Dylan og Knopfler sammen på turné i høst...

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Heisann!

En god nyhet for fans av Bob Dylan og/eller Mark Knopfler er at disse to skal turnere Europa sammen i høst. Den dårlige er forøvrig at de tilsynelatende ikke stopper i Norge, men det er likevel mulig å se dem i både Malmö og Stockhol, henholdsvis 3. og 4.november. Etter hva jeg vet vil konsertkveldene hovedsakelig deles i to, og begge artistene har med seg hvert sitt band. Det er vel heller ikke utenkelig at de gjør noen sanger sammen :) Samarbeidet til Mark og Bob startet allerede i 1979, da Mark spilte på Bobs Slow Train Coming. Fire år senere, i 1983 produserte han også Dylans Infidels.

Knopfler begynner forøvrig å nærme seg ferdig med innspillingen av sitt kommende studioalbum, som etter planen skal mikses i begynnelsen av 2012. Det er med andre ord lov å håpe på en ny låt eller to underveis på turneen. Dette tror jeg kan bli en bra kveld. 8)



Turnéliste finnes her: http://www.markknopfler.com/tour/

-Jarle
 

Vedlegg

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei!

Ikke mye fart i denne tråden, men jeg kan ihvertfall informere om at turneen nå er over, og at Mark og Bob spilte siste show mandag 21.november i London. Turneen har hver kveld bestått av to show, hvor Mark Knopfler og hans band har spilt første del, og Bob Dylan har spilt det andre. Etter hvert som turneen utviklet seg ble Mark mer involvert i Dylans sett, og på den siste kvelden spilte de fire låter sammen, der den absolutt siste låta var Dylans Forever Young. En fint videoklipp fra den begivenheten finnes her:


Mark Knopfler returnerte dagen etter til studioet sitt for å fortsette arbeidet med sitt nye soloalbum, som skal være ferdig innspilt i februar neste år. I løpet av høsten har Mark spilt tre av sine nye låter live, men det er ingen garanti for at alle disse vil bli å finne på et fremtidig album. To av de nye Knopfler-låtene hører dere her:

Haul Away:


Privateering:


J :)
 
Topp Bunn