drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kaj.

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    72
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Drossel - det ligner en “birdsnest prototype” forud for konstruktionen af det endelige resultat.
    Synonym med den orden der hersker på et teenageværelse.
    Finish er jo totalt fraværende. Skal det se sådan ud for spille godt?

IMG_2089.jpeg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Skulle nok have bugt en større kasse med knap så meget i.

Kaj.

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    72
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Et større kabinet? Nej kig på ledningsføringerne for eksempel. Ser du ingen muligheder for forbedringer der, for nu at starte et sted? De to metalskinner på elektrolytkondensatorerne. Skal de være skæve i forhold til hinanden før det spiller :unsure:
    Noget andet - hvor stor forsyningsspænding anvender forstærkeren?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.677
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    What could possibly go wrong?
    Screenshot 2024-06-18 at 07.55.44.jpg

Mulig ikke bilde yter resultatet rettferdighet men jeg ville overlatt "smålodding" til noen andre. Det er bare et godt råd.
    Skjønner at syn og stødighet svinner hen etter som årene går.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Det er korrekt da der bare er 20 % tilbage på venstre. Jeg anerkender problemet. Kunstig lys fungerer slet ikke for mig. Ved dagslys synes jeg det er ok. Bruger selvfølgelig vario trafo hver gang jeg starter noget op og måler gentagne gange.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Et større kabinet? Nej kig på ledningsføringerne for eksempel. Ser du ingen muligheder for forbedringer der, for nu at starte et sted? De to metalskinner på elektrolytkondensatorerne. Skal de være skæve i forhold til hinanden før det spiller :unsure:
    Noget andet - hvor stor forsyningsspænding anvender forstærkeren?
    Igen for lidt plads er det største problem her. De Samhva lytter er virkeligt store.
    2x 85 vdc. Har også nogle forstærkere med 112 vdc.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    De her lodninger er lavet for mange år siden hvor lyset ikke var godt. Nu har jeg fået en god linse i højre øje. Venstre vil ikke acceptere en linse i det.
    Ak ja er blevet er blevet et gammelt fjols. Venstre vil heller ikke have gavn af en operation. Der er også AMD på det.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Et dårligt billede ihvertfald. Nu om dage lodder jeg kun i dagslys. Kunstigt fungerer slet ikke.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.496
    Går nok nogle dage til elektrikeren får færdiggjort det. En ven som jeg heldigvis har haft i mange år. Kendte også hans far og onkel. De var begge dygtige elektronik folk.
    Har du ikke jording i huset? To jorder kan være farlige greier, har jeg lest.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Deer er også adskilte grupper for forskellige formål. F.eks køleskab har sin egen. Køleskab kan lave meget støj hved start og stop. Vaskemaskinen har sin egen etc.

A

Artcoustic

Gjest
    En kammerat synes den er fantastisk. Jeg hørte ingen forskel. Men er heller ikke vant til hans akustik etc. Tror det betyder meget at man er vant til at lytte i det pågældende rum.
    Prøv at sig han skal prøve at trække en ledning fra gnd på forstærkeren til den nærmeste potteplante.
    Det er sådan set det samme

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Prøv at sig han skal prøve at trække en ledning fra gnd på forstærkeren til den nærmeste potteplante.
    Det er sådan set det samme
    Han har vist adskillige jordingsboxe. Han påstår de forskellige modeller lyder uens. Selv har jeg set på billeder at der bliver mere støj med jordings box.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Har stået mange timer med strøm på. Skal ikke rode sådan. Lød ret godt tidligere. Mine gæster her i aftes tilsluttede sig. Satte dem her på og de er stort set ikke brugt. Lød squ temmeligt godt selv om der kun er 6 mosfets pr. Kanal og kun få elektrolytter.
    IMG_20240617_170259.jpg

A

Artcoustic

Gjest
    Har stået mange timer med strøm på. Skal ikke rode sådan. Lød ret godt tidligere. Mine gæster her i aftes tilsluttede sig. Satte dem her på og de er stort set ikke brugt. Lød squ temmeligt godt selv om der kun er 6 mosfets pr. Kanal og kun få elektrolytter. Vis vedlegget 1033383
    Der er normalt få lytter/lille kapacitet når det er SMPS

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    23.867
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har stået mange timer med strøm på. Skal ikke rode sådan. Lød ret godt tidligere. Mine gæster her i aftes tilsluttede sig. Satte dem her på og de er stort set ikke brugt. Lød squ temmeligt godt selv om der kun er 6 mosfets pr. Kanal og kun få elektrolytter. Vis vedlegget 1033383
    Færdigkøbt eller DIY??
    Hvis DIY, hvor køber du "Wurth"-lytter henne????

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Smps er fra Micro Audio. 1800 W. De sorte lytter er firepoler. De røde husker jeg ikke. Skal se efter. Printene med røde lytter er en mindre Holton. Monteret med dyre terminaler. Selvfølgelig selv samlet tingene. Modulerne fra Holton med røde lytter har jeg vist selv monteret transistorer på. Husker ikke selv. Sker for meget indimellem . Har lige købt nogle mega gode CD skiver. Kan lægge op senere. Søren Bebe music.

Kaj.

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    72
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Det undrer ikke mig at forstærkeren har den gengivelse du beskriver. Kig grundigt på kabelføringen mellem SMPS og elektrolytbankene på hver side af udgangstrinnet. Sammenholdt med at højttaler minusstrømmen føres tilbage gennem effekttrinet og den førnævnte sjuskede NUL-LEDER kabelføring. Du mangler en effektiv STARGROUND og tilnærmet NUL-OHM kabelføring.

IMG_20240617_170259.jpg

Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Hvordan beskriver jeg gengivelsen? Tror du tænker på den anden forstærker med messing farvet forplade. Den er med trafo og lytter og lyder først dårlig nu her efter for mange forskellige størrelser film kondensatorer.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Der er jo star ground. Kanskje vanskelig at se på billedet.

A

Artcoustic

Gjest
    Der er jo star ground. Kanskje vanskelig at se på billedet.
    Skulle du gøre noget, så kunne du flytte stel/gnd fra SMPS hen på forstærkermuodulet (midtpunktet).
    Men hvis den spiller fint som den er nu, så er det jo glimrende

IMG_20240617_170259.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    De sorte som går til de små extra print er ground in til de print. Videreføres til fælles gnd med de grøn/gule.

A

Artcoustic

Gjest
    De sorte som går til de små extra print er ground in til de print. Videreføres til fælles gnd med de grøn/gule.
    Jep og det kan være en fordel at have dem på midtpunktet hvor højttaler minus også er

Sist redigert av en moderator:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    I know I am going to be attacked for writing this, but here goes:

Because there are many situational decision influences here and affective judgments are largely subjective, there often is confirmation bias at work among those in the audiophile community (myself included). It is widely recognized by psychologists that people can and do delude themselves to reduce cognitive dissonance. ("I paid all this money so it should sound better - and hey, yeah, it does.")

That said, it is surely possible that how well the characteristics of a cable (say, its capacitance) match the signal input needs of equipment has some affect on the quality of the sound, but I think we get to being ridiculous when we make claims about how the power cable from the wall to the power supply in our equipment (say, an amplifier) can alter the post processing sound we hear from our signal processing electronics.

Recently, I became aware of the audiophile claim that signal cables (e.g., RCA patch cords carrying signal from your preamp to your power amp) need to go through a period of burn-in before the sound is optimized. I can only laugh. When I have pointed out that no scientific theory about electrical conductivity can support that - that wires are known to be physically unchanged from original state after the electrical signal current stops, the retort I heard is that it is not the conductor that needs to be burned-in, but rather the dielectric (insulating jacket) since dielectrics experience polarization in response to an electric field (which is true). To this I have pointed out that dielectrics have relaxation times as physical properties and that, when you cut the electric field, the dielectric returns to its original physical state. I also point out that, in signal conducting cables, the current is so small that dielectric polarization is negligible. If there is any difference, it is not sufficient to exceed the threshold of human perception. And polarization is not permanent, but temporary anyway, so the concept of burn-in makes no sense.

But many audiophiles persist with these outlandish assertions. And, as a trained scientist, I know that delusional disorders are real phenomena. So I have labeled these sound improvement claims that cannot be supported by scientific physical theory with a name: ADD - audiophile delusion disorder.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Sikkert en artikkel som vil falde i smag for klientellet herinde.

Kaj.

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Antall liker
    72
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Drossel. Din artikel handler om alt andet end det min indsigelse til forstærkerens interne strømforsynings nulleder kabelføring vedrører. Det kan man selvfølgelig ignorere for i stedet, at tale om alt mulig andet artiklen sætter fokus på. :unsure:

Det er ikke uden grund man forbinder elektrolytbankenes nulledere (STARGROUND) med solide metalskinner for at sikre sig, der ikke opstår små AC spændingsforskelle, som via forstærkerens gain og signalveje ender i højttaleren.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.546
    Drossel. Din artikel handler om alt andet end det min indsigelse til forstærkerens interne strømforsynings nulleder kabelføring vedrører. Det kan man selvfølgelig ignorere for i stedet, at tale om alt mulig andet artiklen sætter fokus på. :unsure:

Det er ikke uden grund man forbinder elektrolytbankenes nulledere (STARGROUND) med solide metalskinner for at sikre sig, der ikke opstår små AC spændingsforskelle, som via forstærkerens gain og signalveje ender i højttaleren.
    Hved ikke hvad du snakker om. Som du ser er der seperat trafo halvdel til hver kanal og gnd er forbundet med tykke og brede kobberskinner. 😡

A

Artcoustic

Gjest
    Hved ikke hvad du snakker om. Som du ser er der seperat trafo halvdel til hver kanal og gnd er forbundet med tykke og brede kobberskinner. 😡
    Det er fordi Kaj endnu ikke har fundet ud af at der er tale om 2 forskellige forstærkere.
    Den der ikke har starground som Kaj rigtig gerne vil have at den skal ha, er den med SMPS som spiller uden problemer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn