Takk sluket.
Tja, jeg har nok noen tanker som er "feil" fortsatt. Jeg har noen tanker om hvorfor OB-BB sitt oppsett fungerer så godt i mine ører - og sikkert andre sine ører og.
Gode elementer,
som spiller innenfor sin komfortsone både gjeldende frekvenser og nivå
Gode nok forsterkere,
som har krefter nok til mye mer enn de skal brukes til
God integrasjon av disse,
noe som jeg tror er tett på fett umulig uten elektronisk behandling og helst i det digitale domenet
Gode venner,
som har erfaring med å ratte slike systemer. Alternativet er jævli god tid....og litt flaks
Trur eg
Jeg tror at det er veldig vanskelig å komme unna systemer med god følsomhet for å få til dette. Derfor blir det også vanskelig å komme unna kjøleskapogstørre store systemer. Trur eg. Men jeg tror også at det med andre høyttalerkonstruksjoner er mulig å komme tett på, som f.eks Asbjørns kommende skulpturer og det som 8x12TOM har bygget. Uten at jeg vet det, og det kan godt være at nettopp hornetmedsprekki er esseneirlt her. Så tett på som OB-BB har kommet nå, så tror jeg også at hviken PCavspillerløsning, hvilke høyttalerkabler og annet "tjafs" som benyttes er veldig smått småtteri. Jeg har mer tro på at slikt audiofilt krydder får betydning dersom anlegget balanserer på en knivegg og holder på å bikke over i fæl-lyd.
Hjertelig takk for at jeg fikk komme på besøk OB-BB! Det var godt på mange plan.
Uhyre interessant at du har kommet dit du er på så kort tid etter konverteringen.
Et oppsett som kanskje ikke skulle kunne fungere med server, transporter, digitaldingseboksDSPogpreampiett, kneveggbasser, salig blanding av forsterkere med og uten rør og litt lavpriset kabelsalat.
Men som fungerer så til de grader og spiller så vanvittig morsomt og langtforbi bra!!
Takk for prat, vafler, melk, kildevannkvalitet, plommesyltetøy og kaffe. ...og ho Petra, ny favoritt.
Sees plutselig
Vis vedlegget 237613
Mvh
RoDa