Høyttalere Dynaudio Excite x12, erfaringer?

andersio

Medlem
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
1
Hei, har funnet et par Excite x12 til overkant av 3k. Er disse gode? Har ingen erfaring med lyd, men ser meg lei av tv høytalerne. Er student så har ikke så mye å bruke. Skal brukes til film, musikk og spill. Musikk er veldig variert, alt fra A-ha til Metallica. Noen forsterkere som kunne passet bra til x12 og bruken?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Hadde en kort periode et par slike.De passet ikke med den forsterkeren jeg hadde da,en Hegel H 200.Anger litt på at jeg solgte de,tror de kunne passet bra med andre oppsett og plassering.Til 3000 kr burde det være et godt kjøp,men jeg anbefaler deg til å prøve de før du kjøper.Selv vurderer jeg et par Exite X 14 nå hvis jeg får råd.

mvh.s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Beklager,jeg tok feil.Det var et par X 16 jeg hadde.Det er bare å se bort i fra mitt forrige innlegg.

mvh.s,

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Hei. Jeg hadde et sett med Dynaudio Exite X 12 og syns at de var fantastisk gode høyttalere, spesielt hvis man tar prisen i betraktning. Og til 3000kr er det noe av det beste kjøpet du kan gjøre i mine ører. Mvh Destiny :)

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
Jeg har et par slike.
De spiller detaljert og flott, blir aldri lei og lyttetrett med disse. Har også bra bass om de palasseres riktig og får bra med støm.
Har brukt de med Doxa 70B med bra resultat. Bassen hos meg oppleves som nyansert og stram, aldri buldrete.
Men Metallica låter uansett ikke som det skal på slike høyttalere, da må du ha en sub i tillegg.

Meget bra kjøp til den prisen, Dynaudio er kvalitetshøyttalere! :)

Sist redigert:
Topp Bunn