Du som endte opp de racing grønne 211 se blokkene? Så fine ut dem, vurderte dem selv. Greit å få lagt ut bias justering, 1100-1200 volt tar livet av degHei igjen!!
Melder meg inn her!!
Nå står preampen fra hifiguiden og spiller her sammen med Tube Guru 211se monoblokker!
Rett og slett en trivelig kveld!!
Gratulerer! Så de 211 forsvant fra finn ja. Det var nok flere som siklet litt... Kan ellers bare tiltrede det som Keevenru sier. Rimelig høy spenning der inne, verdt å vente lenge før du går inn etter avslått amp, og går du inn med spenning på er det smart å være smart. Men hadde disse utvendig bias? Ikke? Kjenner ikke den pre fra Hifiguiden, men burde være fine saker. Den har ikke ekstern strømforsyning?Hei igjen!!
Melder meg inn her!!
Nå står preampen fra hifiguiden og spiller her sammen med Tube Guru 211se monoblokker!
Det var ikke lagt ut bias justering på disse. Den nyere typen har dette originalt med meter. Selger mente det var en grad av autobias på dem, har ikke vært borti det tidligere. Er rimelig livsforsikring og få en tekniker til å legge ut målepunkter og pot meter, tror ikke de tar stort for det heller. Må få testet et slik par med 211 fra dpa på et tidspunktGratulerer! Så de 211 forsvant fra finn ja. Det var nok flere som siklet litt... Kan ellers bare tiltrede det som Keevenru sier. Rimelig høy spenning der inne, verdt å vente lenge før du går inn etter avslått amp, og går du inn med spenning på er det smart å være smart. Men hadde disse utvendig bias? Ikke? Kjenner ikke den pre fra Hifiguiden, men burde være fine saker. Den har ikke ekstern strømforsyning?
Hei!Gratulerer! Så de 211 forsvant fra finn ja. Det var nok flere som siklet litt... Kan ellers bare tiltrede det som Keevenru sier. Rimelig høy spenning der inne, verdt å vente lenge før du går inn etter avslått amp, og går du inn med spenning på er det smart å være smart. Men hadde disse utvendig bias? Ikke? Kjenner ikke den pre fra Hifiguiden, men burde være fine saker. Den har ikke ekstern strømforsyning?
Da er det kanskje en ren MM riaa som står i? DPA har lagd flere riaa versjoner, både med trafo for mc og uten, og basert på litt ulike rørløsninger. Alle kjennetegnes vel med litt fylde&klang mer enn oppløsning og stjernestøv. Følsommme for matching med pickup er de også. Jeg har både truffet og bommet med div DPA riaa og pickuper. Nå bruker jeg den som kalles Neumann riaa, basert på at DPA har reversert kretsløpet i en Neumann platekutter fra 60 tallet, som var inne til restaurering.Hei!
Nei den har ikke ekstern strømforsyning!
Men den har Riaa, og det er jeg litt spent på
Blokkene har ikke utvendig bias, og har ikke tenkt å pille inni der nei!!
Men jeg håper jeg kan få lagt ut biasjusteringen etterhvert!
Gratulerer med kjøp. Bilder av DPA i bruk er ikke dumt, hintHei igjen!!
Melder meg inn her!!
At bilder er delt før, spiller vel ingen rolle!!?!! Tenker at sånne bilder ikke kan bli delt ofte nok!!!DPA er fantastiske produkter! Har jo lagt ut disse bildene før, men det kan vel ikke bli for mye?
DPA Classic PSE 211 45 W klasse A
Spiller himmelsk!
