Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    @lovemusikk:
    Den forsterkeren du har i dag: Er heeelt lik min Doxa 70 SE som er fra 95 caish.

Den du fikk tak i nå: Samme print, men er tydelig oppgradert ser det ut for meg, den har færre utgangstransistorer og større lyttekapasitet av det jeg ser på bildene.

Min ser du på midterste bilde i innlegg #1538

Stilig.
    Vet du hvilke som skal være best lyd i?
    Min rør-pre er på rep så får ikke testet de mot hverandre.
    Testet litt på den jeg skaffet nå med en passiv 012..men lure på om ikke min og din låter bedre?.. Feitere og rundere bass kanskje i denne nyanskaffelsen?
    Må teste skikkelig en gang når jeg er alene hjemme så det er ro og få :p
    Har desverre ikke mer kjennskap lydmessig til Doxa enn min egen standard 70SE.
    Ellers bare kjennskap til det jeg har lest, og at din nyanskaffelse ser for meg ut som en oppgradert.
    De oppgraderte skal vistnok ha færre utgangstransistorer, noe din ser ut til å ha :)

At den er feitere og rundere i bassen kan kanskje stemme med mindre antall utg.transistorer da jeg vil tro dempefaktor muligens vil gå litt ned.
    Gevinsten med oppgraderingen vil jeg tro ligger mer oppe i frekvens, mellomtone-diskant.
    Men nå er jeg langt ute på viddene og synser ;) Andre har gjerne bedre svar på dette. :)
    Det beste er at du tester selv med en god pre og bruker øra.
    Sett alle forventninger til side og ha et åpent sinn når du lytter :)
    .
    Ja det gjør jeg alltid :)
    Av det lille jeg hørte/testet så kunne det virke sånn.. mindre dynamisk også? Her er jeg ute på villspor kanskje..da jeg ikke husker helt hvordan min hørtes ut på 012. Nei, best å holde kjeft til jeg får testet de mot hverandre.
    For det er stor forskjell på 012 passiv og Operaen.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Selv tør jeg påstå at 70se profiterer på en skikkelig god pre som driver effekttrinnet skikkelig.
    Men samtidig forstår jeg Lauvland med bruk av passiv pre, da dette låter meget transparent og gjennomsiktig.
    Blir en smakssak egentlig, og hva høyttalere en kombinerer med.

Synest selv 70SE er en positiv opplevelse dynamisk sett, her hos meg har den ikke akkurat noen enkel oppgave med å drive totalt 4stk (2 på hver side) 15" JBL fra bass og opp til 550hz. Stemmer gjerne litt med det du nevner lovemusikk angående dynamikk.

Vil tippe din nye Doxa kanskje låter litt rundere og smoothere..? noe jeg synest 70SE ikke er noe spesielt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Selv tør jeg påstå at 70se profiterer på en skikkelig god pre som driver effekttrinnet skikkelig.
    Men samtidig forstår jeg Lauvland med bruk av passiv pre, da dette låter meget transparent og gjennomsiktig.
    Blir en smakssak egentlig, og hva høyttalere en kombinerer med.

Synest selv 70SE er en positiv opplevelse dynamisk sett, her hos meg har den ikke akkurat noen enkel oppgave med å drive totalt 4stk (2 på hver side) 15" JBL fra bass og opp til 550hz. Stemmer gjerne litt med det du nevner lovemusikk angående dynamikk.

Vil tippe din nye Doxa kanskje låter litt rundere og smoothere..? noe jeg synest 70SE ikke er noe spesielt.
    .
    Ikke hørt noen andre Doxa effekt jeg.
    Mulig at min 012 burde vert oppgradert til siste skrik..da jeg syns Opera rør-pre overgikk den med høye kneløft.
    012 oppleves ikke like gjennomsiktig som Opera..mer teppe over lyden.
    Den er jo ikke dårlig, men kanskje fungerer den bedre med nyere Doxa? Ligg nå ute for salg.. litt usikker om jeg sku beholdt den.. koster ca 5000 for å oppgradere til nye 012P :)
    Men effekten var planen å oppgradere til 61 light. Det koster litt mer. Ca 12000. Men da blir alt utenom trafo skiftet ut sa de.

