Det er greit å ønske det, men tror ikke ønsket ditt er så lett å oppfylle.Noen her som vet hvor man kan få hørt på confidence C1. Så langt for mye penger å legge ut, men hadde vært morsomt å høre hva de "beste" stativ høyttalerne til Dynaudio klarer.
Det har du helt rett i.Greieste er å forhøre seg om muligheten for test under kjente forhold..
men Contour 1.4S ligger forbaska nære opp i den C1en til halve prisen..Sant, Finn?
Det har de sikkert, men det er det ikke sikkert at hverken El.comp eller Hegel er den perfekte match med C1.Tror ikke det er så lett å få med seg C1 hjem på test, men går ut ifra at de soundgarden som kan ha de har koplet de opp med noe annet enn en vanlig Hegel H70.
Joda, Sonic Frontiers kunne sine saker de....Kan tenkte meg at Audiolabutstyr og Focus 160 er en killer kombo. Hørte en gang Focus 140 på eldre Naim, det var magisk.
Beste Dynaudiolyden jeg har hatt selv er C3 og Sonic Frontiers rørslede.
Det spørs hva slags anlegg man har.Oj...jeg hadde tenkt meg GODT om, og testet side om side, før jeg hadde byttet special 25 mot C1...
Jeg har hørt begge høyttalere og C1 er ikke nødvendigvis noen oppgradering, begge har sine fordeler og ulemper og twenty-five er den som er enklest å leve med.Oj...jeg hadde tenkt meg GODT om, og testet side om side, før jeg hadde byttet special 25 mot C1...
Som før sagt så har musikkglede ingenting med pris å gjøre. Man kan ha flotte musikkopplevelser på et billig oppsett med samlet pris på 10 tusen, ikke noe problem. Hjalp en kompis å sette sammen et slikt for et par år siden. Synes det ble meget vellykket (bortsett fra at han la på 2 tusen og byttet ut stativhøyttalerne mot gulvstående og fikk dermed mye dårligere lyd... )men en ARC Ref 5 SE har jo for f... nypris som en mellomklassebil- ikke annet å vente da..
Du er sikkert inne på noe der, anonym.Jeg har hørt begge høyttalere og C1 er ikke nødvendigvis noen oppgradering, begge har sine fordeler og ulemper og twenty-five er den som er enklest å leve med.Oj...jeg hadde tenkt meg GODT om, og testet side om side, før jeg hadde byttet special 25 mot C1...
Jeg ville ikke byttet, C1 er et hårstrå mer raffinert med tanke på størrelsen på lydbildet mens twenty-five oppleves som mer dynamiske samt at de er en enkel last for forsterkeren.
Hørte C2 på Hifi Messa på Oslo Plaza for en 5-6 år siden. NAT v/Morten hadde stor suksess ved å demonstrere disse på et Cayin oppsett med rør monoblokker. Hørte mange positive kommentarer av dette oppsettet i gangene, meget engasjerende lyd! Men da jeg var innom for andre gang ble jeg obs på at enkelte innspillinger hadde en litt kilen øvre mellomtone. I tillegg var klangbalansen på grensen til å være for lys, det manglet litt vekt i nedre mellomtone, fokus lå på øvre mellomtone.Jeg tror også C1 har et høyere potensiale, noe annet skulle bare mangle.
Jeg har hørt høyttalerene i ulike rom og med ulik elektronikk så jeg vil ikke være bastant men i mine ører så er Special 25 noe mer frempå enn andre Dynaudioer men jeg hadde aldri noe å utsette på 25 da de var i min eie.
Med tanke på fotavtrykk så mener jeg at C2 er en opplagt bedre kandidat enn C1, skulle jeg valgt Dynaudio på nytt ville jeg gått rett på C2. Samme fotavtrykk og bedre lyd.
Jeg kan forstå begeistringen for Focus men Esotar er noe annet enn Esotec, det kommer egentlig frem i Stereophile også dersom man leser de to testene.Special 25 vs Focus 140, i Stereophile.
"Although the Twenty-Fives gave me more low-end punch, I was irritated that they didn't quite "get" the mix of the Propellerheads track. Yes, the 'heads are about as sonically manipulative as groups come, but they're excellent craftsmen with good ears. I've heard "On Her Majesty's Secret Service" on a lot of different systems, and it usually sounds pretty impressive. What did the Focus 140s get right that the Special Twenty-Fives didn't?Balance. Much as I love the Twenty-Fives, there's a slight disconnect between their superb bottom two-thirds and their top third. They can be a tad forward. Heck, they can be a tad tiringwith some recordings, front-ends, even amplifiers. Decksandrumsandrockandroll is one of those recordings they just don't work with.
But once I got to thinking about questions of balance, I listened again to Katché'sNeighborhood through both pairs of speakers, concentrating less this time on what the specific differences were and more on my enjoyment of the music. I sometimes refer to this as the Turtle Test: I've discovered that when I completely relax into the music, my neck is longer. When I'm tense, I tend to hold my shoulders higher.
Sure enough, I was more relaxed and longer-necked listening to Neighborhood through the Focus 140s. Hmmmm. Some of it was balance—from top to bottom, the 140s were pretty much seamless. Also—although this occurred to me only when I went back into minute-comparison mode—the 140s threw a deeper soundstage than did the Special Twenty-Fives, which were a shade better at putting me in the room but less precise at placing instruments specifically within that space. Weird? A little.
Does that mean I'm no longer in love with the Special Twenty-Fives? No. I am an audiophile, after all. I love quirky products with quixotic flaws. In the right room, with the right ancillary components, and—dare I say it?—the right cables, the Special Twenty-Fives can be just that: special. [Cue cash-register sound effect for each "right." ]"
Dynaudio Focus 140 loudspeaker | Stereophile.com
Det er jeg helt enig i. Jeg var helt lamslått av Esotar 330D som satt i de Dynaudio Special One som jeg eide for rundt 20 år siden. Et kultursjokk, mildt sagt!Jeg kan forstå begeistringen for Focus men Esotar er noe annet enn Esotec, det kommer egentlig frem i Stereophile også dersom man leser de to testene.
Mener å ha sett et muligens to par hos soundgarden på forus/sandnes.Noen her som vet hvor man kan få hørt på confidence C1. Så langt for mye penger å legge ut, men hadde vært morsomt å høre hva de "beste" stativ høyttalerne til Dynaudio klarer.
Skal en tur ned igjen på Soundgarden for en ny lytt på C1, men kan si at dette gjøres bare fordi muligheten er der. Hjemme hos meg fungerer S25 perfekt. Mulig oppløsning er hakket bedre på C1, men i forhold til S25 er det ikke verdt det. I Soundgardens oppsett mangler også tyngden som jeg har hjemme med S25. Selvfølgelig annet rom og forsterkere, men tror at mitt oppsett i samme rom kunne lett målt seg med deres. Det er som man sier smak og behag men om noen tenker på å kjøpe C1 forstår jeg de godt hadde pengene stått til disposisjon hadde jeg gjort det også.