Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Har bestandig vært Dynaudio-fan.
    Hadde faktisk ikke hørt Confidence C4 før jeg kjøpte de,men Dynaudio lyden har jeg bestandig likt.Var kanskje ett lite sjangsespill,men etter nøye konsultering med Morten på NAT så ble vi enige om å gå for disse.
    Jeg har ikke blitt skuffet for å si det mildt.Høytalerne er først og fremst nådeløst avslørende,her trekkes det ikke fra noe og legges ikke til noe.Klangen i de heller litt mot det varme.Nå blir de også matet av en Gryphon Diablo som har en litt mørk og varm klang.
    Høytalerne har etter min mening enorm dynamikk med en oppløsning og luftighet som må oppleves.Detaljerikdommen,holografi og 3D er utrolig.:)
    Hvor stort rom man bør ha vet jeg ikke,men Morten sa at han hadde hørt de spilt fantastisk i rom på 25kvadrat. HT,ene har ett DSC,system som visstnok skal kansellere stående bølger og refleksjoner meget bra. Stua mi er ca 40 kvadrat.
    Skulle gjerne hatt de litt lengre ut fra bakvegg,men det er ett kompromiss jeg må inngå ettersom anlegget såt i bruksstua i huset.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei igjen Tarjeip.
    trodde det var noe nytt, seriøst, siden du bruker Dynaudiotråden på dette. Men tester og produkter fra 2009 burde nesten på vintageforum.
    Huldra: Jeg vet ikke hvorfor du ble så indignert over dette - jeg har da på ingen måte presentert W4S sine produkter som en nyhet. Jeg var bare nysgjerrig på om du som Eximus S1 eier også hadde hørt W4S og eventuelt hadde noen sammenlignende kommentarer. Jeg bruker Dynaudio tråden til å spørre andre Dynaudio eiere til råds om komponent matching. Jeg har fått mange gode innspill fra blant annet deg selv og FinnM, og mange av komponentene som blir foreslått som for eksemepl H20 og MC275 er jo heller ikke akkurat nye. Jeg kan heller ikke at dette skal være av stor betydning.[/QUOTE]

    Hei igjen.
    Nå har jeg hverken sagt noe om indignasjon eller lignende.

    Svaret mitt var jo kort og godt at jeg ikke hadde hørt de.

    Du fortsetter å sammenligne pris, til tross for at jeg skrev at ICE 1000 watts modul, var forkastet til bruk i Eximus og Stello. Og misforståelsen du var årsak til er oppklart.

    Angående alder, så har det veldig mye å si på digitale forsterkere. I motsetning til en klassisk rørforsterker, som MC275

    Jeg har ellers hørt en av de digitale den testes mot, fra 2009 og før det. Hadde dog satt pris på om du kunne oppgi riktig produkt.

    Nå sammenlignes DP1 og to stk, S1 mk , f.eks i Fidelity m en omtalt "badevekt" i 100 tusen kroners klassen. Noen angrer sågar kjøpet av denne franske kreasjonen, etter å ha hørt Eximus, i mk 1 versjon.

    Noen nedgradering er jeg uansett ikke ute etter. Har brukt mange år, som sagt, på å finne noe jeg er helt fornøyd med.
    Et merke, som etter mange år ikke engang markedsførers av hififorhandler, men nettbutikk m " blandet rykte", er uansett ikke noe av interesse for meg. Men er det slik du handler hifi er det selvsagt opp til deg.

    Ellers er det jo de som lurer på hvorfor du bruker :p i dine innlegg til meg. Du kunne kanskje tatt det med i sitatene på siste innlegg og.

    edit. Dette var jo noen sider siden, så håper vi er ferdig m saken.


    Mvh Huldra57


    edit

    hei igjen tarjeik
    siden du er så nyskjerrig på S1 legger jeg ved sitat fra Fidelitys test
    Understreker at jeg har mk2, som jeg anser som en betydelig oppgradering