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    261
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Oppgradering,,,,Når det gjelder det første bilde så er denne gamlere enn den du fikk tak på nå med 4 Lyttere på,

Du snakket om og oppgradere den ene ,
    Ta da den som du har hatt lengst M 2 sorte lyttere på print denne er gammel

og du kan jo selv skaffe deg lyttere hos elfa (samme som de som er i den nyeste du har) ,,,og i tillegg oppgradere Ht ledning /samme som på den ny innkjøpte

,,,og den Alu platen som er bakerst PÅ den gamle ,,Løsne den av og Ca på midten skjærer du en stripe tvers over M kniv . legge denne på bord kant og knekk den i 2 stk ,og sette disse tilbake ,,,motsatt så de ikke tar borti hverandre.

Når det gjelder passive pre så er der stor respons på kabler/RCA som brukes på de,Har selv 012 aktiv,07 Mk2Med NLE Pot,06 pre M riaa
    og Django TVC passiv pre ,,,,i tillegg til andre pre boxer som brukes her, så er det Cary slp50b(rør pre) som er den desidert beste,,,den åpner alt, de andre er og åpne og gode men m aktiv så er det sprekere lyd som du kan forme med å bytte 2 stk 6922/E88cc rør alt etter oppsett, og det kan du for såvidt gjøre m Passive pre også (Bytte rca kabler).
    Mvh Roy

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Oppgradering,,,,Når det gjelder det første bilde så er denne gamlere enn den du fikk tak på nå med 4 Lyttere på,

og du kan jo selv skaffe deg lyttere hos elfa (samme som de som er i den nyeste du har) ,,,og i tillegg oppgradere Ht ledning /samme som på den ny innkjøpte

,,,og den Alu platen som er bakerst PÅ den gamle ,,Løsne den av og Ca på midten skjærer du en stripe tvers over M kniv . legge denne på bord kant og knekk den i 2 stk ,og sette disse tilbake ,,,motsatt så de ikke tar borti hverandre.

Når det gjelder passive pre så er der stor respons på kabler/RCA som brukes på de,Har selv 012 aktiv,07 Mk2Med NLE Pot,06 pre M riaa
    og Django TVC passiv pre ,,,,i tillegg til andre pre boxer som brukes her, så er det Cary slp50b(rør pre) som er den desidert beste,,,den åpner alt, de andre er og åpne og gode men m aktiv så er det sprekere lyd som du kan forme med å bytte 2 stk 6922/E88cc rør alt etter oppsett, og det kan du for såvidt gjøre m Passive pre også (Bytte rca kabler).
    Mvh Roy

Jammen, den jeg hadde med to sorte kondiser spiller mye bedre over alt. Mer dynamisk og virker kraftigere. Spiller som mye dyrere forsterker.

Den andre som jeg fikk nå er tammere og rundere..
    Hvorfor? pga noen har tuklet og "oppgradert"?
    Skal prøve andre rca å se.

Min Opera rør-pre spiller og mye bedre enn den pasive 012. Men den spiller ikke dårlig 012 altså. Bare at rør-pre er så utrolig mye bedre.

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nyttår kjære Doxa-venner.

Legger ut noen bilder: 8.2 Signature, 61 Signature og siste tilskudd, oppgradert passiv 012 som heter Signature 1. Lakkert med gummilakk og påsatt dekorskiver av meg...

mvh. Lars

Er det ikke litt varmt til effekt-trinnet?Er det ikke ett klasse A-trinn?Det må ha luft rundt seg og ikke bare oventil, hvis ikke så forkorter du levetiden drastisk.

mvh

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Mvh Roy

Jammen, den jeg hadde med to sorte kondiser spiller mye bedre over alt. Mer dynamisk og virker kraftigere. Spiller som mye dyrere forsterker.

