Contour 1,8 er gamle generasjon DA, du skal være veldig DA-vennlig hvis du synes den har tilfredsstillende mengde bass......tørt er ordet, veldig tørt.......kjøtt på bena er ikke det første jeg tenkerGuybrush skrev:Hei!
Ønsker meg litt mere bass, fylde i bunn og "kjøtt på beinet" og ser på alternativer til mine Excite X12.
Kan Contour 1.8 Mk II være en god oppgradering?
Har ikke så mye å sammenligne med, X12'ene er mine første "virkelige" høyttalere og er superhappy med de men skulle hatt mere bass.
Også har jeg lyst til å prøve flere medlemmer i Dynaudio familien ;D
Noen som har erfaringer her?
Takk!!
Det er en pen oppgradering fra X12, men de krever mer plass og mer ut av elektronikken, har du det på plass kan det bli gøy! Har du ikke plass men god elektronikk kan du se på Focus 140 evt Contour 1,4Guybrush skrev:Takker!
Da spørs det om ikke de blir tatt av lista gitt.
Kanskje ett par brukte Focus 220 kunne være en mulighet til en overkommelig pris?
Men når kommer C4?Schumacher skrev:Blir aldri lei av mine Dynaudio Contour S3.4.
Ikke forsterkerforslag men du har ikke vurdert å flytte høyttalere lengre ut fra veggen?TOK skrev:Tråden trenger bilder, her er noen av mine Contour S 1.4
Jeg har akkurat solgt min Hegel H100.
Jeg trenger tips til ny forsterker, den bør ha digitale innganger slik at jeg kan kjøre sqeezeboxen rett i den.
Har tenkt litt på Primare I32 med digital mondul. Forslag mottas med stor takk.
Tor
Lite svårt att beskriva hur det spelar egentligen,men det spelar med en fruktansvärd dynamik,högupplöst otroligt 3 dimensionellt.Ärligt talat så vet jag inte om skillnaden mellan c4 och temptation är värt alla pe ngar men de är en dröm jag haft länge om att få spela på ett par.Men annars så sitter jag ganska så nöjd måste jag sägaganilsen skrev:Godt å se at noen også ta akkustikken på alvor. Fett anlegg i allefall. Hvordan opplever du det spiller? Og hva savner du siden du vil ha Temptation?
Geir Arne
Anonym skrev:Ikke forsterkerforslag men du har ikke vurdert å flytte høyttalere lengre ut fra veggen?TOK skrev:Tråden trenger bilder, her er noen av mine Contour S 1.4
Jeg har akkurat solgt min Hegel H100.
Jeg trenger tips til ny forsterker, den bør ha digitale innganger slik at jeg kan kjøre sqeezeboxen rett i den.
Har tenkt litt på Primare I32 med digital mondul. Forslag mottas med stor takk.
Tor
Dynaudio har måttet utsette leveransen litt.Men nå er det endelig bekreftet at de ankommer Oslo Onsdag med Expressbil.ganilsen skrev:Men når kommer C4?Schumacher skrev:Blir aldri lei av mine Dynaudio Contour S3.4.
Geir Arne
Dynaudio har IGJEN måttet utsette leveransen,paret mitt kom ikke gjennom kvalitetskontrollen på fabrikk .Jeg ble lovet de uka før påske,og de har lovet dyrt og hellig at de skal være meg i hende denne uka.ingemar skrev:Bara att gratulera dig till ett bra val av högtalare,c 4 an spelar i en helt annan division än 3,4an inte för att 3,4 är dålig på ngt vis(har själv haft dom),du kommer att bli helt nöjd garanterat!!!!!Är det mkII eller signature du får hjem??
Leste nettopp at det var oppdatert diskant.Schumacher skrev:Litt annet design-en videreutvikling av Dynaudio sin DDC-teknologi,samt annen internkabling er hovedforskjellene.
Elementer,kabinett og delefilter er etter jeg har fått opplyst identisk.