    ...de rådyre Coltrane spiller så bra og med så god kontroll fra disse i forhold billige digitalforsterkerne, at det ikke er til å begripe. At Coltrane og Eximus tilsammen kunne spille Miles Davis så fantastisk naturlig og tilstedeværende, det er heller nesten ikke til å tro. Har aldri hørt denne innspillingen flottere, faktisk. Og jeg hater å måtte innrømme det! Plutselig begynner jeg også å like Kari Bremnes; det der må være en stygg ripe i lakken for en blodtrimmet bluesentusiast. Men et ekstra poeng til Eximus. Håkon Rognlien - Fidelity 58 ...For Eximus er hemningsløst bra i forhold til prisen! Her snakker vi om raffinert klasselyd med en naturlighet og kontroll samt en tredimensjonalitet som er helt i toppklassen. Anders Rosness - Fidelity 58 ...Snakk om hakeslepp! Ice-power SKAL da ikke låte så vidunderlig avslappet, uanstrengt og organisk. OK, vi har fått sjokk før, da fra Jeff Rowland, men da var prisen for herligheten mange ganger så høy som for disse elegante småttingene. Her er ikke bare en avslappet naturlighet, men her er også total kontroll over høyttalerelementene på en måte vi sjelden hører, uansett pris. Jan Myrvold - Fidelity 58 ... opplevelsen av det store, tredimensjonale opptaksrommet på gode klassiske innspillinger var mer presis og så absolutt mer imponerende enn hva nesten alle andre forsterkere maktet med de samme høyttalere!
    Knut Vadseth - Fidelity 58
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Til Destiny | Har du ikke hatt 52SE. har lest om en som mente de låt veldig likt 140 ?

    Har ellers etterlyst noen som kjenner til Focal ht, og kan si noe sammenlignet m Dynaudio.

    (Har eid elektra 1007S og BE, MICRO UTOPIA BE, OG NÅ DIVA BE. Har og bra kjennskap til 1027 BE. , 936. 816S)

    mvh Huldra57
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Hei

    Høyttalerne er etterhvert innspilt, og jeg er strålende fornøyd.
    Har luktet på Dynaudio siden jeg begynte med denne hobbyen på slutten av åtti-tallet, men har først nå fått et par i hus.
    Skulle ha gjort det før :)

    Dynaudio sier at Excite skal fungere uten å bli matet av et kraftverk, kan se ut som om det stemmer. Kunne likevel tenkt meg å ha hørt de på en større forsterker enn Brio-R, men det fungerer faktisk helt ok.

    Plasseringen er som tidligere nevnt ikke helt ideell, men til daglig bruk er det helt i orden.
    Med to tasser på treogethalvt forsvant gulvteppet ut grunnet søling, men satser på å noe på plass igjen snart.
    Resten av rommet er også så som så. Det er praktisk talt ikke dempet, til venstre er det en vindusvegg, og til høyre åpent rom. Det hjelper mye å trekke for lamellgardinene når jeg spiller.

    (Speilrefleksen gikk i gulvet, så ansvaret for den dårlige kvaliteten ligger på HTCen..)
    IMAG0068.jpg


    Mvh
    Bollis
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei

    Høyttalerne er etterhvert innspilt, og jeg er strålende fornøyd.
    Har luktet på Dynaudio siden jeg begynte med denne hobbyen på slutten av åtti-tallet, men har først nå fått et par i hus.
    Skulle ha gjort det før :)

    Dynaudio sier at Excite skal fungere uten å bli matet av et kraftverk, kan se ut som om det stemmer. Kunne likevel tenkt meg å ha hørt de på en større forsterker enn Brio-R, men det fungerer faktisk helt ok.

    Plasseringen er som tidligere nevnt ikke helt ideell, men til daglig bruk er det helt i orden.
    Med to tasser på treogethalvt forsvant gulvteppet ut grunnet søling, men satser på å noe på plass igjen snart.
    Resten av rommet er også så som så. Det er praktisk talt ikke dempet, til venstre er det en vindusvegg, og til høyre åpent rom. Det hjelper mye å trekke for lamellgardinene når jeg spiller.

    (Speilrefleksen gikk i gulvet, så ansvaret for den dårlige kvaliteten ligger på HTCen..)
    Vis vedlegget 182482

    Mvh
    Bollis
    Gratulerer! Ser meget bra ut.

    Har du lært småtassene dine å ikke pille på diskantelementene da?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    Til Destiny | Har du ikke hatt 52SE. har lest om en som mente de låt veldig likt 140 ?

    Har ellers etterlyst noen som kjenner til Focal ht, og kan si noe sammenlignet m Dynaudio.

