Drammensere!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Terka skrev:
    Er det Stefan Sundstrøm dere skal låne bort ørene til?
    Absolutt! Han er en mangeårig favoritt her i heimen.
    Ser at det står lyttekosert, så det blir vel mer fokus på det lyriske enn det rocka, men siden jeg ikke har vært på konsert med ham tidligere gleder jeg meg som en unge. :D
    Han har fantastiske tekster, sjekk ut f.eks Hjärtans Melodi, tett på "øde øy" albun det. :)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Er det Stefan Sundstrøm dere skal låne bort ørene til?

    Jeg har også tenkt meg en tur på Buddy på torsdag. Har vært innom Buddy etter at ny eiere overtok og er ikke imponert. Musikken er litt vel rocka for meg når jeg er ute, rocker best hjemme. Lyden er alt for høy, har ekko i flere dager etter å ha vært der og jeg spiller mye høyt!!
    Men uansett så håper jeg de klarer seg og finner sin form etterhvert.

    Richard
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Buddy har vært en av landets beste scener, og programmet ser vel ikke så galt ut?
    Angående lydtrykk, så er jeg sikker på at det ikke er noe problem, det er sikkert bare alderen som preger Richard 8)

    AD
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Den ble alle tiders!
    Sundström helt konge. Noe av det aller, aller beste jeg har hørt. Fyren var i sitt aller mest sjarmerende hjørne og snakket med publikum så vi hadde følelsen av å sitte hjemme i sofaen hans og drikke øl mens han holdt personlig konsert for oss.

    Eneste problemet med konserten var at den tok slutt.

    Det var mange som ruslet lykkelige hjem i går.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Den ble alle tiders!
    Sundström helt konge. Noe av det aller, aller beste jeg har hørt. Fyren var i sitt aller mest sjarmerende hjørne og snakket med publikum så vi hadde følelsen av å sitte hjemme i sofaen hans og drikke øl mens han holdt personlig konsert for oss.

    Eneste problemet med konserten var at den tok slutt.

    Det var mange som ruslet lykkelige hjem i går.

    Jeg var jo så vidt innom men måte gå da jobben brått kallet på meg, synd skjønner jeg.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg så deg jo, men da jeg gikk for å se etter deg var du allerede borte :-(

    Jaja, det er mye bra på programmet fremover, Tekrø/Rypdal/Eriksen 25.03 bør bli en musikalsk høydare..
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Eyan Adams til Drammens teater 7. nov

    Nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid, billettsalget starter fredag. Jeg skal på konsert og tar med meg guttungen.
    Noen fler? Kanskje en øl i forkant?

    Bjørn Tollef
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Hallo! Nå er det på tide å få igang tråden igjen. Jeg tar gjerne imot besøk her i Modum, eller kan komme på besøk til andre som har lyst på et HiFi-relatert treff. Jeg skriver relatert, musikk for eksempel, eller øltreff, whiskytreff, vintreff, melketreff, Er fryktelig glad i anlegget mitt, og kona og ungene for den saks skyld, men jeg føler et tiltagende behov for å treffe lidelsesfeller. :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Bump.

    Om det er noen Drammensere/Nedre Buskerud/Vestfold som overhodet ikke ønsker kontakt så kan også dere melde dere her.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Om du er SÅÅÅÅÅ lei DRAMMENSERE ;D........ så er det bare å skrike ut i tråden for oss som bor på solkysten.

    Vestfold Lydlaug


    Kan ikke skjønne annet enn at du er velkommen på treff om du vil.

    Si ifra - enten i V-L tråden - eller PM til meg.



    /JR
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Det har jo så vidt vært noe aktivitet hos meg og det er vel mulighet for mere. Glad du slettet melken fordi resten så bra ut. Har det rimelig travelt nå før jul og er mye på hytta i Modum helgene men det er jo der du bor. Hva med en tur til deg i år og så noe i Drammen på nyåret?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Flott J.J og Ricardo.

    Ricardo:
    Fredag er jeg "alene hjemme", så allerede der har vi en mulighet. Lørdag er det Buena Vista i Glassfoajeen :), men jeg kan ellers praktisk talt hver helg. Neste fredag, neste lørdag. Noe sengeplass har vi, og der det er vilje er det vei, vet jeg.
    Hører gjerne fra deg om når det måtte passe med et treff i sivilisasjonens yttergrense :)

