DOXA preamp

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hej med jer.

Hvad kan i anbefale af DOXA preamps?

Hvilken model er den bedste?

Hvad skal jeg regne med den koster?
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

har hatt en 07 mkII.likte den meget godt og angrer på at jeg solgte den.(kjøpte den som demomodell for 3500 kr og solgte den videre for 2000 kr.) billig inngangsbillett til high end-lyd,og Doxa's effektfortserker er regnet som bedre enn forforsterkerene.pass på å bruke isolerte kabler da den av og til leverte litt hvilestøy.

mvh. s,
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Tak for svaret :)

Er der nogen DOXA preamps, som har 2 stk. pre/out?

Jeg har nemlig et par store højttalere (dali grand) og ville på sigt, bi ampe et par DOXA effekter.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei igjen !

min hadde 2 preout's,men de var fasevent (180 grader)

mvh. s,
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Hvad med den gamle 07 SE preamp med sorte plastic knapper?
Den har vel indbygget strømforsygning, hvor den nyere udgave har ekstern powersupply?
 

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Innlegg
116
Antall liker
0
Eksempler på isolerte kabler?
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
øh .. har malt meg opp i et hjørne her..

vel,hadde problem med bruk av tynne Nordostkabler med Doxa'en,men de mer robuste fra Monster og Taralabs fungerte bedre.

mvh. s,
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Er det like effekter du har fra Doxa.?
I såfall ville jeg heller sett på muligheten til å kvasi koble dem..

Og jeg må si at 07 ikke når opp til 012, har hatt dem begge og 012 er en klar favoritt..

Det er noe med samspillet mellom Doxa pre og Doxa effekt, så jeg ville nok holdt meg til Doxa pre så lenge du har Doxa effekt..
Det er masse gode pre amps der ute, men om du klarer å få den synergi effekten med noe annet enn Doxa vet jeg ikke, jeg har hvertfall aldri fått det til..

Når det kommer til små variasjoner på Doxa ting, så finnes det ingen fasit så vidt meg bekjent..
Den godeste, Knut Øysten Lauvland, jobbet hele tiden med oppgraderinger og oppdateringer uten at det sto på komponentene, så du må nesten bruke serie nr for å vite hva som egentlig sitter i dem..
Kjell
 

rockforlife

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
74
Antall liker
1
Tak for alle svar ;D

Nu regner jeg med, at købe en gammel 07SE preamp. Den kan opgraderes og måske blive "rigtig god" 8)
Den laves b.la. om til passiv drift, og det skulle passe godt med DOXA 140, som jeg håber på at få fingre i igen.

Hvad koster en 012 preamp i Norge?

Nogen der har billeder af elektronikken, i en DOXA preamp?
 
Topp Bunn