Der blei det liv i tråden igjen, ja...
Hmm, føler meg litt rådvill jeg nå. Jeg har kost meg med en Luxman PD-350 med fullt fungerende vakum i mange år og aldri hatt problemer. At skivene skulle bli fulle av møkk??? Hvorfor det? Jeg har heller vært bekymra for at det skal komme støv ned i vakum dysene og tette igjen.
Det hører med til historien at jeg aldri har vaska ei plate. En støvkost i mellom sjølsagt, men vasking har jeg aldri følt behov for. Ikke er jeg noen rønner med støvkluten heller...
Da spillere kom i hus, hadde jeg Michell Gyrodec (med platestrammer) fra før. Valget var ikke enkelt, men jeg har ikke angra på salget av Gyrodec'en. Luxmanen er noe av det mest vellydende og brukervennlige jeg har satt mine bein i på vinylfronten. Og støy fra "støvsugeren" har jeg aldri opplevd. Den fantastisk sexy lyden i det plata suges fast, bringer jo bare lytteopplevelsen til nye sensuelle høyder
. Vi snakker tross alt om en blow-job, her... ;D Deretter er den tyst.
Det er i midlertid en del lp'er som vakumet ikke fungerer på. Er de for vindskeive eller warpa, går det ikke. Den er heller ikke spesielt villig overfor 180g vinyl og over.
Men man er overhodet ikke avhengig av at plata må sitte fast for å få god lyd.
Dette til forsvar for Luxman vaccum stabelizing system.
Noen som veit hvor jeg kan få tak i ny strikk til den forresten?
mvh Pixy