Da har den fått noen timer og la det være sagt med èn gang; dette ble bra! Leif gjorde jo en oppgradering på linecards tidligere i vinter som var en relativ stor oppgradering syntes jeg men dette er faktisk noe annet. En helt annen ro over det hele, klart større og klarere med bedre definisjon over hele registeret. Jeg er fristene til å si at den fremstår som en annen og bedre maskin. Den naturlige tyngden og dynamiken er så mye bedre at jeg mener at jeg kan si det.
Maskinen har nå hatt tre omganger med store oppgraderinger og denne synes jeg er den som er det største steget.
Hvis man er på trappene til å entre tape/Studer verden så er disse oppgraderingen å anbefale på det sterkeste, det bor så mye i disse tapene som må ut og som man ikke får helt ut uten, sånn er det bare. Det koster noen kroner men likevel ikke mye sammenlignet med hva man får ut av andre ting som koster enda mer penger.
Jeg sier ikke at man “må” ha en oppgradert Studer for å ha glede av tapespilling, det finnes mange flotte spillere der ute men som det også helt sikkert er mye å gjøre med for å få ut “alt”.
Det har vært en fascinerende, gøy og interessant vei å gå siden sent i fjor sommer, Leif har opparbeidet seg en stor kompetanse på disse maskinene etterhvert og oppgraderinger har blitt til på veien. Min er nok tatt ut så langt man kan komme etterhvert nå, i hvertfall elektronisk så får vi se hvor veien går videre. Først må alt som ble byttet ut nå i helgen få spille seg inn.
Og når man har en slik spiller så kan man sette på en safety mastertape som dette….akkurat nå kunne jeg skrevet noen banneord i mangel på vanlige ord om hvordan dette låter men lar være. Hinsides.