- Ble medlem
- 16.12.2006
- Antall liker
- 0
Hei, Har en slik spiller i meget god stand. Det eneste som irriterer meg er at jeg mener å høre en liten "gynging" på tempo på hver omdreining når jeg hører enkelte typer musikk (klassisk og spesielt piano). Det er ikke en markant svinging, og en må høre godt etter for å merke det. Synes dette er rart siden tallerkenen er såvidt tung at den burde gå helt jevnt. Lurer på om det finnes andre forklaringer på dette.... Innstillinger osv. PS. Stroben gjør et lite "hopp" på hver omdreining, men det tror jeg har å gjøre med mønsterarket under tallerkenen - det er limt på med en ujevnhet (en liten brett som ikke ligger helt inntil tallerkenen).
Et annet lite problem er at jeg sliter med å justere punktet for nedsenking av stiftet på plata. Enkelte ganger faller den utenfor, slik at jeg har vent meg til å senke den manuelt for å være sikker. Jeg har forsøkt å justere med skruen under velgeren for 33/45 men uansett hvilken vei jeg skrur denne skruen, så blir det bare mer galt (armen når ikke inn på plata). Skulle tro at det ved å justere her også var mulig å komme for lang inn på LP-en, men det virker ikke slik. Noen tips??
Et annet lite problem er at jeg sliter med å justere punktet for nedsenking av stiftet på plata. Enkelte ganger faller den utenfor, slik at jeg har vent meg til å senke den manuelt for å være sikker. Jeg har forsøkt å justere med skruen under velgeren for 33/45 men uansett hvilken vei jeg skrur denne skruen, så blir det bare mer galt (armen når ikke inn på plata). Skulle tro at det ved å justere her også var mulig å komme for lang inn på LP-en, men det virker ikke slik. Noen tips??