Min Opera rør-pre spiller og mye bedre enn den pasive 012. Men den spiller ikke dårlig 012 altså. Bare at rør-pre er så utrolig mye bedre.
    Den du hadde? Har du solgt den gamle 70SE, den som du selv likte best?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2

Legger ut noen bilder: 8.2 Signature, 61 Signature og siste tilskudd, oppgradert passiv 012 som heter Signature 1. Lakkert med gummilakk og påsatt dekorskiver av meg...

mvh. Lars

Er det ikke litt varmt til effekt-trinnet?Er det ikke ett klasse A-trinn?Det må ha luft rundt seg og ikke bare oventil, hvis ikke så forkorter du levetiden drastisk.

mvh
    Det er ikke klasse A. Det bare høres sånn ut! :) Doxa-forsterkerne jobber overraskende kjølig, du skal presse dem bra hardt før de utvikler mye varme.

Mvh
    Håkon Rognlien

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

mvh. Lars

mvh
    Det er ikke klasse A. Det bare høres sånn ut! :) Doxa-forsterkerne jobber overraskende kjølig, du skal presse dem bra hardt før de utvikler mye varme.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for oppklaring!Jeg syns det fortsatt ser litt trangt ut for effektforsterkeren,men det er nå meg.
    Godt Nyttår.

Mvh
    Thomas

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hei

Mvh Roy

Den du hadde? Har du solgt den gamle 70SE, den som du selv likte best?
    Nei nei, er ikke galen :D
    Den fikk tilbake plassen sin i stua den.
    Den nyanskaffende får stå oppe på Sonus Faber høyttalerne. Men de SF burde hatt en lik som den jeg har nede. SF spilte dritbra på den jeg hadde som jeg og har enda.
    Kaller den forsterker A og den nye for B , så ingen misforstår :)
    B har jeg ikke testet enda på SF, bare testet i stueanlegget. Så håper den klare seg fint på SF

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet gain i 70SE?
    Kapellmester? :)

kapellmester

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    439
    70 SE hadde 0,9V inngangsfølsomhet. ca 30K inngangsimpedans. 70SE er litt reaktiv på inngangen slik at passiv pre fungerer ikke like bra her som på senere modeller hvor inngangen er mer ren resistiv.

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Oppleves det noe lyttertetthet med de nyere doxaene, ser at forvrengningen kan være relativt høy. Hvordan passer ARC pre på disse?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    70 SE hadde 0,9V inngangsfølsomhet. ca 30K inngangsimpedans. 70SE er litt reaktiv på inngangen slik at passiv pre fungerer ikke like bra her som på senere modeller hvor inngangen er mer ren resistiv.

Aaha.. derfor rør-pre er konge ja. Bedre enn 012 passiv jeg også har. :)
    Skal jeg ta vare på 012 passiv siden jeg vil oppgradere 70SE til 61 light senere?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2
    Oppleves det noe lyttertetthet med de nyere doxaene, ser at forvrengningen kan være relativt høy. Hvordan passer ARC pre på disse?
    Nei, ikke på noen måte. Det er silkeglatt eleganse hele veien, eventuell lyttetretthet må komme annet sted i fra, i så fall.

Det er meget lav inngangsimpedans på nye Doxa, men ettersom den er rent resitiv, er den mindre problematisk enn andre med høyere impedans. Men ARC må du i så fall teste ut, jeg har selv ikke prøvd, og kan ikke gi sikkert svar.

Mvh
    Håkon Rognlien

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ikke på noen måte. Det er silkeglatt eleganse hele veien, eventuell lyttetretthet må komme annet sted i fra, i så fall.

