|
De er grisebra. Ikke dyre heller. Perfekte til lit tøffe i trynet drivere.mine Jupiter Flat Stacked Beeswax kondiser til høypassen på TAD4001 er i nærheten
mvh
Leif
Det følger med!og eiere og kanskje?![]()
Duverden, selvinnsikt!og eiere og kanskje?![]()
Ja! Er du interessert i å skaffe deg en porsjon? Kan bytte mot F2JDuverden, selvinnsikt!og eiere og kanskje?![]()
![]()
Ha ha, jeg lar meg ikke psyke ned, Lowtherne låter vakkert og med kropp, null flisete lyd her. I mangel av bassforsterker kjører jeg dem helt cleant nå og Ketil Bjørnstads Floating skive låter nydelig, klaveret klinger ut uten at det er slitsomt, bare det at man kan lytte til 8 tommers fulltoner alene i en vanlig åpen baffel uten korreksjoner er et kvalitetsstempel vil jeg si.råtassdrivere i Drøbak
tøffel-toner i Vestby
skikkelig selvinnsikt![]()
Minst!Jeg tror den F2Jn er nevnt et tosifret antall ganger i våre respektive tråder i dag![]()
Bare vent til vi skal begynne å disse'n...Jeg tror den F2Jn er nevnt et tosifret antall ganger i våre respektive tråder i dag![]()
I forskningens navn ligger det 1,8 foliespoler i postkassen din i løpet av for/ettermiddagen.da ligger Jupiter VT Flat Stacked Beeswax cryoed 12µF kondiser tilkoblet brennern på verkstedet
prøvde de rett ut av esken, men det låt så ulidelig kjedelig at jeg gikk tilbake til blå Jantzen std....AHHH deilig
som trøst loddet jeg på 100K takman carbon film motstander i parallell over ICEL 1og 2 µF seriekondiser i TAD2001 tweeter filteret etter tips fra Tony Gee fra humble homemade hifi som har den store kondistesten på nettet
de har så høy verdi og skal etter sigende virke tilsvarende en 15pF kondis rent elektrisk
han mente de ga bedre oppløsning øverst på tweetere og jammen tror jeg ikke at jeg er tilbøyelig til å være enig
de får få noen timer, men de går IKKE ut med det første........
i mellomtiden sitter jeg og lurer på om jeg skal prøve noen litt grove kobberfolie spoler på FLH istedet for luftspoler for å få ned resistansen i spolen
de er på 1,8mH og ca 18awg/0,87kvmm
noen som har noen slike jeg kan prøve: 1,8mH gjerne 14 eller 12 awg foliespoler?
i forskningens navn?
mvh
Leif
Foliespoler er vel også luftspoler. Sålenge spolen er uten kjerne for å øke induktansen.
-m
Jeg tror det vil være en gevinst både med mer nivå, kontroll og kvalitet. Jeg sier tror pga. den høye utg imp. og normalt sett vil en høyre følsomhet være det første du hører her, og det vil jo gjelde uansett.sendte følgende mail til North Creek:
noen her som kan svare på dette:
I have an all out 8 watt 300B SE amp with 2R2 output impedance
It is driving a 112db /2,83v sensitive horn system based on double stacked straight conical fronthorns with JBL2220B, lowpassed with a 1,8 serial aircoil inductor and a 55µF parallel cap, paralleled by 15R.
Above is TAD4001 and 2001 in respectively 270 and 1400Hz JMLC horns
Will this midbass crossover circuit benefit from the largest 8awg coil and its ultralow dcr when driven by the relatively high output impedance tube amp?
alle synspunkter mottas med takk
mvh
Leif