hei og vel overstått alle sammen......
da har jeg lyttet mere til musikk hittil i jula, enn samlet for hele høsten.
irriterte meg grenseløst over støyen fra mini-Dsp og den slaskete bassen, som var noe helt annet enn det jeg hadde forventet med 650watt i kanalen på 4xBD15, som er superlettdrevne
fikk omsider ånden over meg og gøv løs på et Rod Elliot Prosjekt 9 aktivt LR 24db/okt 140Hz filter jeg hadde bygget ferdig
problemet var bare at da jeg hadde det med til TAS for testing tidligere i høst, var det dødt i ene kanalen
hadde egentlig gitt opp hele greia, idet jeg ikke kunne lokalisere feilen
inspirert av den bedritne Dsp lyden,begynte jeg så med et nytt feilsøk
loddet ut buffer uten resultat
inspiserte for kald-loddinger
først da jeg ohmet rundt, oppdaget jeg plutselig at jeg ikke fikk noen innimpedansmåling på høyre kanalen
hmmmmm....dro litt i sølvtråden på inngangen, som bare gled ut av hullet i kretskortet! den stod i hullet, men hadde åpenbart glidd litt ut og ikke blitt festet i selve loddingen, som forøvrig så helt strøken ut. ulempen med ikke gjennomgående baner
det er forøvrig det eneste ankepunktet med RE kortene....de kunne klart vært av høyere kvalitet
loddet den skikkelig denne gangen og vips, så virket begge kanaler på testriggen i verkstedet
loddet inn bufferne igjen og alt bra
regnet meg frem til nye motstandsverdier for 75-80 Hz og endte opp med en kombo på 8K+3K3+3K3 som skulle gi 77Hz
hørtes helt riktig ut på test ht.
så var det bare å koble opp i hovedanlegget
GUD BEDRE for en forskjell!
TYST
SUPERTIGHT uten noen form for overheng eller etterslep
dette var gøy!
plutselig ble forventningene innfridd i overflod
utrolig hvor bra det fungerer, selv uten noen form for eq
Rod Elliot eq kortene med psu ligger klare, nye chassis er bestilt. så da er det bare å vente.....
tenkte at det aktive filteret skal være stereo og nærmest mulig TVC utgangen
inn-impedansen er 100K og skulle være en lett last, selv i parallell med gitterchoken på 300B inngangen
bufferne i filteret vil ikke ha noen problemer med å dra noe meter med ubalanserte signalkabler til en mono eq modul i hver kanal
denne vil være plassert rett ved Crown bassampene
bilder av filteret kommer senere
mvh
Leif