XJS er et ganske bra kjøp for tiden - interessen og prisene er på vei opp, men er jo fortsatt ganske lave i forhold til lignende biler.Er det noen her som har erfaring med Jaguar XJS eller Mercedes SL (R107)? Jeg har fundert litt på om det kunne vært morsomt med en grand tourer. Bakgrunnen for at disse to modellene vurderes er:
- det er veteran/like før veteran. Billig forsikring og lavt verditap om noe (vesentlig når man bruker bilen sjeldent).
- de kan fåes åpne (som er en forutsetning for tenkt bruk, derfor er f.eks Porsche 928 utelukket.
- det er mulig å få deler
- cruisere mer enn sportsbiler
- mulig å få med litt bagasje
Dersom noen har testet eller eid disse hadde det vært interessant å høre litt om erfaringene deres.
Personlig er jeg svak for utseende til targaen (XJ-SC) så jeg ville gått for en slik fremfor en cab av estetiske årsaker - billigere er de også!
ellers ble jo XJS laget såpass lenge at en stor del av valget går ut på å finne ut hvilken æra/motor/girkasse man vil ha.
BUYING GUIDE: JAGUAR XJS-C & CONVERTIBLE
XJS buyers had to wait eight years before Jaguar finally offered a cabriolet derivative, and a further five years for a full convertible. Now though, this duo of open-air Jaguars provides plenty of temptation to those seeking wind-in-the-hair premium motoring. Here's what you need to know before...
classicsworld.co.uk