LMC
Æresmedlem
da har jeg bestemt meg;
F5T har "interessante" kvaliteter i midbassen, så kommer jeg til å teste den som dedikert amp for FLH fra 600 og ned
dermed avlaster jeg 300B og samtidig får FLH litt mere pulver for de mest krevende partiene, særlig når jeg spiller høyt
MEN for ikke å besudle 300B signalet med et aktivt delefilter i signalveien mellom TVC og mid/hf forsterkeren, velger jeg å fortsette passiv deling
dvs at jeg splitter det nåværende filteret og kobler F5T direkte på det passive filteret
dette er mulig å gjøre iom at F5T og 300B ampene har nær identisk gain
mao må F5T få et fullrange signal fra TVC parallellt med 300B signalet
dette skulle ikke være noe problem da begge ampene har en høy inngangsimpedans og således ikke vil stresse tvc utgangen
alt jeg da egentlig mangler er noen meter flatsølv og litt tid
dessuten begynner det å bli litt trangt med "real estate" i stua
MEN den ene F5T kan stå ved siden av ToP bassampen bak høyre kanalen
den andre kan evt få et dedikert "stativ" over bakkammerne til venstre kanals FLH
har jo fortsatt plass i høyden mellom FLH og taket
bak i kroken er det dessuten og nærme bærende konstruksjoner , som nå faktisk kan begynne å bli et lite tema
men dette rekker jeg neppe å implementere før ferien om tre uker
dvs om jeg ikke blir alt for nysgjerrig da
I´ll be back
mvh
Leif
F5T har "interessante" kvaliteter i midbassen, så kommer jeg til å teste den som dedikert amp for FLH fra 600 og ned
dermed avlaster jeg 300B og samtidig får FLH litt mere pulver for de mest krevende partiene, særlig når jeg spiller høyt
MEN for ikke å besudle 300B signalet med et aktivt delefilter i signalveien mellom TVC og mid/hf forsterkeren, velger jeg å fortsette passiv deling
dvs at jeg splitter det nåværende filteret og kobler F5T direkte på det passive filteret
dette er mulig å gjøre iom at F5T og 300B ampene har nær identisk gain
mao må F5T få et fullrange signal fra TVC parallellt med 300B signalet
dette skulle ikke være noe problem da begge ampene har en høy inngangsimpedans og således ikke vil stresse tvc utgangen
alt jeg da egentlig mangler er noen meter flatsølv og litt tid
dessuten begynner det å bli litt trangt med "real estate" i stua
MEN den ene F5T kan stå ved siden av ToP bassampen bak høyre kanalen
den andre kan evt få et dedikert "stativ" over bakkammerne til venstre kanals FLH
har jo fortsatt plass i høyden mellom FLH og taket
bak i kroken er det dessuten og nærme bærende konstruksjoner , som nå faktisk kan begynne å bli et lite tema
men dette rekker jeg neppe å implementere før ferien om tre uker
dvs om jeg ikke blir alt for nysgjerrig da
I´ll be back
mvh
Leif