Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.250
    Torget vurderinger
    32
    Takk for at du slapp OAS i hus i dag, LMC.

Synes det låter utrolig levende hos deg, og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa over at du stoppa Cat Stevens før vi kom til Father and Son mens vi var der. Jeg skjønner på kommentaren din at den kunne vært vel verdt å vente på.

Både fiolin og klaver-opptaket, samt nevnte Cat Stevens låt kanon på spolebånd. Vinyl synes jeg også låt veldig bra. Som sagt litt uvant med så høyt lydbilde, noe jeg også la merke til sist jeg var hos deg i fjor høst, men synes det tonale er utrolig bra.

Her er et lite klipp fra dagens seanse.

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.120
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy; leste kommentaren høyt for Siri, og du gikk rett inn på "kokosmakron med sjokoladetrekk-lista" sammen med Sluket
    Jeg driver fremdeles å fordøyer "øyeblikket" fra tidligere i dag og forstår bedre nå hvorfor teipa folk sitter støkk fast i magneten!!!!!!
    Så det var bra?
    Tja, nå ble jeg litt mer usikker igjen på hva jeg mener. Det spørs kanskje litt på utviklingen av kokosmakron-lista ...hvor bra jeg skal synes? :rolleyes:;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.120
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, det er lite tvil ute å går. Det var utrolig å oppleve flashback med tape fra 70-åra. Vi koste oss dengang med opptak innspillt og avspilt på høy hastighet og det låt superbra den gangen også - gjerne på noe sjølspikka med fulltoner fra Coral. Det er bare at hifi-verden faktisk har gått videre siden den gang. Det kvantespranget fikk vi høre i går! Er still hungry & sugen, så nå gleder jeg meg til å dele makronen med Sluket :).

Ha en utsøkt påske.

Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.567
    Takk for at du slapp OAS i hus i dag, LMC.

Synes det låter utrolig levende hos deg, og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa over at du stoppa Cat Stevens før vi kom til Father and Son mens vi var der. Jeg skjønner på kommentaren din at den kunne vært vel verdt å vente på.

Både fiolin og klaver-opptaket, samt nevnte Cat Stevens låt kanon på spolebånd. Vinyl synes jeg også låt veldig bra. Som sagt litt uvant med så høyt lydbilde, noe jeg også la merke til sist jeg var hos deg i fjor høst, men synes det tonale er utrolig bra.

Her er et lite klipp fra dagens seanse.

Roy
    Tillod mig å dele det i en Hifi Debatgruppe på Facebook.

https://www.facebook.com/groups/384245321664369/ Vet dere ik kan læse siden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.233
    Torget vurderinger
    23
    Låter bedre fra PC'en her enn fra mange hjemmeanlegg...:rolleyes: enkelte slike opptak som dette kommuniserer av en eller annen grunn musikken og stemningen rundt opptaket utrolig godt. Det må finnes forklaringer på dette fenomenet?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.233
    Torget vurderinger
    23
    Haavard, dette skyldes en traumatisk oppvekst hvor han alltid ble bedt om å vise "leg" ;) Sitter i enda. Alternativ forklaring kan være at han mentalt er om bord i seilbåten konstant... Heller ingen ide å kjøpe sokker til mannen til jul.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    min innendørs shortsesong begynte rett over nyttår og slutter rett før, bare for å markere årstidene
    binært: shorts/ikke shorts :cool:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    min innendørs shortsesong begynte rett over nyttår og slutter rett før, bare for å markere årstidene
    binært: shorts/ikke shorts :cool:
    Endelig har jeg noe skriftlig å vise kona så hun ser at det er flere som bruker shorts hele året, innendørs vel og merke. Hender at jeg får noen merkelige blikk når jeg henter posten i ti speik men...

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Tusen takk for en sjelsettende opplevelse hos deg igår! Det tok noe tid å "defragmentere" ett helt annet lydbilde enn hva jeg har hjemme selv, men dette var top of the line. Er jeg en gryende horn-mann?

Teip var råbra og i mine ører din klart beste kilde. Dette skal det jaggu meg mye til for å toppe! Om så er vil jeg gjerne ta turen igjen.

Hils fruen og takk for herrlich eplekake.

