Sport, sykkel og trening Du er litt av en dame du Brækhus!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    villov

    Gjest
    Kanskje på tide å finne en motstander som kan gi henne litt av det...motstand.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....Men uten sammeligning forøvrig, så skjønner jeg meg ikke på tyrefekting og engelsk revejakt, heller.

    mvh. VilhelmW
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.275
    Antall liker
    2.880
    Torget vurderinger
    16
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....Men uten sammeligning forøvrig, så skjønner jeg meg ikke på tyrefekting og engelsk revejakt, heller.

    mvh. VilhelmW
    Det er vel noe som ligger dypt inne i menneskets natur. Jeg er selv stor fan av boksing men det er ikke lett å forsvare sporten på noe rasjonelt grunnlag. Boksingen har i hvertfall karakterer og historier som overgår enhver annen sport på godt og vondt.
     

    X-hilarate

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2010
    Innlegg
    228
    Antall liker
    13
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre?
    mvh. VilhelmW
    Har ikke noe godt svar til det, men jeg er "sportsgal" og patriotisk ovenfor norske utøvere.

    Er det en eller annen norsk tulling som gjør det virkelig stort i en eller annen idrett, ja da er jeg helt med jeg! ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....Men uten sammeligning forøvrig, så skjønner jeg meg ikke på tyrefekting og engelsk revejakt, heller.

    mvh. VilhelmW
    Ganske så enig med Wilhelm her. Forstår ikke fasinasjonen over to stykker som denger løs på hverandre.

    Dog må jeg si at det virker positivt at damen ikke vil slåss med den neste motstanderen fordi hun er redd for å skade henne! Hun er mao ikke helt blåst.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Er vel ikke så mye verre dette her enn den verbale "denginga" vi bedriver her på HFS--
    - vi slår jo til og med godt under beltesteded titt og ofte, uten å bli avblåst!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.414
    Antall liker
    16.657
    Sted
    Østfold
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....Men uten sammeligning forøvrig, så skjønner jeg meg ikke på tyrefekting og engelsk revejakt, heller.

    mvh. VilhelmW
    Det kan neppe forklares. Derimot er det lett å se hvordan folk kan engasjere seg i at noen som har jobbet for å nå et mål faktisk når det.
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    320
    Antall liker
    796
    Sted
    Porsgrunn
    Det er vel kansje på tide og tillate proffboksing i norge?
    (for min del burde UFC også være tillatt)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kanskje på side med et kompromiss. Proffboksing blir tillatt, men utøverne må ha lapp med fra mamma og sende denne til kulturministeren.
     
    N

    nb

    Gjest
    Det meste av idrett dreier seg om hvem som er sterkest i en eller annen form, gjerne med ett eller annet handicap lagt inn for å begrense utøvelsen. Sånn sett er kampsport idrett i sin reneste form, og kanskje aller klarest kommer det til uttrykk i den brasilianske kampsporten "Vale Tudo" hvor (nesten) alt er lov og det ganske enkelt handler om "hvem er sterkest" uten noe dilldall.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    H.Are.Felle skrev:
    Det er vel kansje på tide og tillate proffboksing i norge?
    (for min del burde UFC også være tillatt)
    UFC burde være fast innslag (sånn ca. 10-15 min., ikke noe mer..) i Frokost Tv eller Godmorgen Norge eller hva faen det nå heter alt sølet..

    Skikkelig dose vold som forbereding til hverdagens virkelighet.

    "Violence is always right if YOU are the winner!"
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje på side med et kompromiss. Proffboksing blir tillatt, men utøverne må ha lapp med fra mamma og sende denne til kulturministeren.
    ;D ;D
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje på side med et kompromiss. Proffboksing blir tillatt, men utøverne må ha lapp med fra mamma og sende denne til kulturministeren.
    Win!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Er vel ikke så mye verre dette her enn den verbale "denginga" vi bedriver her på HFS--
    - vi slår jo til og med godt under beltesteded titt og ofte, uten å bli avblåst!
    Vel talt, sluket. ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Takker, Baluba :-* :-* I'm the guy who tells it like it is.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.367
    Antall liker
    4.003
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....
    Kan du fortelle meg hva som er vitsen med at 20 voksne menn løper etter en ball ute på en gresslette?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    C. Alshus skrev:
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....
    Kan du fortelle meg hva som er vitsen med at 20 voksne menn løper etter en ball ute på en gresslette?
    Antar at det er foppall du tenker på. I så fall er de 22 mann, ikke at det gjør saken noe bedre på noen måte!

