lovemusikk
Hi-Fi freak
.Har desverre ikke mer kjennskap lydmessig til Doxa enn min egen standard 70SE.@lovemusikk:
Den forsterkeren du har i dag: Er heeelt lik min Doxa 70 SE som er fra 95 caish.
Den du fikk tak i nå: Samme print, men er tydelig oppgradert ser det ut for meg, den har færre utgangstransistorer og større lyttekapasitet av det jeg ser på bildene.
Min ser du på midterste bilde i innlegg #1538
Stilig.
Vet du hvilke som skal være best lyd i?
Min rør-pre er på rep så får ikke testet de mot hverandre.
Testet litt på den jeg skaffet nå med en passiv 012..men lure på om ikke min og din låter bedre?.. Feitere og rundere bass kanskje i denne nyanskaffelsen?
Må teste skikkelig en gang når jeg er alene hjemme så det er ro og få
Ellers bare kjennskap til det jeg har lest, og at din nyanskaffelse ser for meg ut som en oppgradert.
De oppgraderte skal vistnok ha færre utgangstransistorer, noe din ser ut til å ha
At den er feitere og rundere i bassen kan kanskje stemme med mindre antall utg.transistorer da jeg vil tro dempefaktor muligens vil gå litt ned.
Gevinsten med oppgraderingen vil jeg tro ligger mer oppe i frekvens, mellomtone-diskant.
Men nå er jeg langt ute på viddene og synser Andre har gjerne bedre svar på dette.
Det beste er at du tester selv med en god pre og bruker øra.
Sett alle forventninger til side og ha et åpent sinn når du lytter
Ja det gjør jeg alltid
Av det lille jeg hørte/testet så kunne det virke sånn.. mindre dynamisk også? Her er jeg ute på villspor kanskje..da jeg ikke husker helt hvordan min hørtes ut på 012. Nei, best å holde kjeft til jeg får testet de mot hverandre.
For det er stor forskjell på 012 passiv og Operaen.