McLaren

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.930
    Hehehe...mors nødplan. Kos dere masse med musikk og hverandres selskap.
    Jeg er dessverre forhindret fra å komme til eders storslagne lydhule i dag LMC.
    Det er alt for mange år siden sist jeg var der med en vinylskive som rystet verten.
    Men en vakker dag......:cool:
    Selv gleder jeg til å komme på vinylkjøret igjen.
    du er velkommen anytime med eller uten konemor
    blir trolig hjemme hele påsken
    mvh
    Leif
    Hjertelig takk for gjestfriheten LMC :cool:
    Kanskje vi får mulighet til å ta deg på ordet når et par unger høye på sukker er ivaretatt av større søsken.
    Skrem ikke ut din kjære Siri om vi får sjans til å komme, da det kan hende at hun og Konemor har ett og annet å prate om.
    Ha en fredfylt og avbalansert søndag.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.250
    Torget vurderinger
    32
    Da har jeg lagt ut en del bilder fra besøket i går på OAS sin hjemmeside.

OAS hos LMC

Roy
    (ny OAS-formann)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    heisann
    da er balja flyttet til sommerhavna og sesongen er offisielt igang, rekordtidlig.....
    nå sitter jeg med et glass hvitt og hører safety master med Ella Fitzgerald: Clap hands here comes Charlie, et ikke ukjent studioalbum fra 61.
    deilig organisk og naturtro you are there lyd....
    dette blir en knall påske...
    mvh
    Leif

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.567
    Roy lad os så kalde det en minidiskussion og morsomt å se dig begge steder. Medlem skal man være ja. Tonen på sitet er pænere end på andre forums. Kanskje pågrund af størrre grad af offentlighet qua billedet af deltagerne.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    noen kompiser som lurer på om OAS er avviklet?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.930
    noen kompiser som lurer på om OAS er avviklet?
    Tror ikke det!?
    Medlemsliste er mottatt sammen med innkalling til årsmøte.
    Årsmøte er avholdt, og R.E.S er valgt som ny formann for 2015.
    Referat fra årsmøte er mottatt.

Så hvorfor lurer dine kompiser på om OAS er avviklet?
    De kan jo sende PM direkte til formann mhp hva de nå måtte lure på.

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.292
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg med noe skarve Audio Note, Buddas høyttalere og Vpi og Cardas Heart når vel ikke opp i dette eleverte selskap.:cool::cool::cool: Ps glemte og nevne La audio p 66 mono med 2 matchede kvadder med 300 brør. Pluss ett rørlager ut i det hinsidige:cool:

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Her åpner Leif hjemmet sitt (som vanlig) for en gjeng entusiaster som har god lyd som mål nr 1 ( går jeg ut ifra). Men hvor blir det av kommentarer og tilbakemeldingene ? Det må jo bare låte bra dette her. For oss som bor langt unna er det kjekt å lese om anlegg som er i toppklassen som Leif sitt. Hadde sett fram til en del lytteinntrykk, men det ser heller dårlig ut. Tror ikke Leif blir fornærma over ærlige tilbakemeldinger. Han er jo en som stadig tråkker opp nye stier i jakten på godlyden.

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    jeg var hos Leif og dette smaker det fugl av kan jeg skrive under på.

Ikke alle OAS medlemmer er veldig aktive på hfs til enhver tid, men det betyr ikke at Leif ikke fikk tilbakemeldiger på lyden. Se gjerne referatet vårt.

McLaren

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.947
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan ikke noen klippe og lime fra OAS sidene? ...med tillatelse? Jeg også vil lese om lytteinntrykk hos Leif.
    B

Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke noen klippe og lime fra OAS sidene? ...med tillatelse? Jeg også vil lese om lytteinntrykk hos Leif.
    B
    Noen ord om noen bilder, her;
    ? OAS hos LMC

Madammen her er overveldet.
    Kjekt å se gutta i OAS kose seg sammen.
    Vi går med planer om å bygge på huset hennes (snart vårt) Bygge vinterhage/gang mellom nåværende stue og rom dedikert til musikk og dans. Har fått klarsignal om å sette inn hva det måtte være av lyduststyr. Kun økonomi som setter begrensninger i så måte.
    Et ok høinnsystem frister mer og mer.....

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.947
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, fine bilder. Fine hønn. Synes jeg så Air Forsell der også. Husker testen fra danske High Fidelity......det er en liten stund siden.
    B

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    jeg var hos Leif og dette smaker det fugl av kan jeg skrive under på.

Ikke alle OAS medlemmer er veldig aktive på hfs til enhver tid, men det betyr ikke at Leif ikke fikk tilbakemeldiger på lyden. Se gjerne referatet vårt.

