30 timer på Aleph-J.
Får sitere en viss figur her; bæltøft.
Det er ikke så mye mer å si, det rocker villt. Det spilles helt uanstrengt på alle volumnivåer, og det er en stor morrofaktor ved omtrent all slags musikk som blir servert. Mezzoene stortrives med Aleph.
På gode innspillinger kan jeg spille uforskammet høyt, konsertvolum er ikke noe problem.
Innspillinger som er mindre gode klarer seg også svært godt og er absolutt hørbare på normale volum.
Har mye større utbytte av platesamlinga nå enn tidligere, og hele anlegget er blitt mye mer altetende.
Ja det mangler litt på oppløsning, ja jeg skulle hatt litt mer timbre i mellomtone, men den er bare 30 timer gammel, så endel småting vil nok komme etterhvert.
Jeg har veldig stort utbytte av å spille på lave volumer også, Aleph'en serverer solid lydbilde og kraft på lave nivåer, og dette er viktig for meg siden det er middels og lave nivåer som det blir spillt mest på.
Det går mest i Zappa og prog her, men også endel jazz. Dave Brubeck feks. svinger som jernet på lave nivåer. Zappa samlinga mi har aldri vært bedre å lytte til enn nå, selvom mange av innspillingene her er en stor utfordring for etthvert anlegg.
Skulle jeg ønske noe nå, måtte det vært 2 Aleph-J, forkledd i "Tower of Power" utførelsen. De er bare tøffest.
/POB