DPS spiller.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg var på messa da vøttø.
Og fikk litt vinyldilla igjen.
Men jeg har jo mildt sagt ikke peil på dette.

Er dette en bra spiller?


Jeg ønsker meg en spiller med bra tyngde og rytmikk. Vi ha bøst driv i musikken når jeg lytter på vinyl jeg.
Slik var det iallefall før om åra.
Da hadde jeg en gammel Yamaha sak.
Synes den ikke låt så ille jeg!
Den er busted og kastet nuh da.


Liker utseendet på denne jeg.
Men vet noen hvordan den ligger ann i løypa sammen med andre spillere til ca 4-5000$ da?

Er det noen strenger om DPS spillere her fra før?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Du verden.
Jo, der er en ferdig kombo tilsalgs ja.

Men hvordan vil en slik sammenliknes med andre ting da?
Jeg er jo kliss nybegynner jeg da, innen vinyl.
 
T

timc

Gjest
Du kan jo ikke kjøpe denne! Da vet vi jo litt om annlegget ditt ;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
tja han har da sagt et og annet om anlegget sitt da, for de som har fulgt med ;)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
tja han har da sagt et og annet om anlegget sitt da, for de som har fulgt med ;)
Indeed!
Mjæ... en 40++ for en vinylrigg, sånn for meg som ikke kan skvett om det, er det lurt da?
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Indeed!
Mjæ... en 40++ for en vinylrigg, sånn for meg som ikke kan skvett om det, er det lurt da?
Hehe....
Ja du vet jo hvordan det går......
Når du får høre lyden av en brukbar rigg, og blir bitt av basillen...... ;D
Dersom du ikke invisterer med en gang, så varer det nok ikke lenge før du begynner å klø i fingrene etter hvordan det kunne ha vært med en bedre spiller osv. osv .
Det kan jeg alt om nå        8)
 
T

timc

Gjest
40k for en vinlyrigg er vel verdt pengene. Tipper CD platene får hvilt seg mye dersom du går for noe slikt ;)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg har bygd meg platespiller selv jeg...
Den gikk 2-3 prosent for sakte (the shit would not go fast enough!!!) Hehe.
Å så gikk den istykker vøttø...
Men den hadde ett helt sykt detaljretrival nivå...
Jeg hadde en pickup til 300kr på den...Hele skiten var modda ihjel. Talerkenen var i noxudol+gummi+aluminiumstallerken ifra en slakta yamaha spiller.
Den låt altså sinnsvakt...
Så teknisk kunnskap og evnen til å bygge har jeg.

Men nå vil jeg kanskje begynne å se på årntlige saker da.
;)
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det hevdes at denne DPS spilleren først blir virkelig god i 3 versjonen??!! Forskjellen mellom DPS 2 (som ligger ute her på bruktsidene på forumet) og DPS 3 er en nyutviklet strømforsyningsenhet (til en oppgraderingspris på kun EUR 2990 - hvis man da først leverer inn sin "gamle" DPS 2 strømforsyningsenhet). Generelt stor variasjon i om man synes DPS er god i forhold til prisen eller ikke. Det er i det minste en spennende og eksklusiv (lages ca 50/år). Spørsmålet er hvor et slikt firma (og reservedeler!!) er om noen år.....
 

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
43
Torget vurderinger
17
Det er jeg som selger spilleren så jeg skal ikke si for mye i denne tråden :)

For what it is worth så har den i følge Stereoplay klang i Spitzenklasse. Og da er det med en Rega-arm. Når det gjelder Schröder...... Vel.... det er rett og slett ikke mulig å finne noe bedre! Testen kan sendes til en som er interessert (og leser tysk).

DPS er blitt spesielt godt mottatt av Naim-tilhengere. Kanskje logisk siden den er en "videreutvikling" av Linn Sondek. Bauer har jobbet med Linn i 20 år, men ble lei av kronglete oppstilling og sviktende fjærer. Han utviklet derfor DPS med utgangspunkt i LP12. Spilleren har utvilsomt PRAT!

Ang de forskjellige modelene så har jeg aldri tidligere hørt at den ikke er virkelig god før i versjon 3. Jeg har fulgt godt med på utviklingen. Kilde, please?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Den armen du har Kim, hvilket materiale er den i? Tre? Finish på plint?

Kan du si noe mer om spilleren, hva den gjør bra og ikke fullt så bra? Skal du oppgradere, eller har du noe annet i tankene siden du selger?
 
O

om.s

Gjest
Indeed!
Mjæ... en 40++ for en vinylrigg, sånn for meg som ikke kan skvett om det, er det lurt da?
JA!! hoppet selv rett på SME 10/309 fra en liten Pro-Ject Wood, kanskje litt i overkant da, men man vokser da inn i sakene ;) :D ;D ....

mvh
 

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
43
Torget vurderinger
17
Den armen du har Kim, hvilket materiale er den i? Tre? Finish på plint?

Kan du si noe mer om spilleren, hva den gjør bra og ikke fullt så bra? Skal du oppgradere, eller har du noe annet i tankene siden du selger?