    Men til spørsmålet; nei det kan ikke jeg fortelle deg. Men det er sikkert mange her på HFS som føler seg kallet til å fortelle deg hva som er så stor stas ved foppall!

    Jeg har en teori om at det finnes en psykiatrisk diagnose som forklarer fenomenet, både i forhold til de 22 og alle de som ser på.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.522
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Jeg har en teori om at det finnes en psykiatrisk diagnose som forklarer fenomenet, både i forhold til de 22 og alle de som ser på.
    DEN gleder jeg meg til å lese inngående. Har noen kompiser som skulle fått en dose med slikt....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    "Without football there would be LIFE"
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.381
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    nb skrev:
    Det meste av idrett dreier seg om hvem som er sterkest i en eller annen form, gjerne med ett eller annet handicap lagt inn for å begrense utøvelsen. Sånn sett er kampsport idrett i sin reneste form, og kanskje aller klarest kommer det til uttrykk i den brasilianske kampsporten "Vale Tudo" hvor (nesten) alt er lov og det ganske enkelt handler om "hvem er sterkest" uten noe dilldall.
    Enig!

    Mye bedre med slossing i en eller annen form med regler som følges, i stedet for f eks ishockeyspillere som denger løs på hverandre. UFC/MMA ol er i ferd med å vokse seg så stort at det kun er spørsmål om tid før det blir lovlig i Norge. Kjenner flere utøvere som må reise til utlandet for å konkurrere i MMA, en idrett som har mindre skader enn fotball.

    Uansett er Cecilia Brækhus en av norges dyktigste idrettsutøvere, og fortjener all den anerkjennelse hun kan få.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    JENO skrev:
    Uansett er Cecilia Brækhus en av norges dyktigste idrettsutøvere, og fortjener all den anerkjennelse hun kan få.
    Den tiltredes! ;)

    Man skal ikke forby alt man ikke forstår eller ikke helt har sansen for selv.
    Jeg vet at det kan høres utrolig ut, men selv jeg kan jo ta feil en gang i blandt! ;D Og da er det gjerne ikke så dumt å ha et noe ydmykt forhold til slikt som man ikke helt forstår meningen med.
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Spiralis skrev:
    C. Alshus skrev:
    VilhelmW skrev:
    Noen som kan gi meg en vettug forklaring på hva som er så fascinerende med å betrakte to mennesker som banker livskjiten ut av hverandre? Jeg har aldri skjønt akkurat det....
    Kan du fortelle meg hva som er vitsen med at 20 voksne menn løper etter en ball ute på en gresslette?
    Antar at det er foppall du tenker på. I så fall er de 22 mann, ikke at det gjør saken noe bedre på noen måte!
    Å diskutere om det er 20 eller 22 "voksne" menn som løper etter ballen, blir vel omtrent som å diskutere kabler, eller?
    Selv er jeg ganske pragmatisk. Livet er nok morsommere for de av oss som har bestemt seg for å like både fotball og kabler, men boksing sliter jeg med.
     

    X-hilarate

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2010
    Innlegg
    228
    Antall liker
    13
    HC skrev:
    X-hilarate skrev:
    Det var vel ikke den "heftigste" motstanderen, men enda en KO tilføres merittlisten.


    http://www.vg.no/sport/boksing/artikkel.php?artid=10019287
    Tittelkamp mot en motstander som aldri har vunnet en kamp mot noen som har vunnet en kamp, oh well..
    Vel, du har et poeng.

    MEN, det er da ingen boksere som kun bokser mot de beste hele tiden?!

    EDIT: I alle idretter finnes det vel motstandere som er totalt (i mangel av et bedre ord) "meningsløs".
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.275
    Antall liker
    2.880
    Torget vurderinger
    16
    X-hilarate skrev:
    HC skrev:
    X-hilarate skrev:
    Det var vel ikke den "heftigste" motstanderen, men enda en KO tilføres merittlisten.


    http://www.vg.no/sport/boksing/artikkel.php?artid=10019287
    Tittelkamp mot en motstander som aldri har vunnet en kamp mot noen som har vunnet en kamp, oh well..
    Vel, du har et poeng.

    MEN, det er da ingen boksere som kun bokser mot de beste hele tiden?!

    EDIT: I alle idretter finnes det vel motstandere som er totalt (i mangel av et bedre ord) "meningsløs".
    Joda men det burde i det minste ha vært en non-tittelkamp. Vi får håpe hun får møte de beste over nyttår, det er litt mer morsomt med kamper man ikke vet utfallet av på forhånd.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.913
    Antall liker
    108.003
    Torget vurderinger
    23
    Har nok smakt på hurtigmiksen, det derre der, ja! Damer får ikke til slike biceps, triceps og quadriceps uten gode støttespillere i den farmasøytiske bransje!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.565
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    1
    GRATTIS med nok en skalp
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    gormj skrev:
    ..............................men boksing sliter jeg med.
    Det forstår jeg godt. At det er damer i tillegg gjør det ikke bedre for min del. Jeg har tilgode å se en boksekamp, rett og slett fordi jeg ikke finner underholdning i slåssing.

    Men når det er sagt, så skal jeg ikke tvinge mine medmennesker til å dele mine synspunkter. Jeg har "AV" knapp på min TV, så for min del.... Be my guest!

    Det er alt for mange mennsker i verden som prøver å gjøre "de andre" til slaver av eget livssyn, og det finner jeg helt og totalt forkastelig.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.414
    Antall liker
    16.657
    Sted
    Østfold
    Som med alt annet føler jeg interessen for boksing også henger sammen med kunnskap om det som foregår. Vet man litt om hva slags trening som ligger bak, hva slags type mestring de har i seg, hvilke kvaliteter den enkelte bokseren har osv, så er det lettere å få noe ut av å se på en kamp. Dette blir nok litt som med hifi. Vet man nada om hifi er vel også interessen temmelig laber.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    pengesluk skrev:
    "Violence is always right if YOU are the winner!"
    Eller som de sier i kvalitetsfilmen Starship Troopers, fritt etter R. A. Heinlein:

    "Violence, naked force, has settled more issues in history than has any other factor; and the contrary opinion is wishful thinking at its worst. Breeds that forget this basic truth have always paid for it with their lives and their freedoms.”


    Derfor er det bare logisk at proffboksing blir tillatt i Norge også.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Spiralis skrev:
    Det er alt for mange mennsker i verden som prøver å gjøre "de andre" til slaver av eget livssyn, og det finner jeg helt og totalt forkastelig.
    Enig, det er altfor mange som har en moral som kun slår inn på ting de selv ikke liker, og helst vil forby alt de ikke selv ser noen nytteverdi i. Eventuellt vil avgiftsbelegge ting som ikke rammer dem selv.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Snickers-is skrev:
    Som med alt annet føler jeg interessen for boksing også henger sammen med kunnskap om det som foregår. Vet man litt om hva slags trening som ligger bak, hva slags type mestring de har i seg, hvilke kvaliteter den enkelte bokseren har osv, så er det lettere å få noe ut av å se på en kamp. Dette blir nok litt som med hifi. Vet man nada om hifi er vel også interessen temmelig laber.
    Eller om man faktisk har prøvd å bokse litt selv, så vet man hvor utrolig moro det faktisk er. Kampsport er IMO kanskje noe av den mest allsidige og givende treningen man kan drive med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn