Dreambox DM8000HD tuner

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
0
Noen med erfaring med denne som mediaplayer?

Vurdere denne opp mot htpc, for og få en boks mindre. Blir liksom nok dibbedutter :)

Benelli

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Det fungerer jo, men vil ikke anbefale det, det er primært en sat.tuner og som en ekstra funksjon kan den streame, og ingen av delene gjør den godt.

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
0
Halve vitsen er jo nett og bruke den som sat-tuner + streaming av bilde/film. Samt att her eg mulighet for og streame ut tv-signal til pc.

Er erfaringer med selve mediaplayer i denne jeg lurer på om noen har erfaring med. Brukervenlighet +++

Skal ikke brukest for dedikert lyd, det er det squeezebox som tar seg av ;D

Benelli

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Nå skal det sies at det er en stund siden jeg brukte den, (7025) Men fant den alt for tungvint å bruke. Du kan streame til PC med VLC og styre den fra PC, men GUI er elendig, og navigering var uoversiktelig i store bibliotek

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
0
Mulig eg utrykke meg feil, men eg vil ha info og meininger om DENNE boksen.
Ikke eldre utgaver, verden går jo tross alt framover.

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Antall liker
0
DM8000 er den beste dreamboxen mhp å bruke den som mediaspiller, men brukergrensesnittet for mediaspilleren er godt under pari. Det virker ikke som mediaspilleren er prioritert av utviklingsteamet.

Bildekvaliteten på mediaavspilling er derimot spesielt bra på dreambox. Sammenlignet med f.eks. wdtv, så er det flere klasser mellom dem.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Benelli skrev:
Mulig eg utrykke meg feil, men eg vil ha info og meininger om DENNE boksen.
Ikke eldre utgaver, verden går jo tross alt framover.
bildekvaliteten er muligens bedre, men img. er stort sett det samme uansett hvilke boks du har og hvilke software du bruker. (7025 og 8000 bruker samme img)
PeterPan er et av de bedre for norske forhold, men som mediaspiller er den ubrukelig i.m.o. Og som sat.tuner er den heller ikke allverden for en vanlig bruker. Så hvis du ikke skal bruke den til cardshare eller har spesielle behov så ville jeg styrt unna.
http://www.digsat.net/

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
0
Då var DM8000HD på plass ;D

Med nytt image frå PeterPan gjekk jo dette som en lek. Mounting av frittstående disker gjekk smertefritt.

Er en boks med med mange muligheter og utforsking, så mørketida går en lyst i møte 8)

Benelli

Topp Bunn