Armen er i Pertinax, et slags grafitt-materiale har jeg forstått. Den ser ut som den på bildet i denne tråden men fargen er mørk brun, ser ut som treverk. Selve spilleren er i valnøtt.
På grunn av utenomaudiofile omstendigheter (les jobb) har jeg ikke lenger tid til å spille så mye musikk som tidligere eller å pleie audionervrosene. Ønsker derfor å fokusere på èn kilde for å gjøre livet lettere. Jeg har også en pen bunke plater - mye fra Speakers Corner og andre audiofile labels - som også skal følge etter spilleren.

Hva gjør den bra? Den spiller rett og slett MUSIKK. Dynamisk, lettflytende og tranparent. Det er en enkelhet over det den presenterer, alt føles rett og slett riktig. Jeg skjønner at dette ikke sier deg så mye, men det er det jeg sitter igjen med :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Dynamisk, lettflytende og transparent sier ikke så kanske lite. Takker for svar.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det er jeg som selger spilleren så jeg skal ikke si for mye i denne tråden  :)

Ang de forskjellige modelene så har jeg aldri tidligere hørt at den ikke er virkelig god før i versjon 3. Jeg har fulgt godt med på utviklingen. Kilde, please?
Den når referansenivå med versjon 3 og det er ikke mulig å gå tilbake til en versjon 2 når man først har hørt en 3'r i følge blant annet Soundscape hifi:

"The dps 2 with its 2-phase PS-2P-NT power supply is by itself a superb turntable. But once the 3-phase dps 3 PS-3P-NT power supply is introduced into the system, the improvement is so significant that it will not be possible to go back to the lower model PS-2P-NT. It proves that turntable power supplies can have considerable impact on a turntable's performance.

Both power supplies are pure analogue sine wave generators, but with the dps 3 power supply having an additional phase. There are 3 power amplifiers, one for each phase (on the dps 2 power supply, there is only 1 power amp). Incidentally, these power amplifiers can play music if used that way, and are sonically great. However, in this application, their use is for powering the 3 phases.

Obviously, this technology is costlier, but the end result is that the dps 3 PS-3P-NT power supply propels the dps turntable's performance to even greater sonic heights.

Users can also easily upgrade later from dps 2 to dps 3 by simply exchanging the power supply.

This is a definitive statement to Bavarian precision and unreserved attention to all details of a turntable system. Result : World-class in a small package.

Some may wonder at the price difference between the dps 2 and dps 3, when the "only dissimilarity" is in the power supply. Well, we have to give credit to a sonically ingenious approach by dps designer Willi Bauer."
 

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
43
Torget vurderinger
17
Den når referansenivå med versjon 3 og det er ikke mulig å gå tilbake til en versjon 2 når man først har hørt en 3'r i følge blant annet Soundscape hifi:

"The dps 2 with its 2-phase PS-2P-NT power supply is by itself a superb turntable. But once the 3-phase dps 3 PS-3P-NT power supply is introduced into the system, the improvement is so significant that it will not be possible to go back to the lower model PS-2P-NT. It proves that turntable power supplies can have considerable impact on a turntable's performance.

Both power supplies are pure analogue sine wave generators, but with the dps 3 power supply having an additional phase. There are 3 power amplifiers, one for each phase (on the dps 2 power supply, there is only 1 power amp). Incidentally, these power amplifiers can play music if used that way, and are sonically great. However, in this application, their use is for powering the 3 phases.

Obviously, this technology is costlier, but the end result is that the dps 3 PS-3P-NT power supply propels the dps turntable's performance to even greater sonic heights.

Users can also easily upgrade later from dps 2 to dps 3 by simply exchanging the power supply.

This is a definitive statement to Bavarian precision and unreserved attention to all details of a turntable system. Result : World-class in a small package.

Some may wonder at the price difference between the dps 2 and dps 3, when the "only dissimilarity" is in the power supply. Well, we have to give credit to a sonically ingenious approach by dps designer Willi Bauer."
Har sett den ja; Det som skrives her er noe ganske annet enn: "Det hevdes at denne DPS spilleren først blir virkelig god i 3 versjonen??!!"

N'est pas?

:)
-Kim
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Unnskyld Kim, det har da aldri vært min intensjon å rakke ned på DPS 2, og jeg skulle vel derfor heller ha skrevet at spilleren blir virkelig virkelig god først i 3'r versjonen. Som du vet er jeg stadig litt interessert i spilleren som du har lagt ut for salg, så det får være mitt utsagn for å rette opp i eventuell følt "skittkasting" fra min side!!
 

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
43
Torget vurderinger
17
Unnskyld Kim, det har da aldri vært min intensjon å rakke ned på DPS 2, og jeg skulle vel derfor heller ha skrevet at spilleren blir virkelig virkelig god først i 3'r versjonen. Som du vet er jeg stadig litt interessert i spilleren som du har lagt ut for salg, så det får være mitt utsagn for å rette opp i eventuell følt "skittkasting" fra min side!!

Ingen skade skjedd. Jeg er bare litt hårsår i og med at jeg mener spilleren er virkelig god. Man forsvarer de man elsker vet du :)

Spilleren bor på Majorstuen, du må gjerne komme innom å hilse på den :)
 
Topp Bunn