Det er meget lav inngangsimpedans på nye Doxa, men ettersom den er rent resitiv, er den mindre problematisk enn andre med høyere impedans. Men ARC må du i så fall teste ut, jeg har selv ikke prøvd, og kan ikke gi sikkert svar.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for svar. ARC REF75SE er det beste sluttrinnet jeg har hatt til nå, men kunne vært greit å hatt ett transistor valg i bakhånd. Er blitt litt allergisk mot "transistor" lyd, stort sett vært Mcintosh, Luxman klasse A og ARC som ikke har gitt lytte tretthet. Jeg drar frem DOXA signatur mkii en gang i blandt og musikkgleden er stor i disse boksene. Hvordan er en gammel signatur sammenlignet med dagens bokser?

alit

Medlem
    Ble medlem
    22.02.2009
    Antall liker
    0

Tenkte jeg kunne sende noen bilder av forsterkeren avkledd siden jeg allikevel "måtte" åpne den. Skulle selge en 70 sig mk2 og klarte å ryke sikringen på den rett før kjøperen kom. Heldigvis var det samme sikring i min så fikk liv i den igjen.

Akkurat for øyeblikket spiller jeg med en sonos rett i forsterkeren (hører ikke forskjell med/uten Rotel RA-11 som jeg hadde som dac/forforsterker før). Har en tanke om at en god dac med volumkontroll må være bra på denne? Noen som har erfaringer å dele? Høyttalere er nå Patos L301 mk2. Syns det spiller rett så fint, selv om Sonos visstnok skal være helt elendig lyd på analog ut?

P.S fant ut da jeg registrerte på Tapatalk at jeg nå har to kontoer her. Noen regler mot det? Lagde en ny for litt siden (blastbeat), hadde rett og slett glemt at jeg hadde denne fra 2009.

Sent from my iPhone using Tapatalk

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag

Tenkte jeg kunne sende noen bilder av forsterkeren avkledd siden jeg allikevel "måtte" åpne den. Skulle selge en 70 sig mk2 og klarte å ryke sikringen på den rett før kjøperen kom. Heldigvis var det samme sikring i min så fikk liv i den igjen.

Akkurat for øyeblikket spiller jeg med en sonos rett i forsterkeren (hører ikke forskjell med/uten Rotel RA-11 som jeg hadde som dac/forforsterker før). Har en tanke om at en god dac med volumkontroll må være bra på denne? Noen som har erfaringer å dele? Høyttalere er nå Patos L301 mk2. Syns det spiller rett så fint, selv om Sonos visstnok skal være helt elendig lyd på analog ut?

P.S fant ut da jeg registrerte på Tapatalk at jeg nå har to kontoer her. Noen regler mot det? Lagde en ny for litt siden (blastbeat), hadde rett og slett glemt at jeg hadde denne fra 2009.

Desto bedre elektonikk en plasserer foran forsterkern, desto bedre blir sluttresultatet ut av høytalerne ;)

alit

Medlem
    Ble medlem
    22.02.2009
    Antall liker
    0
    Det er jeg forsåvidt klar over. Bare slår fast at dac'en i en rimelig integrert ikke forbedrer lyden rett fra sonos. Så lurer litt på hva slags erfaringer folket har med dac rett i Doxa? Begynner jo å bli mange som tilbyr dac med volumregulering

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2
    Det er jeg forsåvidt klar over. Bare slår fast at dac'en i en rimelig integrert ikke forbedrer lyden rett fra sonos. Så lurer litt på hva slags erfaringer folket har med dac rett i Doxa? Begynner jo å bli mange som tilbyr dac med volumregulering

Ikke spar på kruttet, i hvertfall. Gode DAC'er fungerer utrolig bra rett i Doxa effekt. Da mener jeg DAC'er som Hegels toppmodell, APL og lignende. Resultatet er i mine ører helt nydelig.