    (Har eid elektra 1007S og BE, MICRO UTOPIA BE, OG NÅ DIVA BE. Har og bra kjennskap til 1027 BE. , 936. 816S)

    mvh Huldra57
    Hei Huldra... Jeg har ikke hatt 52SE, men vanlig 52. Det er vel den høytaleren fra Dynaudio som jeg syns var litt for varm/myk i mitt oppsett, men det kan ha noe med elektronikken jeg hadde foran den gang. Har ellers vært meget fornøyd med alle Dynaudioene jeg har hatt i hus ;)


    Destiny..:)
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Heldigvis holder de fingrene unna :)
    Har normalt sett også frontene på.
    Fjernes bare ved tomt hus og lyttesession. Da havner høyttalerne også lenger fra vegg og hverandre.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer Bollis!
    Kjempestor oppgradring av den katastrofalt dårlige lyden på dagens LED-TV'er dette. :)

    Når det gjelder vinduet så dreper det bass, så det å dra for gardinen hjelper sikkert en del, ja.

    Vet selv hvor viktig det å ha på front-grillene er med småtasser i huset.
    Dynaudio diskant-domer er flotte trykk-knapper for små barnefingre. Et lite forsiktig trykk og diskanten er ødelagt....:p

    Vis vedlegget 182482


    Selv har jeg skilt HiFi'en og TV'en - rett og slett for å kunne spille musikk siden TV'en er mye opptatt av barna.
    Her er mitt TV/film-oppsett. Høyttalere er de trådløse Dynaudio Xeo3.

    dyn.jpg
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Til Destiny | Har du ikke hatt 52SE. har lest om en som mente de låt veldig likt 140 ?

    Har ellers etterlyst noen som kjenner til Focal ht, og kan si noe sammenlignet m Dynaudio.

    (Har eid elektra 1007S og BE, MICRO UTOPIA BE, OG NÅ DIVA BE. Har og bra kjennskap til 1027 BE. , 936. 816S)

    mvh Huldra57
    Hei Huldra... Jeg har ikke hatt 52SE, men vanlig 52. Det er vel den høytaleren fra Dynaudio som jeg syns var litt for varm/myk i mitt oppsett, men det kan ha noe med elektronikken jeg hadde foran den gang. Har ellers vært meget fornøyd med alle Dynaudioene jeg har hatt i hus ;)


    Destiny..:)
    Takker så mye for svar Destiny :)

    det var jo typisk da, at jeg har den ene du ikke har hørt......

    52SE har jo ellers ikke annet en kabinettet til felles med Standard 52. Med bass fra Countour 1.3 og diskant fra 1.4, som SE har.

    Ellers er visst du like hekta på Dynaudio, som jeg er på Focal.... ;)
    Synd ingen har hørt focal her dog. For sammenlignings skyld.

    (jeg hadde samme anlegg fra 1996 til 2009, med engelske ht, så blei jeg kjent med en kar m Focal, og han har kosta meg skjorta ;). )


    Jeg kjøpte til slutt 52SE for å prøve på Klasse A, og å si jeg liker det jeg hører, er et understatement!

    mvh Huldra, nyfrelst Dynaudioer :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    Av en eller annen merkelig grunn er det focus 110 som jeg har hatt størst kjærlighetsforhold til, tror nok det var en kombinasjon av et utrolig flott smykke og en imponerende lydgjengivelse. 140 og 160 var nok bedre, men den som har stått frem som den med den flotteste og mest imponerende lyden var nok 1.3SE,den spillte fantastisk.

    Jeg har hatt 1.3SE - 140 - 160 - 52 - 42 - S1.4 - 110 to ganger og nå sitter jeg og nyter et sett Exite X 12 ;)

    Destiny..:)

    Hva skjedde med 160'ene? Stod de ikke til forventningene?
    Focus 160 var en knallgod høyttaler, og spillte fantastisk bra men jeg hang meg litt opp i at jeg fikk en heving i mellombassen på visse innspillinger i mitt rom. Men det var kun på noen få innspillinger, ellers så fikk jeg brått lyst på å teste en annen høyttaler som jeg har vært nysjerrig på lenge, Vienna Acoustic Haydn SE, den var god, men jeg mangla litt av magien i mellomtonen som Dynaudio besitter.

    Og etter at Exite X12 har fått tildels fantastiske omtaler fikk jeg lyst til å ha den i anlegget, og det er en knakende god høyttaler som jeg kaller for ren 96 fordi den ligger så tett opp til 160, 96% av 160 altså ;)


    Destiny..:)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    @ Destiny

    Er det slik at X12 spiller så bra at 160 ikke forsvarer prisen sin ? Har vurdert X12 selv et par ganger, kaskje noe å prøve. Om den matcher bra med min Primare I22 er en annen sak.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.050
    Antall liker
    34.374
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer Bollis!
    Kjempestor oppgradring av den katastrofalt dårlige lyden på dagens LED-TV'er dette. :)

    Når det gjelder vinduet så dreper det bass, så det å dra for gardinen hjelper sikkert en del, ja.

