Dream Theater - Scenes From a Memory

magenuss

Fersking
Ble medlem
12.08.2006
Innlegg
2
Antall liker
0
Den anbefales!!! Dream Theater er et prog-rock band, med et sterkt preg av teater. De fleste cd'ene begynner med overtyre (Overture) og slutter alltid med en svært oppsummerende sang, en Grand Finale. Scenes From a Memory har en del piano, mye bra synging, mye variable sanger. Av og til er det mye rock. Vakre, rolige, majestetiske melodiøse gitarsoloer er det og...

Likte du Scenes From a Memory, anbefaler jeg Six Degrees of Inner Turbulence også. Enten så liker man Dream Theater eller så gjør man det ikke. Er du heldig, liker du det ;) Og da skal jeg love deg du setter pris på de hvis du har bra anlegg!

Dream Theater har generelt (hvertfall på de nyere albumene) veldig bra kvalitet på lyden. Anbefales!
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Dream Theater er kult, ja. :)
 
O

om.s

Gjest
Bra orkester, liker du dette liker du sikkert mye av det du vil finne i tråden Musikk for Prog interesserte, under musikk.......

mvh
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.841
Antall liker
1.427
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Må vel ta en titt i den tråden da, takker så mye for opplysningen
Vennlig hilsen svein
 

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
Kan jeg få anbefale deg å ta en titt på min anbefalingspost et lite stykke nede på side 19 i prog tråden: her.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.841
Antall liker
1.427
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Så ut til å være mye spennende der, må vel se om jeg finner en bra nettbutikk å bestille fra, i småby norge er det stort sett bare listetopper å få kjøpt i den lokale platesjappa (dyrt er det å...), men de har dream theater såvidt, om man er raskt ute når de slipper nytt.
 

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
Amazon.co.uk er som regel ganske kjappe. Om du foretrekker Norske nettbutikker finner du mye på progrock.no's nettbutikk.

Ellers er Amazon.com/co.uk's Marketplace en glimrende plass å kjøpe cd'er billig så lenge du vet hvem som er til å stole på og ikke.
 
L

Lydtekniker

Gjest
Falling Into Infinity av samme orkester er også et mesterverk!
 

nlb

Medlem
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
21
Antall liker
0
Progmetall på sitt beste, men sjekk også ut en rekke av gruppene på inside/out labelen. Slutt å kalle dette band for ett orkester, det er da ikke så symfonisk og ordet blir litt arkaisk i denne sammenheng!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ja, det var en helt ok skive, men synes at cd 1 var noe ensformig, kanskje mange av de samme temaene flere ganger, men har jo alt annet av dream Theater, så også denne, men dere som digger prog. rock i den litt yngre garde, det er flere band som f.eks. Yes, Tea Party, Transatlantic, Steve Howe, Stewe Hackett, for å nevne noen.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
www.ytsejamrecords.com


Hva kan man si, lang leveringstid. Sender flere pakker for å komme unna moms.... men det viktigste... musikken... den må jeg nok komme tilbakke til... men gøy å få pakke i posten var det!

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Vel. Det er ikke så veldig mye som har stått stille her i gården de siste ukene. Blant annet har jeg solgt unna deler av anlegget mit, som gjør at jeg nok er den her på sentralen med desidert dårligst lydgjengivelse… enn så lenge.

Har hørt lit på disse platene jeg og en kamerat bestilte. Nei det er ikke noe særskilt god lyd. Men jeg finner det morsomt når vokalisten prøver så godt han kan å synge metallica albumet master of puppets. Dark side of the moon har fått en smule lengre gitarsoloer. Men jeg finner nok ”bonus” cd’n mer interessant. Her er det blitt plukket gode gamle slagere fra helle pink floyd perioden.

For ekte hardbarka D.T. fans rundt omkring så er nok dette noe å ha på. Ellers hører det vel lit til kjekt å ha kategorien på øverste hylle.


MVH
 

radiated

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.01.2007
Innlegg
66
Antall liker
1
Sted
Kristiansund
En av mine DT-favoritter. Ikke akkurat High-end-lyd da, men absoulutt kjempebra musikk og det er jo det viktigste.

På et tidspunkt er det en ekkel pipelyd fra en forsterker eller no som ødelegger litt (spor 2, 0:45 til 1:00) . I tillegg har de som vanlig vært litt for hard på labben med kompressorene og limiterene.
 

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Innlegg
94
Antall liker
0
Jeg var på Dream Theatre- konsert i 1996 eller hva det nå var på Rockefeller. Helt vannvittig moro.. Jeg kan huske det vannvittig godt ennå. Kameraten min klarte å ta i mot en trommestikke som trommis Mike Portnoy kastet fra seg. Det morsomme var at mannen hadde klart å henge fast et av sine herlige svette svarte krøllehår fast i den flisete trommestikken. Den henger på veggen hjemme på gutterommet hans ennå. Jeg fikk selvfølgelig ikke annet en øresus fra konserten, men det er jaggu ikke dårlig det heller. Uansett. Det er verdt å ta en titt og lytte litt til en slik gjeng. Avansert progrock som man i de fleste tilfelle må konsentrere seg for å få best inntrykk av.
 
Topp Bunn