hel skrev:Her er en link med modellene og prisene som nye:
http://www.haugalandaudio.no/
DOXA 07 Mk II
Forforsterker med fem linjeinnganger. Dimensjoner 80 x 220 x 210 mm (HxBxD). Pris som ny 6.500 kr.
DOXA 012
Forforsterker med inngang for CD, tuner og AUX. Dimensjoner 80 x 220 x 210 mm (HxBxD). Vekt 3.4 kg. Pris som ny 4.000 kr.
DOXA 010
MC RIAA forsterker. Dimensjoner 80 x 220 x 210 mm (HxBxD). Pris som ny 4.000 kr.
DOXA 014
Digital til analog konverter for CD, DAT og MD. Dimensjoner 80 x 220 x 210 mm (HxBxD). Vekt 3.5 kg. Pris som ny 6.500 kr.
DOXA 70 SE
Effektforsterker 2 x 70 Watt (8 Ohm). Dimensjoner 160 x 300 x 480 mm (HxBxD). Vekt 16 kg. Pris som ny 7.000 kr.
DOXA 70 SIGNATURE
Effektforsterker 2 x 70 Watt (8 Ohm). Dimensjoner 160 x 300 x 480 mm (HxBxD). Vekt 24 kg. Pris som ny 12.000 kr.
DOXA 8.1 R
Gulvstående toveis høyttaler med SEAS 8" bass/mellomtone og Scan Speak diskant. Følsomhet 92 dB. Dimensjoner 968 x 265 x 335 mm (HxBxD). Pris som ny 21.500 kr pr par.
Etterhvert som Lauvland modifiserer sine konstruksjoner blir det gjerne færre komponenter igjen i boksen. Da mine Sig 70 MkIIa kom tilbake som Model 72 var antallet ladelytter redusert fra fire til to. Det er derfor jeg tror det kan være 72 du har, men sikker er jeg ikke!kefcam skrev:Hei
Har ikke helt kontroll på når den ble oppgradert, men den kostet 6000.
Tidligere eier hadde kvittering på oppgraderingen men den fulgte ikke med esken.
finnes det noen bulletproof kjennetegne på at det er en 72?
Mvh
Kenneth
Hadde dette problemet med mine Sig 70 / Model 72 inntil jeg fikk byttet automatsikringer fra B til C. Siden har det ikke skjedd.warwick skrev:Hvordan er oppstarten av en 70 i forhold til 140? 140ien hadde en tendens til å ta automatsikringene..
Da var 70 Signature i hus! Og jeg er på jobb til fire.. Måtte denne arbeidsdagen gå fort.warwick skrev:Angrer bittert på at jeg solgte min 140 Signature for et par år siden.
Vurderer derfor å slå til på en 12 år gammel 70 Signature. Er alderen noe som bør bekymre meg? Selger beskriver den som "god brukt", som i 2-4 hver dag disse årene.
Hvordan er oppstarten av en 70 i forhold til 140? 140ien hadde en tendens til å ta automatsikringene..
Var det svaret til meg?pahf skrev:Pseudokolbing skal det vistnok gå an og få tak i fra Doxa, men jeg har enda ikke lykkes og få svar fra de på mail ihvertfall. Men si ifra hvis du lykkes så skal jeg ta opp det til vurdering igjen!
Hva er grunnen til det tro?sn skrev:Det går i hvert fall ikke an å brokoble doxa 70 signatur.
mvh
sn
Ok, så det er ikke noe i veien for å koble seg på kun den ene inngangen/utgangen?sn skrev:Etter det jeg har forstått går det ikke an å brokoble denne. for å brokoble må vel forsterkeren være bygget som en dual mono konstruksjon, og det er den ikke.
Lauvland sier selv at hvis man vil ha ekstra krefter (mer strøm, ikke mer watt) bruker man bare den ene inngangen og tilsvarende utgang.
Selv om det er to trafoer er de koblet sammen.
mvh
Sn
Det er bare å prøve. Men de liker ikke for kliniske "skarpe" preamper.evorkahn skrev:vurderer parasound nc2100+ en doxa box på dali ikon 7. tror dere om det?
hvordan ser enn forskjell på om doxa 140 er en 2x70w eller 2x140w?
evorkahn skrev:var bare en ide som kom i går. har en røreffekt. jeg prøver å finne pre til men er ikke lett. parasound heller nok litt mot det varme som jeg har skjønt. ikke testet den selv.
Mulig det, he he!FAB skrev:You lucky bastard!![]()
Zeke1983 skrev:Nå har jeg en doxa 70se stående til test her hjemme! Solide 70 watt, PUMPER BASS!!
Men lurte på etpar ting:
1:
Jeg har brum i transistoren i min( 99 % sikker på at det er denne..) er det noe som kan la seg ordne? evt pris?
2:
Er det oppdateringer tilgjengelig til denne modellen, evt tweak som kan gjøres/byttes etc som får den til å spille enda bedre?
Hva koster en "standard" service/ sjekk på en slik forsterker? Har sendt mail til Knut Lauvland, men ikke fått noe svar.
3: Jeg kan nå spille så å si uten noe Romkorreksjon og subber men klipsch frontene mine stikker litt i diskanten. Er det "mye" å måtte dempe hhv 1.5 og 2.5 db i 4 og 8khz for å ikke la dette stikke seg veldig frem?
MVH Johan