Mvh
    Håkon Rognlien

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

Ikke spar på kruttet, i hvertfall. Gode DAC'er fungerer utrolig bra rett i Doxa effekt. Da mener jeg DAC'er som Hegels toppmodell, APL og lignende. Resultatet er i mine ører helt nydelig.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Har du testet ARC pre på Doxa? Og hvilken DOXA modell ville du gått for hvis den vekselsvis skulle drive SF Amati Futura og Wilson Sabrina?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.700
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Håkon Rognlien
    Har du testet ARC pre på Doxa? Og hvilken DOXA modell ville du gått for hvis den vekselsvis skulle drive SF Amati Futura og Wilson Sabrina?
    Det med ARC spurte du om for noen få dager siden også...! ;) Fortsatt ikke testet, nei. Som nevnt, usikkert på de Doxa-forsterkerne som har lav inngangsimpedans. Får du derimot fingrene i en Doxa 74, er det problemfritt, den har 1 MOhm inngangsimpedanse, lar seg drive av alt.

Blir jo mye en smakssak hvilken Doxa man velger seg, selv har jeg stor sans for nevnte 74, men også den siste, 61 Signature er en nesten utrolig forsterker. På den annen side koster den både skjorta og havrelefsa... Spiller du mest Jazz og klassisk, vil 61 være en treffer. Mer rock, gå for 74. Men det er min smak. Det finnes også noen av de eldre som vil fungere strålende, men jeg husker ikke forskjellen på dem...! :)

Mvh
    Håkon Rognlien

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

Mvh
    Håkon Rognlien
    Det med ARC spurte du om for noen få dager siden også...! ;) Fortsatt ikke testet, nei. Som nevnt, usikkert på de Doxa-forsterkerne som har lav inngangsimpedans. Får du derimot fingrene i en Doxa 74, er det problemfritt, den har 1 MOhm inngangsimpedanse, lar seg drive av alt.

Blir jo mye en smakssak hvilken Doxa man velger seg, selv har jeg stor sans for nevnte 74, men også den siste, 61 Signature er en nesten utrolig forsterker. På den annen side koster den både skjorta og havrelefsa... Spiller du mest Jazz og klassisk, vil 61 være en treffer. Mer rock, gå for 74. Men det er min smak. Det finnes også noen av de eldre som vil fungere strålende, men jeg husker ikke forskjellen på dem...! :)

Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for svar. 74 er nok tingen da...

alit

Medlem
    Ble medlem
    22.02.2009
    Antall liker
    0
    Takk:) Har Hegel på lista allerede. Hadde håpa på en "alt i ett" løsning a'la Mitchell&Johnson wld 211. Men skal lytte på litt forskjellig, har ikke dårlig tid da jeg er positivt overraska hittil med sonos[emoji23]

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    74 duger :D :D :D

Mer en nok strøm og ta av ;)
    Er noen av de nye like kraftige som denne? Hva koster 61 signatur?
    61 er om jeg husker riktig, klarer den nå 2*300w. Det fra 2*35w...
    Kansje de kommende Mono 61 Ampene er kraftigere.

Ellers er 74 den kraftigste fra Doxa så langt. Det er målt 2*500w fra de spilt på Doxa sine 8.1 signature høytalere.
    Mulig den kan gi ut enda mere.

Model 61 koster nesten 50.000 kr ny.
    Forventet pris på de kommende 61 Mono skal være nevnt tidligere i tråden

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.352
    Sted
    Smurfeland
    Dette har jeg kopiert fra Doxa's hjemmeside:

All Doxa amplifiers use two powerful transformers that can deliver up to 1400w.
    All Doxa amplifiers can deliver up to 300w each channel.
    All but the most absurd loudspeakers will be controlled better by a Doxa than any million watt hyper amp.
    It's not about how many watts on the output. It all comes down to offer enough power and offer it faster and cleaner than anything else. This is why a Doxa Model 61J will sound more powerful than the typical american super monoblocks of 500w output.
    We could of course make more power but the sheer quality of sound would suffer due to the need of less ideal transformers. The Doxa Model 61 amplifiers are optimised for max power without sacrificing good sound. Our spesified output power might be a little misleading and in reality it's a bit understated.