    Vet selv hvor viktig det å ha på front-grillene er med småtasser i huset.
    Dynaudio diskant-domer er flotte trykk-knapper for små barnefingre. Et lite forsiktig trykk og diskanten er ødelagt....:p

    Vis vedlegget 182482


    Selv har jeg skilt HiFi'en og TV'en - rett og slett for å kunne spille musikk siden TV'en er mye opptatt av barna.
    Her er mitt TV/film-oppsett. Høyttalere er de trådløse Dynaudio Xeo3.

    Vis vedlegget 182515
    Et must hevder jeg Finn, hadde en kort tid TV mellom ht på lytterommet, det er ikke bra:)
    Skal det være noe på bakvegg mellom ht, skal det vare en viss form for akustikk tiltak.
    Funker de bra disse trådløse Dynaudio Xeo3?

    gismo
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Et must hevder jeg Finn, hadde en kort tid TV mellom ht på lytterommet, det er ikke bra:)
    Skal det være noe på bakvegg mellom ht, skal det vare en viss form for akustikk tiltak.
    Funker de bra disse trådløse Dynaudio Xeo3?

    gismo
    Meget fornøyd, det at man slipper masse kabler på gulvet gjør at de kan settes fritt i rommet som man vil (nesten). Forsterkeren er jo innebygd og alt man trenger er tilkobling for strøm.
    Brukte litt tid i starten på å forstå hvordan jeg skulle sette switchene bak for å få de til å kommunisere med senderen (den lille svarte boksen rett under TV'en) og fjernkontrollen. Etterhvert forstod jeg også at man ikke trengte å skru de av, de gikk inn i dvalemodus når det ikke kom noe signal lenger. Passer man på det, så skrur de seg på automatisk når TV'en går på! :)

    Når det gjelder lyden så er jeg meget fornøyd. I det store rommet gir de fin bass. I tillegg er romfølelsen god siden de står så langt vekk fra bakvegg, omtrent midt ut i rommet langs sideveggene. Kan absolutt anbefales. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    @ Destiny

    Er det slik at X12 spiller så bra at 160 ikke forsvarer prisen sin ? Har vurdert X12 selv et par ganger, kaskje noe å prøve. Om den matcher bra med min Primare I22 er en annen sak.
    Et vanskelig spørsmål Quisten! Det er et problem som alltid vil være ang kostnad og produkykvalitet, og hva du sitter igjen med for penga. Men jeg er ikke i tvil om at X12 er et bedre kjøp enn 160, du får helt klart mere tilbake pr brukte krone, men så er det slik at mange er villige til å betale mange tusenlapper for det lille ekstra.

    Les X12 testen i stereophile hvor han setter opp X12 som sin stativreferanse i prisklassen opp til ca 12 000kr. Personlig er jeg meget fornøyd med X12, og pr nå savner jeg faktisk ikke 160 ;)


    Destiny..:)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Ser du har hatt 110. Har selv hatt 110A, det var rett og slett en magsik høyttaler. Er X12 noe oppmot disse i lydkvalitet / signatur ?

    Jeg har angret flere ganger på salget av 110A, det er slik en liten boks jeg kunne tenkt meg å bare hatt for evig. Aldri hørt slik detaljer, bass, og dybde i lydbildet fra noe så lite og rimelig.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    110A spilles det på flere timer om dagen her hjemme.:) Og, den søte, barske og støggpene Naimen er en musikalsk og brukervennlig følgesvenn til danskene.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hatt 110A, men 110 har jeg hatt to ganger, og det er en fantastisk flott liten høyttaler ;)

    Destiny..:)
     

    tarjeik

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    2
    Sted
    Trondheim
    I går fikk jeg henta W4S STI-500 på posten og koblet den opp. Førsteinntrykket kan vel kort beskrives som "wow!". Dyp, solid bass, herlig mellomtone og diskant, og topp presisjon. Contourene har definitivt våkna til liv! Heller mot innkøp av STI-500, men nå har Huldra kommet med så mange lovord om Eximus S1 at nysgjerrigheten har blitt for stor..