McLaren

Ser at mange av dere er ofte innom sentralen og mener fortsatt det er merkelig lite feedback. Hvordan låter Leif sine tre forskjellige kilder i forhold til hverandre ? Hva er det som utmerker seg som veldig bra og hva kan eventuelt forbedres ?
    Er alle unisont enige i at tape låter desidert best ? Osv...osv... Nok å skrive om. Noe jeg kommer til å gjøre hvis turen går forbi Leif en gang i fremtiden. Men som sagt, bor et stykke unna og hadde håpt på noe mer ut av besøket deres.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.478
    Ja, det hadde vært morsomt med litt feedback fra OASe-klubben.

Og kommentaren tidligere om "høyt lydbilde" ..... Hva ??? ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg liker å sitte nede i salen og ha musikerne på podiet foran meg, men det er jo seff en funksjon av høyden på topstacket i fht lytteavstand
    men jeg tenker aldri på anlegget lenger
    hører bare på hva det formidler
    i dag har Ed Pong i UltraAnalogue Recordings git meg min første innføring i kalibrering av maskinen
    har bestilt tekniker hjem for kræsj kurs i kalibrering og opptak/kopiering etter påske, så snart begge maskinene er ferdig moddet
    gjenstår egentlig svært lite før de begge er tatt helt ut
    neste skrulle-prosjekt blir kanskje å rewire alle audio kabler i maskinene
    typisk vintergreie..
    forresten artig:
    jeg sa at de nye Bethooven tapene låt en aning kjøligere, men og fastere i bunnen på flygelet, og spurte om han hadde en forklaring på det...
    jo han hadde fjernet litt drapering rundt der hvor solofiolinistene er plassert og økt litt ved flygelet for å få bedre basskontroll
    nå er han i Paris for å ragge opp et nytt talent for opptak
    driver og overtaler fiolinisten til å spille med tarmstrenger og annen bue for å få bedre og rikere upclose harmonics og ikke full power som de er vant med fra store lokaler
    Ed er rimelig dedikert, for å si det mildt
    mvh
    Leif

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.478
    Tarmstrenger lyder mer autentisk, jeg drev og spilte lutt da jeg var yngre, og det var bare tarmstrenger som gjaldt.
    Noe jævla styr, for de strakk seg når de var nye og man måtte dra i dem når man stemte instrumentet.

Re høyde, det er vel fordi de ikke er vant til hornhøyttalere i OASe?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Ed sier at disse violinistene helst vil låte høyt, for de er vant til det fra store konsertsaler, så han prøver å overbevise de at det er noe annet å opptre i et lite intimt lokale for få tilhørere
    da kommer tarmstrenger mere til sin rett
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    heisann og fortsatt god påske til alle
    jommen lett å venne seg til slike langfristrekk
    etter den sedvanlige frokosten med egg, røkelaks og nypresset appelsinjuice, ble det en tur i finværet med madammen
    nå mens hun koser seg i hagen, har jeg vinyldag med G F Haendel: Resurrection på L´Oiseau -Lyre med The Academy of ancient music dirigert av Christopher Hogwood
    samtidig har jeg stilt på trykket på trykkvalsen og byttet alle pærene i kontrollpanelet og rengjort det
    trykkvalse kraften mot kapstanakslingen var alt for svakt, knappe en kilo, mens det skal være mellom 1,2 og 1,5kg
    trenger bare en manual og en fiskevekt for å justere
    tok bare litt tid før jeg catcha cluet....man måler hvor mye kraft som må til i PLAY, for å klare å trekke trykkvalsen fra kapstanakslingen
    viktig å få korrekt: for høyt er ikke bra for kapstanakslingen i det lange løp og for lite gir dårlig grep om båndet og ujevn gange samt unødig båndslitasje
    bremsene neste.....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.302
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt usikker på tillatelsen, men satser på å slippe rettsak:cool:, men her er en meget lystig gjeng:rolleyes::p
    Eller..... kanskje seriøst lyttende.;);)

image.jpg

Et imponerende oppsett du har LMC:D

gismo

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Liker siste innlegg. Og jeg har hørt det. Liker igjen.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Vinyl????:eek:

Langfristrekk er fint...

Du får finne ut av det før 810`en skal justeres..:)

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.946
    Torget vurderinger
    1
    Det var da voldsomt til gnål da :rolleyes: det er absolutt verdt å ta turen for å gjøre seg opp egen mening

Alternativt kan jeg analysere oppsettet etter mine preferanser og det er ikke sikkert??????

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn