Diverse Du vet du har dilla når ...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.637
    Antall liker
    10.114
    .......når elektrikeren forsiktig legger på når du presenterer deg i telefonen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Lurer på om det er et marked for "disguise kits" for sånne som oss.. slik at vi kan gli ubemerket inn i enhver proper forsamling!
    Man ikke hjelpe for at man lurer på hva et sånt forklednings-kit ville bestått av. Og ikke minst hva det skulle koste.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.702
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på om det er et marked for "disguise kits" for sånne som oss.. slik at vi kan gli ubemerket inn i enhver proper forsamling!
    Man ikke hjelpe for at man lurer på hva et sånt forklednings-kit ville bestått av. Og ikke minst hva det skulle koste.[/QUOTE

    La meg regne litt på det og gjøre et par designutkast...:p
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Du vet du har dilla når du blir GLAD hver gang tabloide nyhetskanaler skriver artikler om god lyd.
     
    Sist redigert:

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Med norske klesvaner, skal det jobbes hardt med å gli ubemerket inn i propre forsamlinger. Begynn med et abonnement på The Chap, ta så med kredittkortet, eller helst gamle penger, på tur til London og besøk skreddere og skjortemakere i Savile Row og Jermyn street. Husk også å handle et utvalg strømper og sko, fortrinnsvis med randsydde lærsåler. Reis deretter til Milano og komplettér din nye garderobe med et par lette sommerdresser og ditto sko. Pass på å få med et tilstrekkelig antall tørklær i høvelige farger, for det skal alltid være tørklæ i brystlommen og blomst i knapphullet!
    Komplettér gjerne med en klassisk bil, fortrinnsvis engelsk eller italiensk. Alternativt en fransk om de vil virke eksentrisk. En riktig gentleman vil alltid være velkledd med Land Rover, eller Range Rover, men en bør da også være i besittelse av landeiendom.

    Se så, nå kan de gli ubemerket inn i det internasjonale selskapsliv,- bortsett fra i Gnore; her skal du helst se ut som en prangende dass med glorete moteklær. Det beste er nok å holde seg på lytterommet.

    :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Med norske klesvaner, skal det jobbes hardt med å gli ubemerket inn i propre forsamlinger. Begynn med et abonnement på The Chap, ta så med kredittkortet, eller helst gamle penger, på tur til London og besøk skreddere og skjortemakere i Savile Row og Jermyn street. Husk også å handle et utvalg strømper og sko, fortrinnsvis med randsydde lærsåler. Reis deretter til Milano og komplettér din nye garderobe med et par lette sommerdresser og ditto sko. Pass på å få med et tilstrekkelig antall tørklær i høvelige farger, for det skal alltid være tørklæ i brystlommen og blomst i knapphullet!
    Komplettér gjerne med en klassisk bil, fortrinnsvis engelsk eller italiensk. Alternativt en fransk om de vil virke eksentrisk. En riktig gentleman vil alltid være velkledd med Land Rover, eller Range Rover, men en bør da også være i besittelse av landeiendom.

    Se så, nå kan de gli ubemerket inn i det internasjonale selskapsliv,- bortsett fra i Gnore; her skal du helst se ut som en prangende dass med glorete moteklær. Det beste er nok å holde seg på lytterommet.

    :)
    Høres dyrt ut. Da vil jeg heller kjøpe noen helfigur pappsjablonger som har trykket skreddersydd dress m.m. på forsiden som jeg kan hekte på meg, og bruke pengene jeg sparer på høyttalere isteden. Eventuelt bare helfoliere meg, sånn det har blitt så populært å gjøre med biler.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ......jeg nå skal bytte sofa i sweetspoten og er redd lyden skal endre seg noe som helst!
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    .. Her er årets lavmål.
    Når du er på trening. Og tar frem tlf (som egentlig er for kun musikk på trening) for å sjekke hfs.. Da er det kjørt.
     

    svendatle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2006
    Innlegg
    222
    Antall liker
    7
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    2
    ....... når du finner frem telefonen på vei ned siste bakken for å parkere bilen, venter på at wifi signalene skal bli sterke nok, for så starte j-river,så musikken er i gang når du låser opp døra.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.787
    Antall liker
    12.502
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hvis jeg virkelig har dilla så bryr det meg ikke så mye hva som står her - eller?


    ps. beklager undertekster, men likte slutten;) ds
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.178
    Antall liker
    5.293
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Når du oppgraderes til ........på HFS
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.568
    Antall liker
    1.108
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    ---Når kassettspilleren og Slade kassettene var din beste barndomsvenn.
    ---Når du har stereo på sykkelen som 8 åring (DBS Apache)
    ---Når det eneste du ville gjøre på ungdomsklubben, var å være DJ.
    ---Når du er oppvokst sammen med Philips kongress 967 musikkmaskin.
    ---Når du stjal kassettspiller på ungdomsskolen for å gi til kameraten din som hadde så dårlig lyd!
    ---Når du alltid stilte med anlegget ditt (og kassettene) på alle skolefester.
    ---Når du alltid satt foran anlegget på alle fester.
    ---Når du har jobbet som DJ i Finland
    ---Når du har hatt eget radioprogram med spesialitet "låter over 15 min" (Radio Kaos))
    ---Når du har hatt fast jobb med forsterker- og høyttalerproduksjon, samt markedsføring.
    ---Når bilstereoen koster mer enn bilen.
    ---Når du har stue høyttalere i varerommet på stasjonsvognen.
    ---Når dama di er utdannet lydtekniker og liker grunch. (har kuttet ut mange uinteresserte damer på veien)
    ---Når kjelleren din har lydhimling og ekstra kryss stendere i vegger for å motvirke at gipsplatene "spiller med"
    ---Når du har egen 20A til komponenter, i tillegg til 16A til trafoer og annen el i rommet.
    ---Når "der skal anlegget stå" kommer foran "der skal skapet stå" i forholdet.
    ---Når en dag uten en gitarsolo på anlegget gjør meg deprimert:)
    ---Når musikalske analfabete mennesker nesten uten unntak, kjeder meg.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.702
    Torget vurderinger
    23
    Skummelt... jeg kan krysse av på 80% av den lista der....:D
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Godt at ingen har nevnt det å sage hull i gulvet og parketten for å lage trykkammersuber som kvalifiserende. Har en nøktern tilnærming til det å spille musikk.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Lurer på om det er et marked for "disguise kits" for sånne som oss.. slik at vi kan gli ubemerket inn i enhver proper forsamling!
    Man ikke hjelpe for at man lurer på hva et sånt forklednings-kit ville bestått av. Og ikke minst hva det skulle koste.
    Å gli inn blant de normale kan gjøres enkelt.

    Har man dilla hvis det første man legger merke til er at Christopher Reeve er litt snarlik Mark Mothersbaugh?
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Når du kommer inn på hi-fi sjappa og begynner å prate om tekniske DSP løsninger og akustikk og fyren som er 20 år yngre enn deg står bak kassa som ett stort ?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.637
    Antall liker
    10.114
    .........når ingen av dine venner gidder å høre på musikken din på anlegget ditt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ........når du savner å spille musikken du egentlig liker.
    Når du bruker 20 år på å sette sammen et anlegg som låter bra med den musikken du egentlig liker, istedenfor oppsett etter oppsett basert på tester i diverse blader og anbefalinger fra selgere og andre, og som aldri oppfyller dine egentlig behov.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Når du leser om ulike rør-typer for fremtidig tuberolling og studerer loudness/kompresjons-kurver på ulike vinyl-utgivelser du ønsker å kjøpe når du i stedet bør sitte dypt inne i eksamenspensum som dreier seg om religion, filosofi, etikk og lignende. Joda, kan jo sammenlignes..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Når den udannede musikken til vennene dine låter balle på anlegget ditt.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.702
    Torget vurderinger
    23
    Du vet du trenger en diagnose

    - når du selv lager fasongsydde antistatiske overtrekk til vinylriggene dine!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.073
    Antall liker
    11.068
    Torget vurderinger
    10
    Når du har rester av tape på parketten.
    Føler alt jeg gjør er gæærnt. Kan ikke engang nyte Mozarts 21ste på piano (med litt rødvin og chips) uten at jeg må ta et foto ved siden av stolen til full offentlig bekjennelse. Foreslår at denne tråden stenges sporenstreks av stigmatiske grunner.
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.073
    Antall liker
    11.068
    Torget vurderinger
    10
    Merk at tapen har matchende farge til gulvet :cool:
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    1.496
    Torget vurderinger
    2
    Når det du legger merke til når du ser på -side om side- på nrk.no er dette

    Side om side E02.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn