Drummers, anyone?

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
815
Antall liker
588
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Dave Grohl bør vel få være med, selv om han har vært en del år på omskolering. :)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Dere har glemt Butch Miles. Han spillte med Basie i Oslo Konserthus på slutten av 70-tallet (79?), og er en fabelaktig trommis.


The accomplishments of drummer Butch Miles continue to attract worldwide attention. Playing with such luminaries as Count Basie, Frank Sinatra, Sammy Davis, Jr., Dave Brubeck, Mel Torme, Lena Horne, Joe Williams, Ella Fitzgerald, Woody Herman, Clark Terry, Gerry Mulligan, Harry “Sweets” Edison, Benny Goodman, Tony Bennett, Rosemary Clooney, Wild Bill Davison, Zubin Mehta, Itzak Perlman, Dick Hyman and others, Butch displays the maturity of his experience with youthful imagination and unending energy.

Best known as the drummer for the world famous Count Basie Orchestra, Butch plays frequently in small group capacities at jazz parties and festivals around the globe, where he brings together technique, creative finesse and a love of the music that delights audiences.

Butch has performed at the Newport Jazz Festival (now the “JVC Jazz Festival”) in New York since 1975 and the Grande Parade Du Jazz in Nice, France nine times. He has performed at every major jazz festival in the world including: the Montreal Jazz Festival; North Sea Jazz Festival at the Hague, the Netherlands; the Montreux and Bern Jazz Festivals in Switzerland; the Berlin, Munich, Cologne and Stuttgart Jazz Festivals in Germany along with many tours throughout Europe, Australia, the Far East, the Americas and the Caribbean. Butch has been a featured performer of the West Coast Jazz Party every year since it originated in 1995.
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Questlove er vel en soleklar kandidat som stor trommis og trendsetter innen beats 8)
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Denne kule tråden ble helt stille. Og siden jeg var siste som la inn innlegg, tenkte jeg at jeg skulle ta litt ansvar og gi en begrunnelse for Questlove som stor trommis. Sjekk det ut. Dette er dårlig lyd, men musikken bør bære.

Jeg har en venn og god nabo som er en av de gode trommisene i landet vårt. Snakket med han om Questlove; han sa at ?estlove er en trommeslager for trommiser - han spiller slik at skuldrene senker seg, en er aldri i tvil om hvordan det går. Beat, synkopering, funk, groove det sitter og det sitter akkurat der det skal.

http://www.youtube.com/watch?v=mCy7yaYRwCs

http://www.youtube.com/watch?v=Ok1MlNa91as
 

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
175
Antall liker
186
Hva med Phil Collins?

Så han i Ekeberghallen med Genesis i '75 og '78.

Den beste trommeduoen jeg hat sett var Collins og Chester Thompson fullt synkronisert med vulkansk baklys på "Dance on a volcano" i nevnte '78 konsert.

Ellers overgår vel Steve Wonder de fleste i ren musikalitet. Her med trommesolo: http://www.youtube.com/watch?v=iBA4vWQRBA0
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
AK27 skrev:
Gabe Serbian er min favoritt når det kommer til trommer. Har begynte å høre mer og mer på rytme fremfor melodi i det siste. Band som Hella, Lightning Bolt, Don Caballero og Battles apellerer virkelig til meg. Vel her er Gabe sammen med The Locust, Hot Tubes Full Of Brand New Fuel:

.
Dette må vel være noe av det drøyeste jeg har sett. Når han setter igang groove inni der, fy fasan:)
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Ringo Starr mener jeg er en undervurdert trommeslager. Han briljerte vel aldri, men det var heller ikke jobben hans i The Beatles. En trommeslager som gav sangene det trommespillet de trengte, hverken mer eller mindre. Og det var hans store styrke.
 
A

AK27

Gjest
montesi skrev:
AK27 skrev:
Gabe Serbian er min favoritt når det kommer til trommer. Har begynte å høre mer og mer på rytme fremfor melodi i det siste. Band som Hella, Lightning Bolt, Don Caballero og Battles apellerer virkelig til meg. Vel her er Gabe sammen med The Locust, Hot Tubes Full Of Brand New Fuel:

.
Dette må vel være noe av det drøyeste jeg har sett. Når han setter igang groove inni der, fy fasan:)
Hyggelig å høre at det finnes flere der ute som blir imponert/setter pris på det.

Zach Hill er forøvrig fra en helt annen planet enn de fleste andre trommeslagere,


Har fryktelig lyst på et trommesett, ikke at jeg aner hvordan man trakterer et. Hepp.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.409
Antall liker
2.947
Selfølgelig Karen Carpenter ;). Hvor utelater dere kvinnfolka?
Som erstatning for den youtubelinken som ikke virket i dag, får dere denne.
[video]bBFW-sIHaow[/video]
Karen så på seg selv som en trommis, som også kunne synge. :)
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Harald Tredal - Stengte Dører, Svart Framtid.
Ziggy Modeliste - The Meters.

2 Kongetrommiser ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.796
Antall liker
16.548
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vi har flere "Billy", men kun én Billy Cobham:


 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
når det snakkes om kvinner,er Marilyn Mazur nevnt ? har cd'en hun ga ut sammen med Jan Garbarek 'Elixir'.spennende plate !

mvh. s,
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.533
Antall liker
4.735
Sted
Fiddler's Green
Torget vurderinger
2
Ingen som liker Mickey Hart og Bill Kreutzmann (Grateful Dead)?
Og ikke mist John Convertino (Calexico)
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
539
Antall liker
2
Levon! Han spiller musikk....

Jon A
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Graver opp igjen denne tråden for å legge til:

Marco Minenmann:


...Som forresten kan ses med Steven Wilson på Sentrum Scene den 18. mars.

Og:

Mike Mangini:



Arch Enemy/Darkane's Peter Wildoer er heller ikke tapt bak en vogn:

 
Topp Bunn