Kan jo prøve meg jeg har nå mitt tredje par Dynaudio før det, tre par med Klipsch. Hvisk jeg skal peke på noe jeg savner i DA kontra Klipsch er det den sinnsyke smekken du får når dynamiske utladninger skjer. PANG! og det er over. (Spesielt på de siste jeg hadde, RF83) Samtidig kan du spille høyt, høyere, høyest med en livefølelse som ikke ligner grisen!
Også var det overgangen......vel, jeg gikk fra RF83 til Special one, en stativhøytt med en 6,5 og en diskant, trodde dette skulle falle fullstendig sammen men det gjorde det ikke! Plutselig dukket MUSIKKEN opp, man lette lenger ikke etter skiver med moro-lyder, Klipsch er altetende på mange måter ja jøss, men horn har j..lig dårlig tid alltid! All musikk må ikke gjengis i 200km.t.
DA på Contour-nivå og oppover presenterer en total musikkopplevlese, er det en kjedelig plate, ja da blir det slik. Ærlighet heter det. Kabinettlyd ift Klipsch og mange andre er borte, Elementene spiller sømløst over i hverandre, ikke no stressede diskanter (elektronikken må være dugandes selvsagt) og du blir lett med inn i musikken. Focus-modellene er morsommere litt mer futt og fart på rimelig elektronikk, Jeg har etter Special One hatt Contour 3,4 og nå 5,4 som jeg mener er en fantastisk høyttaler med pondus og trykk samtidig som den kan varte opp med et stort luftig lydbilde uten masse dikkedarer. Vet ikke hvor nivået ditt ligger men Dynaudio-signaturen er med hele veien, men matching er viktig!
Ble du klokere? ;D