Er det noen Doxa eiere som har gått fra store, strømsterke forsterkere og opplever at de kan spille like høyt, og at det låter minst kraftfullt med 61J og 61? Grunnen til at jeg lurer er at jeg bruker en 250 watter med 2000 VA strømforsyning for tiden, på svært lettdrevne høyttalere riktignok, men med 15" bass. Er litt nysgjerrig på hvordan Doxa ville fungert på disse, men spør meg om en 35 watter virkelig ville kunne forsyne dem med like mye kraft og kontroll under f.eks. filmlydspor på litt nivå, eller om man da ville bli begrenset av 35 watt og litt mindre (halvparten) strømforsyning enn det jeg har nå. Så hva sier dere? Kan jeg ta uttalelsene til Doxa for god fisk på dette området? ;D

Larsgan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    122
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå 61 Signature og jeg har hatt 53 kg Xindak A600, og jeg har også sammenlignet med Hegel H20 (200w). Lyden fra 61 Signature fylte rommet og dreiv høyttalerene ((Sonus Faber Olympica II) vesentlig bedre enn Hegel H20.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.352
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har nå 61 Signature og jeg har hatt 53 kg Xindak A600, og jeg har også sammenlignet med Hegel H20 (200w). Lyden fra 61 Signature fylte rommet og dreiv høyttalerene ((Sonus Faber Olympica II) vesentlig bedre enn Hegel H20.
    I'm intrigued. :) Opplevde du ingen begrensninger i hverken det ene eller andre når du gikk til Doxa? Spilte litt film i går, og da ble jeg sittende å lure på om en forsterker som er oppgitt til 35 watt ville kunne klare å holde et sånt lydtrykk med så mye "filmbass" uten at det raknet litt. Antar dette er noe som bare må prøves ut hvis man vil vite sikkert, men erfaringer fra andre er uansett interessant.

Og en annen ting, 61 signature, er det den som bare heter 61 på hjemmesiden, eller var det snakk om en dobbelt så dyr 61 som ikke er lansert enda som skulle hete signature?

ERIKD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    660
    Sted
    Longnose
    Enig! har ikke hørt de forsterkerene du sammenlikner med men har signatur å den spiller STORT! driver symfonicene så det holder:D

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.352
    Sted
    Smurfeland
    Hvordan er disse høyttalerterminalene i bruk? Sitter bananer og spader godt? Plass til å skru fast avisolert kabel uten terminering?

Larsgan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    122
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    I'm intrigued. :) Opplevde du ingen begrensninger i hverken det ene eller andre når du gikk til Doxa? Spilte litt film i går, og da ble jeg sittende å lure på om en forsterker som er oppgitt til 35 watt ville kunne klare å holde et sånt lydtrykk med så mye "filmbass" uten at det raknet litt. Antar dette er noe som bare må prøves ut hvis man vil vite sikkert, men erfaringer fra andre er uansett interessant.

Og en annen ting, 61 signature, er det den som bare heter 61 på hjemmesiden, eller var det snakk om en dobbelt så dyr 61 som ikke er lansert enda som skulle hete signature?[/QUOTE

Svarer bare der jeg med sikkerhet kan si noe.
    Det er nå noen måneder siden jeg fikk høyttaleren 8.2 Signature i hus, og hele lydbildet er fantastisk, men det jeg tar meg i å bli forbløffet over gang på gang er bassgjengivelsen. Stor, rask og det som betyr mest, fyldig og lik konsertlyd som jeg aldri før har hørt på noe stereoanlegg.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.352
    Sted
    Smurfeland
    Takker for svar, er som sagt nysgjerrig på de forsterkerne her. :)
    De er vært og prøve en gang i livet.

Skulle bare prøve en Doxa 70SE jeg også.

Nå har jeg 8 Doxa produkter stående, og eid 9 :rolleyes:
    Ja, nå er det primært de nye forsterkerne jeg er mest nysgjerrig på, og det blir litt dyrt med 30-50 tusen bare for å prøve. Men ser de har en returordning også med 30 dagers full returrett. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn