Todani
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 20.05.2009
- Antall liker
- 2.373
Da blir det vel å selge det som deler. Best å bli kvitt det. Man blir påminnet bommerten hver gang man ser på kabinettet...
Det er jo han som har hatt den......-Det er en på FINN som annonserer etter “ønsker kjøpe defekt DP forsterker”. Selg den til han for et par-tre lapper, og legg dette bak deg.
Nesj, du kan jo prøve å legge den ut på Finn uten å skrive hvor ille det står til i annonsen?Ærede menighet....
Hei og vær hilset denne lørdagen
Jeg vil idag dele min siste erfaring på bruktmarkedet. I vår ble en 6.12 lagt ut for HBO. på Finn.no. Den så ikke så vært ut på bildene, og høyeste bud var 4000,-. MEN det sto i annonsen at den hadde en ulyd i høyre mellomtone. Jeg bydde han 5.000 for morro skyld... Regna med jeg villi bli overbydd. Men nei.. eg fikk tilslaget.
Mottok så amp'n, kobla den opp og kunne bekrefte at den hadde skurr i høyre kanal i "gitarregisteret"..
Sendte den til RJEL i håp om en quickfix, så kunne sjekke ut 6.12 fra bucketlista (er litt svak for lillebror dp, og har alltid lyst på en).
Etter en stund kom beskjeden jeg ikke hadde forventa... Amp'n er fullstendig "forderva lodda", det er blitt brukt uorginale/feil deler. Den er faktisk så maltraktert av ukyndig "reperatør" en gang i tiden, at den ikke kan berges (første i RJEL's historie.... ).
Del 1 av dette innlegg er til advarsel, at VÆR FORSIKTIG på Finn.
Jeg har nå tapt de 5.000 jeg betalte for amp, + kostnader for RJEL sin tid.
Det kunne ikke ha skjedd på et mer ubeleilig tidspunkt.. men sånn er livet.
Del 2 er en oppfordring/forespørsel til menigheten.. Hva kan jeg gjøre med 6.12?
Selge den som deler? (frontplate, trafo, kondensatorer..)
Bruke den som blomsterpotte?
Rive ut alt og sette inn et par ICE moduler?
Bruke den som anker på båten?
Fotnote;
* Ja jeg har vært i kontakt med selger. Han solgte en forsterker med kjent feil, så der kommer eg ingen vei.
* Forrige eier kjøpte den av Niklas Trenneus (Nicotronics), som verken klarte å høre eller måle feilen........(!!?)
Vis vedlegget 1070757
Vis vedlegget 1070759
mvh Kai
Ikke stjerneaktuelt å drive på sånn.Nesj, du kan jo prøve å legge den ut på Finn uten å skrive hvor ille det står til i annonsen?
Ganske stor forskjell på "en del jobb" og at en av landets beste på slike forsterkere kaller den et håpløst tilfelle.Ikke stjerneaktuelt å drive på sånn.
Amp’n er lagt ut til lav pris, hbo. Og med tydelig info at det er en del jobb å få denne opp å gå.
Nja, husk at for et verksted med timesatser og MVA, så blir en slik reparasjon fort ulønnsom. Noe verkstedet her har opplyst om, på korrekt vis.Ganske stor forskjell på "en del jobb" og at en av landets beste på slike forsterkere kaller den et håpløst tilfelle.
Absolutt, de fleste har nok lagt alt for mange timer i et "ulønnsomt" prosjekt kun for gleden ved hobbyen. Jeg mener likevel at det hadde vært mest redelig om all informasjonen om forsterkeren også hadde vært tilgjengelig i Finn-annonsen også.Nja, husk at for et verksted med timesatser og MVA, så blir en slik reparasjon fort ulønnsom. Noe verkstedet her har opplyst om, på korrekt vis.
En kyndig privatperson kan allikevel finne glede og lønnsomhet i å mekke slike apparater på hobbybasis. Hvilket vi har mange eksempler på her inne på HFS.
… og blir det for trangt underveis, kan 6000H trygt settes av herHva er det egentlig å forbedre på en C1s? Bare spør.
Når reiser du oppover? Du har ikke plass til to PA402er og en PA6000H?
Ikke mye som jeg har forstått. Kanskje nyere og enda bedre volumkontroll? Oppgradering av strømforsyning?Hva er det egentlig å forbedre på en C1s? Bare spør.
Tror kanskje det blir litt utfordrende som håndbagasje med SASNår reiser du oppover? Du har ikke plass til to PA402er og en PA6000H?
Riktig, så det er endring av frekvensene på "Bass mode", nye OPAMPer(om jeg ikke husker feil) og C1s-trafoen?Ikke mye som jeg har forstått. Kanskje nyere og enda bedre volumkontroll? Oppgradering av strømforsyning?
Tror kanskje det blir litt utfordrende som håndbagasje med SAS
For et beist! Var det denne som lå ute på Finn for en stund siden?Den står faktisk bare i trekassen sin her hjemme på hjemmekontoret. Den er så tung at parketten synker der den står
Jeg får en varme inni meg når jeg tenker på den, så jeg klarer liksom ikke å kvitte meg med den.
Gleder meg til å ha et anlegg nummer to som jeg kan bruke den på.
Vis vedlegget 1073617
Vis vedlegget 1073620
Vis vedlegget 1073619
Vis vedlegget 1073618
Det må isåfall være en god stund siden.For et beist! Var det denne som lå ute på Finn for en stund siden?
Ja, det så ikke ut til at den ble satt som solgt, bare deaktivert. Sikla litt på den, men så var det lommeboka da. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=226601800Det må isåfall være en god stund siden.
Denne kjøpte jeg av en pertentlig kar i Flekkefjord som kjøpte den ny.
Så skal det sies at jeg har luftet den for salg(til en høy pris) ved et par anledninger og trukket meg begge ganger.
Etter hva jeg vet er det fire stykk i denne finishen og strømforsyning.
Det ble laget noen med svart front, messingfarget midtplate og håndtak vet jeg.
Det er fin lyd i den synes jeg, og trakk Infinity Kappa 9.2i til ekstreme lydtrykk uten å knele.
Jeg føler nok at PA402 kom litt til kort når man dro det til samme nivå. PA402 klippet faktisk.
Sammenlignet med sine yngre søsken utstyrt med bipolare transistorer, er nok denne MOSFET-saken mer lik PA5000H, DPA5.5, DPA5.52 og DPA600.
Låter lekent og flott, men A1s har nok litt mer "finesse". Tror dagsformen må bestemme hva jeg liker best Husker jeg ble blåst av banen fra første tone den gav hvertfall.