Vis vedlegget 956819 Vis vedlegget 956824 Vis vedlegget 956826
Vakkert!!Bilde av Dpa 300b Vis vedlegget 957102
Jeg skal forsøke å få inn det spørsmålet når jeg treffer produsenten i påska. Det er absolutt mulig, som liten produsent tillater DPA seg å endre og lage nye og små serier som det passer seg, ofte med små variasjoner. Det meste av produksjonen er jo skreddersøm, og hvis noen vil ha en løsning som høres fornuftig ut, kan jo det imøtekommes.Hei, finnes det to forskjellige gm 70 se versjoner? Se at noe har e83f rør og er 25w mens andre har e280f rør og er 30w. Muligens et nyere versjon? Så lenge jeg kan se er ellers disse to versjoner helt likt.
Hyggelig at du tar deg tid til det , takk for det. Har er bilder av begge,hadde vært fint å vite hva er forskjeller mellom de.Jeg skal forsøke å få inn det spørsmålet når jeg treffer produsenten i påska. Det er absolutt mulig, som liten produsent tillater DPA seg å endre og lage nye og små serier som det passer seg, ofte med små variasjoner. Det meste av produksjonen er jo skreddersøm, og hvis noen vil ha en løsning som høres fornuftig ut, kan jo det imøtekommes.
Denes Peter svarer at GM 70 er produsert i 3 versjoner, SE med 24 til 30 watt, PSE med omkring 40watt , og PP med ca 60 watt. Bruken av ulike "små-rør" kan variere og er ikke forankret i noen teori som egner seg for kort gjenfortelling. Det var det jeg fikk ut av spørsmål / svar.Hyggelig at du tar deg tid til det , takk for det. Har er bilder av begge,hadde vært fint å vite hva er forskjeller mellom de.
Gratulerer!!Venter på en fullbalanaert riaa kabel for å få fullt utbytte av min nyankomne DPA neumann riaa.
Vis vedlegget 1011443 Vis vedlegget 1011444
to innganger. Rca og fullbalansert xlr. Riaa skal helst kjøres rett i power. Derfor har den volumkontroll. To utganger og. Xlr og rca. Enkelte har en linjeinngang i tillegg, men jeg ville heller ha en med linjeutgang og volumbypass, så jeg kan skuffe Denes Peter med å kjøre den inn i en annen (DPA) pre.
Vis vedlegget 1011445 Vis vedlegget 1011446
Selve riaatrinnet over, og strømforsyninga under. Så fin innvendig at jeg fristes til å sette den på pidestall og spille uten lokk.
Vis vedlegget 1011448 Vis vedlegget 1011449
Gratulerer!! Det er er sjukt gode saker. Har skrudd og modifisert en del på deVenter på en fullbalanaert riaa kabel for å få fullt utbytte av min nyankomne DPA neumann riaa.
Vis vedlegget 1011443 Vis vedlegget 1011444
to innganger. Rca og fullbalansert xlr. Riaa skal helst kjøres rett i power. Derfor har den volumkontroll. To utganger og. Xlr og rca. Enkelte har en linjeinngang i tillegg, men jeg ville heller ha en med linjeutgang og volumbypass, så jeg kan skuffe Denes Peter med å kjøre den inn i en annen (DPA) pre.
Vis vedlegget 1011445 Vis vedlegget 1011446
Selve riaatrinnet over, og strømforsyninga under. Så fin innvendig at jeg fristes til å sette den på pidestall og spille uten lokk.
Vis vedlegget 1011448 Vis vedlegget 1011449
Svaret er ikke helt enkelt siden Denes Peter ofte bruker det han har liggende av komponenter i skuffen. Det kan være litt ymse dessverre. Har byttet kondensatorer og motstandere i riaa kretsløpet med stort hell. I tillegg har denne en kopplingskondensator mot utgangstrafoen. Merkelig egentlig, men sånn har Denes løst det. Opp i kvalitet her og der belønnes stort! Sånn i grove trekk er det dette som gjøres. Event bedre rør i tillegg.Modding? Hva gjør du med de, @lassemann ?
Min og. Men fint å vite at evt fremtidig hifirastløshet kan kureres!....
Min anbefaling er å la riaa spille seg inn en god stund før dette event vurderes.
Mvh lassemann