    @Huldra: Takk for sitater fra S1 testen i Fidelity. Dine 52SE burde vel ikke være så langt unna S1.4 hva gjelder effektbehov. Ser at du har to S1 som monoblokker, men har du også testet å drive høytalerene dine med en enkelt S1 i stereomodus? Hvordan var eventuelt erfaringene dine?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Er enig med Destiny at x-12 er en nydelig høyttaler. Har ikke prøvd den hjemme, men hørt den i butikk og også hørt Exeo3 som er bygget på. Har selv Focus 160 og syntes de er verdt pengene ;) Nå kommer også ett par special 25 i hus. Gleder meg ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror det er noen høyere makter som prøver å si at jeg ikke burde ha solgt de, bilen min ville iallfall ikke ta de til posten:
    batteri.jpg


    Leverer de på post i butikk så fort jeg kan i dag men jeg er redd jeg ikke rekker å få de med dagens henting.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Får trøste deg med at de får ett godt hjem :) så lenge de kommer frem er jeg fornøyd selv om det å vente noen ganger går utover tålmodigheten...
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nå står Special 25 og spiller. Ikke fått tid til så mye test enda, men kan virke som gamlingene spiller bedre enn Focus 160. Får også legge ut en liten takk til de forrige eierne for at de har behandlet disse perlene så bra. Skulle ikke tro de er 9år gamle.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    Nå står Special 25 og spiller. Ikke fått tid til så mye test enda, men kan virke som gamlingene spiller bedre enn Focus 160. Får også legge ut en liten takk til de forrige eierne for at de har behandlet disse perlene så bra. Skulle ikke tro de er 9år gamle.
    Du får gi tilbakemelding når du har fått litt mere inntrykk av hva de presterer Soojonny, spennende å høre hva du syns om dem.

    Destiny..:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.436
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen andre en meg blant Dynaudiosvenner som har høyttalere fra AIR serien eller andre aktive studiomonitorer? Hadde vært artig å dele erfaring.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Var idag (igjen) og lyttet til en høyttaler jeg virkelig har sansen for, fikk spille på Hegel H300 (som jeg selv har) og EC EMC-1 up spiller.
    Etter noen sanger byttet "vi" til P30 / H20, og dæven så lyden løftet seg. H20 er på papiret like sterk? som H300, men P30'en er helt rå, noe jeg vet godt fra før! ^^

    Contour 5.4 er virkelig en DIGER høyttaler!
    P1010241.jpg

    P1010238.jpg


    Denne får meg til å virkelig ville høre Confidence C4 MKII ! :rolleyes:
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Er det noen andre en meg blant Dynaudiosvenner som har høyttalere fra AIR serien eller andre aktive studiomonitorer? Hadde vært artig å dele erfaring.
    Jeg hadde et par DBM50 innom. Typisk detaljert og behagelig dynaudio lyd som fint kan slå separate komponenter i prisklassen. De klarte dog ikke slå mine tidligere 110A. Synes også DMB50 manglet litt sjel, det var musikk og lyd men ikke noe mer, så de ble solgt.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Har veldig lyst å prøve noe fra Dynaudio. Men etter hva jeg har hørt er dette høyttalere som både krever stor forsterker (masse watt?) og masse plass. Mitt rom er på 12 kvm, og må ha de tett til bakvegg (20-30cm avhengig av høyttalerens mål).
    Ønsker litt info om følgende modeller:
    X12
    X16
    DM 2/7
    Focus 110
    Focus 160

    Hvis noen har hørt flere av disse og kan fortelle litt om forskjellene hadde det vært fint. Jeg liker litt ekstra trykk i bassen, men ikke udefinert buldrete bass. En høyttaler jeg har hatt som jeg likte spesielt godt var System Audio Mantra 60. Klar fin mellomtone og veldig luftig diskant. Jeg hører mye på Rap/hip-hop og populærmusikk. Kilde er enten cd eller spotify via Hegel HD11 Dac.
    Det ligger en brukt X16 på torget nå, som frister vedig. Men hvordan er en sammenlignet med de andre modellene fra Dynaudio?