    JJ jeg henger meg på tråden deres, Vestfold er jo ikke lenger unna enn et sleng med fluestanga, kan være hyggelig det :)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hva med fredag 2 des? Kanskje en kompis blir med som har samme sykdommen som vi har. Om det blir overnatting får vi se nærmere på. Gleder meg til å høre et annet anlegg enn mitt eget.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Den er god. Kanskje vi skal spørre Tor Ivar også? Ser frem til neste helg :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Tjena godfolk! Har vært ute av fokus fra go'lyden en god stund nå, og er delvis det enda.
    Er antagelig bortreist neste helg, men om ikke så har jeg sannsynligvis særdeles godt av en luftetur! ;)
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Da er Thor Ivar med på fredag. Kanskje en til også hvis det er ok. Vi pusker oss hjem så sengeplass trenger du ikke tenke på. Passer det også for Terka så blir det jo nesten en samling. Morro blir det!! Når passer det at vi kommer?
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    ArtDeco skrev:
    Hallo! Nå er det på tide å få igang tråden igjen. Jeg tar gjerne imot besøk her i Modum, eller kan komme på besøk til andre som har lyst på et HiFi-relatert treff. Jeg skriver relatert, musikk for eksempel, eller øltreff, whiskytreff, vintreff, melketreff, Er fryktelig glad i anlegget mitt, og kona og ungene for den saks skyld, men jeg føler et tiltagende behov for å treffe lidelsesfeller. :)
    Vi er jo nesten naboer - så det hadde vært hyggelig å hørt golyden din en gang. Men jeg rekker nok ingenting før neste år...
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Ambings: Sjansen for at jeg bor her neste år er rimelig stor. Du får hinte litt i tråden så ordner det seg nok.
    Angående go'lyd, så sliter jeg litt med å få den på plass. Blant annet derfor jeg ønsker besøk av andre, kanskje jeg får noen gode innspill. Musikken er uansett viktigst for meg, god lyd gjør god musikk bedre.

    Terje: Veldig hyggelig om du får anledning.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Ja, jeg leste i avisa at du hadde tenkt til å bli drammenser!
    Det kan jo være at vi må bytte høyttalere...
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Ja, får jeg kjøpt et romslig hus i gangavstand til jobben så flytter jeg. Har et par, tre års horisont på det. Har sikkert byttet høyttalere inn dess.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Det blir en til i tillegg til TI, Sigurd heter han og det er hans skyld at jeg har Audiovektor fordi det var hans ht jeg lånte og etterpå måtte ha maken til selv.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Det er riktig bra, da er vi i alle fall fire. Ser frem til en hyggelig kveld, skal prøve å få lånt bort noen unger. De er ellers godt vant og tåler at det spilles høyt.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Da takker jeg for en flott kveld med mye god drikke og spise, men viktigst MASSE flott musikk og snadder lyd med likesinnede. Det er trivelig å komme på besøk når vertskapet og stereoen holder så høy klasse! Richard
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Lettstelte gjester a'gitt! Takk for hyggelig besøk.
    Til neste gang skal AudioAero'en være på plass igjen.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Sist jeg kikket så jeg et troll, stort og buskete og likte ikke lys. Finne på noe snart kanskje?
    R
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Klar for det meste. Trenger avveksling og nye inputs.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Må jo si at dine amerikanske blokker låt meget bra. Klør litt i bytte fingeren eller hva det nå enn er og ser det er en 352 ute til salgs. Har jo mye mere krefter tilgjengelig med min Grendel men lurer litt på hva du tror om 352 kontra Grendel. Finnes jo ikke noe fasit og har vel allerede bestemt at det må bli to monoblokker a la 501 hvis jeg først skal bytte men men er ikke sikker. Livs W skal spille i kirken under KGB jazzen i år. Fruen og jeg skal, blir vi flere så kan vi kombinere mat, drikke og nydelig musikk.
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Ps, ser at a-laget i norsk dameblues er på Buddy i morgen. Ses vi nokken?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Uten å vite når, hva det koster eller hvordan det skal skje så ja, kgbjazz med Lizz W er bankers. Fruen blir med. Skaffer du billetter? Sover i bilen om vi må.

    Angående Mc så tror jeg ikke det er så mye å hente i forhold til Grendel, bortsett fra at den har en protection circuit som gjør at *du* ikke trenger å bytte sikringer så ofte. Litt varmere kanskje, men sånn sett er det fin balanse i anlegget ditt. Det står ikke på utstyret :)
    WCH har også et aldeles utrolig bra program i år, tror det blir flere gigs jeg må få med meg. Du?

    T
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Må vel abonnere på denne tråden, selv om det ikke skjer stort :)
    .
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Lørdag er det ølfestival(Hånd og microbrygget) på Sundland og Ralph Meyerz & the Jack Herren Band på Union Scene. Godt øl og musikk i Norges fineste by. Noen som skal?
     

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bestilt billetter til Lizz, 2 stk til dere. Har ikke bestemt meg for noe enda når det gjelder WCH men det blir nok noe.
     
    Sist redigert:

    ricardo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Fruen og jeg skal på wch i morgen for å høre på noen damer og kanskje litt b gress. Noen flere?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Får kun anledning lørdag slik det ser ut nå. Alternativt må jeg etterlate kjerringa med de sju skrikerungene. ;.)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Fikk med oss Bjella, Bernhoft og delvis Delaware i går. Konserten med Bjella druknet litt i støyende publikum bakerst i lokalet. Synd, for Bjella var god. Bernhoft stilte med blåserekke, kordamer og sin egen versjon av Tal Wilkenfeld, de var vel 11 stk på scenen og det trøkket etterhvert veldig bra. Delaware var nok mest spennende for meg, hadde bare såvidt hørt dem på radio fra før. :)
     

    1001Watt

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    Delaware på WCH!! skulle veldig gjerne vært der.. Noen som vet om de skal spille noe mer i sommer?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn