Dylan; hvem f@#n stakk av med de beste billettene?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Startet 3 på ni og refresha til billettene ble lagt ut for salg. Søkte på billetter på det midterste feltet foran scenen, men fikk beskjed om at alle billettene var solgt. Hvem er det som får muligheten til å kjøpe disse før vi vanlige dødelige die-hard Dylan fans??
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Dylan, hvem f@#n stakk av med de beste billettene?

FZ skrev:
Startet 3 på ni og refresha til billettene ble lagt ut for salg. Søkte på billetter på det midterste feltet foran scenen, men fikk beskjed om at alle billettene var solgt. Hvem er det som får muligheten til å kjøpe disse før vi vanlige dødelige die-hard Dylan fans??
The Very Importent People.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Dylan, hvem f@#n stakk av med de beste billettene?

Eller TVIPS om du vil.
Tja, kven stikk av med sånt, hoteller, arrangører, eventbyråer, bedrifter etc?
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
Det var forsalg (åpent for alle) på fredag. Fikk rad 15, felt 004 (midterste, foran). Hadde noen seter på rad 13, men loka det til.

Trodde faktisk at de holdt de 12 første radene på 004 tilbake for ordinær salgstart i dag, men kanskje ikke?

Tipper det slippes noen billetter framover. På de to siste Dylan-konsertene i Spektrum har jeg fått billetter på rad 15 - 20 på felt 004 siste uka før konsertene.

Live Nation holder jo ikke tilbake 12 rader for TVIPs på en konsert de vet kommer til å bli utsolgt.

Når Valle Hovin (40 000) blir solgt ut på 10 min, så går det ikke mange sekundene før de 1500 beste setene i Spektrum er utsolgt. (Spesielt når minst halvparten av de gikk unna på forsalget.)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Hvordan fikk du greie på dette forsalget?
Var det på nettet eller personlig frammøte??
Jeg må nok begynne å følge med litt bedre, men skjønner ikke helt vitsen med å gjøre det på denne måten.............
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
FZ skrev:
Hvordan fikk du greie på dette forsalget?
Var det på nettet eller personlig frammøte??
Jeg må nok begynne å følge med litt bedre, men skjønner ikke helt vitsen med å gjøre det på denne måten.............
http://expectingrain.com/archives.shtml

Onsdag 23. mars: Oslo and Bergen presale.

Stod også i LiveNations nyhetsbrev. Lurer også på om det ikke stod i en del aviser. Ofte så er slike presale åpne i en dag eller to, men her gikk tydeligvis billettene såpass raskt unna at det stengte etter ca. en time.

Mulig jeg har eller kjenner noen som har en billett eller to til (felt 004) til overs. Skal i så fall kontakte deg FZ.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Må nok følge med litt mer skjønner jeg. Fikk billetter på felt 109 og det ble kona veldig fornøyd med. Hun har et noe mer avslappet forhold til Dylan enn meg og er 25cm kortere så hun regnet med å se bedre litt oppe i lia.

Ellers takk for tilbudet, Wergeland, og så satser vi på at Bob er i samme slaget som på Frognerbadet da han åpnet ballett med All along the watchtower i tilnærmet Hendrix versjon....men det skal nok noe til.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
FZ skrev:
Må nok følge med litt mer skjønner jeg. Fikk billetter på felt 109 og det ble kona veldig fornøyd med. Hun har et noe mer avslappet forhold til Dylan enn meg og er 25cm kortere så hun regnet med å se bedre litt oppe i lia.

Ellers takk for tilbudet, Wergeland, og så satser vi på at Bob er i samme slaget som på Frognerbadet da han åpnet ballett med All along the watchtower i tilnærmet Hendrix versjon....men det skal nok noe til.
Dylan i Frognerbadet var veldig bra. Ellers så har det vært litt opp og ned de siste ti årene, men det er alltid verdt turen. Lar aldri en sjanse til å være "nær" Dylan gå fra meg.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Min første Dylan konsert var på Kalvøya og da var han dessverre temmelig dritings og gjorde en elendig konsert. Ellers har det gått litt opp og ned, ja, men jeg har fått med meg alle konsertene i Oslo unntatt en, for en 5-6 år siden.....vi får håpe dette ikke er den siste :)
 

tommy_sn

Medlem
Ble medlem
29.05.2002
Innlegg
27
Antall liker
0
Bestilte kl 09.01 idag her..felt 004, rad 11 midt på et sted.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Litt rart, jeg var inne bare sekunder etter at de åpnet for bestilling og valgte felt 004 og beste plass. Da fikk jeg svar at det ikke fantes ledige plasser på det feltet ???
Får nok undersøke bedre neste gang og sjekke ut om det er noe forsalg..........
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
4.053
Antall liker
11.147
Sted
Skien
Hei
Jeg har fått felt 107 rad 2 plass 1 og 2, hun jeg bestilte de av sa det var knallbra plasser, men nå begynner jeg og lure på om vi sitter helt ute på en av sidene? noen som har peiling på hvor ca det er i salen?
Espen
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
Espen L skrev:
Hei
Jeg har fått felt 107 rad 2 plass 1 og 2, hun jeg bestilte de av sa det var knallbra plasser, men nå begynner jeg og lure på om vi sitter helt ute på en av sidene? noen som har peiling på hvor ca det er i salen?
Espen


Felt 001, 007, 101 og 116 brukes ikke på Dylan-konserten.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
4.053
Antall liker
11.147
Sted
Skien
Espen L skrev:
Hei
Jeg har fått felt 107 rad 2 plass 1 og 2, hun jeg bestilte de av sa det var knallbra plasser, men nå begynner jeg og lure på om vi sitter helt ute på en av sidene? noen som har peiling på hvor ca det er i salen?
Espen
Taker for den Wergeland
Mvh. Espen
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
FZ skrev:
Startet 3 på ni og refresha til billettene ble lagt ut for salg. Søkte på billetter på det midterste feltet foran scenen, men fikk beskjed om at alle billettene var solgt. Hvem er det som får muligheten til å kjøpe disse før vi vanlige dødelige die-hard Dylan fans??
Fant nettopp ut at en del NetCom kunder fikk tilbud om å kjøpe billetter på forhånd. Typ rad 3 og 4 rett foran scenen. Kult for dem.
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Alltid noen som har hånda i honningkrukken... ;D

Er selv klar for konserten i kveld med plass på felt 108. Hørte at konserten i Bergen var meget bra. Der fikk de også Susanne Vega som forrett. Det hadde vært en trivelig overraskelse.

Gleder meg! :)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Dylan var i kjempeslag. Sekser på terningen. Fantastisk versjon av "Ballad for a thin man". Håper han tar turen innom igjen snart. Var vel min sjuende eller åttende konsert med Dylan og håper på noen til før han gir seg :)
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.080
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
FZ skrev:
Dylan var i kjempeslag. Sekser på terningen. Fantastisk versjon av "Ballad for a thin man". Håper han tar turen innom igjen snart. Var vel min sjuende eller åttende konsert med Dylan og håper på noen til før han gir seg :)
Beste Dylan-konsert på norsk jord siden Norwegian Wood i 98. Kan nok virke som en "standard"-konsert hvis man bare leser setlisten, men Bob var virkelig i slaget i kveld. Nest best av de 8-10 Dylan-konsertene jeg har sett.
 

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Innlegg
325
Antall liker
1
jeg hadde plass 23 på rad 1 - 004.. med andre ord på på, helt forran.. sykt bra konsert, opplevelse for livet!
Vi kjøpte billetter 16 timer etter salget var i gang, hadde nok skikkelig flaks!
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Dette var min fjerde konsert, og selv om jeg likte den, er det mulig dette blir den siste. Liker Bob godt, men har ikke et religiøst forhold til han som mange av pensjonistene som var i Spektrum i går.

Skal jeg være slem kan jeg si at jeg synes alderen sliter fælt på fyren nå. Den rue gutterale stemmen er blitt til en slags bjeffing. Lyden i Spektrum var grøtete på felt 108 og diskanten skrudd for høyt. Kontakten mellom legenden og publikum går ut på at de troende hyller sin profet og desperat prøver å få han i godt humør, uten at det forandrer noe ved opptredenen eller den nøye koreograferte musikken - blottet for spontanitet.

Positivt: Glitrende band, kjempegod stemning, spennende arr. av gamle klassikere og retro-faktor uten like. Mange morsomme dylanister og bobsters å humre av. Og mannen ER jo en levende legende. :)

Og da er det vel på tide å be om en siste sigarett før henrettelsen... ;)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
På felt 109, rad 11, plass,15 (for å være pinlig nøyktig) var det veldig god lyd. Ingen antydning til grøtete lyd der. Dessuten akurat passe høyt til å la ørepluggene ligge i lomma.

Når det kommer til mitt forhold til Dylan vil nok mange si at det er på grensen til religiøsitet og jeg har ikke noe problem med å akseptere at stemmen til en 70-åring, som ikke har levd verdens sunneste liv, er noe anstrengt. Ingen har vel uansett påstått at Robert noengang har hatt en klokkeklar røst :)

Det jeg lar meg imponere over er at han omarrangerer låtene sine gang på gang. Ofte ville jeg foretrukket original- arrangementet, men noen ganger, som i går, kommer han med utrolig spennende arrangementer av en gammel ihjelspilt låt. Som nevnt i innlegget over var hans nye versjon av "Ballad for a thin man" et høydepunkt for meg. Og bandet han har satt sammen er veldig dyktige og kler ham godt. Ikke noe sirkus, her er musikken som står i høysetet.

Uansett, så lenge Dylan gidder/orker å turnere vil jeg være på plass når han er i nærheten...........
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
4.053
Antall liker
11.147
Sted
Skien
En flott konsert,forventet meg ikke noe klokke klar stemme fra Bob og det fikk jeg heller ikke ;)
Satt på felt 107 synes lyden var svært dårlig de 3 første låtene men ble det noe bedre utover i konserten
Synes han spilte masse bra låter og jeg likte godt den framtoningen han hadde på de gamle låtene
Bob Dylan er og blir en legende, reiser gjerne igjen vis han kommer tilbake
Mvh: Espen
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Så er vi klare for nok en runde Bobness. 10 Oktober er vi på plass i Spektrum
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
Har vært klar lenge jeg, men først er det Neil på Spektrum..........
 
Topp Bunn