    Edit: Ser at jeg glemte å nevne forsterker, Burmester Rondo 991.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Mine nye Special 25 spiller nydelig :) når det gjelder å samenligne høyttalere så kan det være vanskelig, men har hatt DM 2/6, X-16 og Focus 160 på samme oppsett. DM 2/6 var fantastisk i forhold til pris. X-16 var bra men skuffet meg litt i bass når man tenker pris og størrelse på element. Focus 160 er nydelig i mine øyne. God finish, oppløst og stram/dyp bass. De trenger alle kraft i mine øyne for å vise sitt beste, men man får til gjengjeld mye ut av det :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ser at en kan få Contour 5.4 i hvit piano, sort ask, osv også. Dvs. Soundgarden ikke viser alle tilgjenglige finisher på sine nettsider.. Interessant om jeg skulle ende på 5.4s, da de var _griselekre_ i hvit piano! :eek:

    uptac033.jpg
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Hei xnn3882

    Jeg har selv et par x16. Jeg har ikke hørt de andre høyttalerne Soojonny beskriver, men jeg er veldig godt fornøyd med jobben x16 gjør i stuen.
    De avløste gulvstående Kef Reference og Snell J, og er (hos meg) en bedre løsning enn disse. Stuen er tilsammen ca 40kvm, mine står på en langvegg i enden hvor stuen er 4,60 m bred.

    Bassen er fast og fin, men det har først begynt å løsne nå etter et par hundre timer. De på børsen burde være ferdig innspilte.
    Mellomtonen er stor og god, toppen er svært detaljert men aldri slitsom.

    Hvis du skal ha de i et såpass lite rom og tett mot vegg burde du passe på å få med skumproppene. Jeg frykter ikke for lite bass, snarere at det kan bli for mye uten proppene.


    Mvh
    Bollis
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Syntes X-16 er en god høyttaler, men enda litt dypere bass og ett knepp bedre oppløsning på Focus 160. Den koster jo en god del mer så brukt X-16 kan være ett lurt kjøp.
    Om du har mulighet stikk innom en Soundgarden å se om de har noen modeller det går ann å høre på..
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.512
    3B7CF77E8F86.48658.jpg


    Hørte på et par av disse i går kveld. Det gjorde ikke vondt!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Skulle gjerne likt å høre på disse legendariske høyttalerne. Hvor står de? ett sted man kan få audience?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Får legge til at nå har Spesial 25 snart stått en uke og de lyder fantastisk. En kraftfull bass og fantastisk oppløsning. Blir aldri sliten av lyden :) driver de med en klasse A amp på ca 40w. Det er vel det man kan kalle englesang :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig lyst å prøve noe fra Dynaudio. Men etter hva jeg har hørt er dette høyttalere som både krever stor forsterker (masse watt?) og masse plass. Mitt rom er på 12 kvm, og må ha de tett til bakvegg (20-30cm avhengig av høyttalerens mål).
    Ønsker litt info om følgende modeller:
    X12
    X16
    DM 2/7
    Focus 110
    Focus 160

    Hvis noen har hørt flere av disse og kan fortelle litt om forskjellene hadde det vært fint. Jeg liker litt ekstra trykk i bassen, men ikke udefinert buldrete bass. En høyttaler jeg har hatt som jeg likte spesielt godt var System Audio Mantra 60. Klar fin mellomtone og veldig luftig diskant. Jeg hører mye på Rap/hip-hop og populærmusikk. Kilde er enten cd eller spotify via Hegel HD11 Dac.
    Det ligger en brukt X16 på torget nå, som frister vedig. Men hvordan er en sammenlignet med de andre modellene fra Dynaudio?

    Edit: Ser at jeg glemte å nevne forsterker, Burmester Rondo 991.
    Hei xnn3882 :)
    Jeg har hatt 110 to ganger og har nå x12, hadde 160 føre x12, og må bare si at disse små lekkerbiskene er fantastisk gode ;)
    jeg kaller de for ren 96 fordi de er så utrolig tett på 160 uten helt å være der, men altså 96% av 160 da!

    Jeg kan ikke si så mye om x16 for de har jeg ikke hørt her hjemme, men x12 er et fantastisk bra kjøp. Har hatt contour 1.3se- contour s1.4 - focus 110 to ganger - focus 140 - focus 160 - audience 42 og audience 52.

    Destiny..:)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg er enig med Destiny. Har ikke hatt x-12 hjemme, men alle ganger jeg har hørt de i butikk og XEO 3 som er bygget på x-12 har jeg blitt imponert. Falt selv for det lille ekstra på Focus 160 så derfor de ble kjøpt. Uansett fantastisk fin bygge kvalitet og bra lyd :)
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Da er et par DM 2/6 bestilt fra soundgarden nettbutikk. Prøver meg på den minste først, så får vi se. Liker jeg det jeg hører kan jeg oppgradere senere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Det der blr ei rask oppgradering innen samme merke..Selv ville jeg nok prøvd iallefall Focus 110 på den Mini-Dieteren din..den er nemlig svært god, OG FORTJENER BEDRE ENN DM...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn