Jeg startet en egen tråd om dette for å få noen råd, men jeg er foreløpig mye mer forvirret nå enn før jeg startet tråden... For å kurere noe av kjøpetrangen så fikk jeg i det minste bestilt noen flere KT88 reserve-rør fra Neby i går... (y) 🍻 😬

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er en god venn sin Hilux 2,8. Rett fra butikk til Arctic Trucks. 38" hjul.... Gleder meg til en tur.(sorry for å spamme tråden din)
    Det er en helt annen doning, men ikke noe for meg. Det er en i bygda som har en HiLux Arctic Trucks og den er vel hevet maks. hvis jeg har forstått han riktig. Jeg har prøvd den en gang og det var som sagt ikke noe for meg. Når man ikke er kjempelang og i tillegg kanskje har et par kilo for mye, så var det nesten litt vanskelig bare å komme seg inn i bilen… 😬 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så var det trist å lese at Denis Law hadde gått bort i går kveld. Han var den siste av The United Trinity som utgjorde en formidabel trio på 60-tallet. Statuen av alle tre står på utsiden av Old Trafford. Han var kjent for sin tøffe spillestil og elsket av fansen. RIP Denis ❤

IMG_0379.jpeg
    IMG_0378.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn