M
Mulelid
Gjest
Er ikke den 777 meget god? Litt plastikk her og der, men dog! 8)
Det der drømmegreier når jeg var guttunge, men kostet dem ikke mye mer?.Kjell Kranzberg skrev:Men här kommer det bästa: Det fanns också ett försteg som heter Philips AH 572. Pris 3200 kr. Tunern heter hos DUX T8000, ca 2000 kr. Hos Philips hette tunern AH 673. Den kostade 3500 kr! Det fanns också ett effektsteg: Philips AH 578, som kostade 4000 kr. Det har en utteffekt på 200 W i 8 ohm. Helt otroligt, ikke sant!
Philips tillverkade alltså "high end-utstyr". Effektsteget, försteget och tunern var tillverkade i USA! Jo, det är sant!
En kombination med försteg, effektsteg och tuner, från Philips kostade alltså över 10000 kr, 1979!
Made in Japan? Har det forbindelse med at Philips kjøpte Marantz? Jeg mener å ha hørt at de største Philipssakene var re-badged Marantz. Da skjedde vel samme forvandling hos Dux.Kjell Kranzberg skrev:Jag får ta tillbaka det jag skrivit ovan. :-[ De är inte tillverkade i Sverige. Enligt Hifihandboken 1979 är de tillverkade i Japan. Jag blandade ihop dessa med Philips AH 777. Se bilden. Den är tillverkad i Norrköping.
Aner ikke hva de kostet, men rundt 1980 ble det solgt et komplett rack fra Philips som kostet rundt 30.000. Beosystem 8000 kostet det samme, og begge systemene imponerte meg stort. Men det varte ikke så lenge for da var interessen vekket, og mye annet spennende tok over bevisstheten. Men før jeg fikk mer peiling var det systemet fra Philips et sikleobjekt.Voff skrev:Det der drømmegreier når jeg var guttunge, men kostet dem ikke mye mer?.Kjell Kranzberg skrev:Men här kommer det bästa: Det fanns också ett försteg som heter Philips AH 572. Pris 3200 kr. Tunern heter hos DUX T8000, ca 2000 kr. Hos Philips hette tunern AH 673. Den kostade 3500 kr! Det fanns också ett effektsteg: Philips AH 578, som kostade 4000 kr. Det har en utteffekt på 200 W i 8 ohm. Helt otroligt, ikke sant!
Philips tillverkade alltså "high end-utstyr". Effektsteget, försteget och tunern var tillverkade i USA! Jo, det är sant!
En kombination med försteg, effektsteg och tuner, från Philips kostade alltså över 10000 kr, 1979!
Og jeg hadde Huldra 11 på samme tid som DUX TA-12000, og der ble Huldra 11 søppel i forhold, både på radiomottak og forsterkerdel.ta4000 blir søppel i forhold til ta12000