Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Vis vedlegget 559120 Nye høyttalere i hus, Focus Xd600. Trenger man mer enn et par av disse? I mine ører, nei.
    Grattis! Disse er grisebra, og til Dynaudio å være svært så fornuftig priset - tror jeg vil si de er billige. De sa det, folkene fra Dynaudio, på ei dansk hi-fi messe for tre år siden, at oppfølgerne til de du nå har kjøpt fullstendig vil parkere passive høyttalere - dersom de selv "turte" å lage dem. Tror dette er fremtiden for Dynaudio, men at det ikke kommer før aktive høyttalere er mer vanlig/anerkjent, og klart de vil melke markedet for passive høyttalere så lenge det går - derfor XD600 (så langt) står der uten nye avkommere.
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Leker med tanken på å bytte ut emit 10 med evoke 10. Noen som har hørt disse og har inntrykk å dele? Det skal sies at jeg kjøpte M10 etter en A til B test hos soundgarden med MA100 Gold som selgeren ville "oppselge" meg på, begge på H390-kilde. Maken til flat og uengasjerende lyd fra en MA har jeg aldri hørt før, så det valget ble lett.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Leker med tanken på å bytte ut emit 10 med evoke 10. Noen som har hørt disse og har inntrykk å dele? Det skal sies at jeg kjøpte M10 etter en A til B test hos soundgarden med MA100 Gold som selgeren ville "oppselge" meg på, begge på H390-kilde. Maken til flat og uengasjerende lyd fra en MA har jeg aldri hørt før, så det valget ble lett.
    Er du sikker på at han ikke hadde plugget igjen bassportene på ma gold 100? Og spurt på forhånd hvilken prisklasse du var ute etter å handle i? Hørtes litt rart ut.
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Leker med tanken på å bytte ut emit 10 med evoke 10. Noen som har hørt disse og har inntrykk å dele? Det skal sies at jeg kjøpte M10 etter en A til B test hos soundgarden med MA100 Gold som selgeren ville "oppselge" meg på, begge på H390-kilde. Maken til flat og uengasjerende lyd fra en MA har jeg aldri hørt før, så det valget ble lett.
    Er du sikker på at han ikke hadde plugget igjen bassportene på ma gold 100? Og spurt på forhånd hvilken prisklasse du var ute etter å handle i? Hørtes litt rart ut.
    Jeg har aldri blitt spurt om prisklasse hos soundgarden, ba om å teste emit m10 og selger ville la meg "oppleve forskjellen" om man gikk "litt opp i pris".
    Så ikke bak, så kan ikke attestere på hvorvidt bassporten var plugget, men diskant/øvre mellomtone var de største problemfaktorene med MA.
    Jeg satt og tenkte at noe må være feil med diskanten siden sweet-spotten var så smal at den var direkte upraktisk.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Leker med tanken på å bytte ut emit 10 med evoke 10. Noen som har hørt disse og har inntrykk å dele? Det skal sies at jeg kjøpte M10 etter en A til B test hos soundgarden med MA100 Gold som selgeren ville "oppselge" meg på, begge på H390-kilde. Maken til flat og uengasjerende lyd fra en MA har jeg aldri hørt før, så det valget ble lett.
    Er du sikker på at han ikke hadde plugget igjen bassportene på ma gold 100? Og spurt på forhånd hvilken prisklasse du var ute etter å handle i? Hørtes litt rart ut.
    Jeg har aldri blitt spurt om prisklasse hos soundgarden, ba om å teste emit m10 og selger ville la meg "oppleve forskjellen" om man gikk "litt opp i pris".
    Så ikke bak, så kan ikke attestere på hvorvidt bassporten var plugget, men diskant/øvre mellomtone var de største problemfaktorene med MA.
    Jeg satt og tenkte at noe må være feil med diskanten siden sweet-spotten var så smal at den var direkte upraktisk.
    Ok. Jeg ble veldig imponert over gold 100 ihvertfall da jeg fikk en demo på den sist. Den låt bedre en evoke 20.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Da har Dynadio Special forty vunnet prisen som årets beste stativhøytaler over 20k for tredje året på rad i what hifi. Bare å gratulere😄🎉🎉🎉
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da har Dynadio Special forty vunnet prisen som årets beste stativhøytaler over 20k for tredje året på rad i what hifi. Bare å gratulere������������������������
    Særdeles imponerende (i hel-engelske) What Hifi !!!

    Hehe, allikevel, nesten synd forgjengeren Special Twenty-Five fortsatt ikke er kandidat :)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Da har Dynadio Special forty vunnet prisen som årets beste stativhøytaler over 20k for tredje året på rad i what hifi. Bare å gratulere������������������������
    Særdeles imponerende (i hel-engelske) What Hifi !!!

    Hehe, allikevel, nesten synd forgjengeren Special Twenty-Five fortsatt ikke er kandidat :)
    Ja nei om dei har testet den s25 modellen vet jeg ikke men nå har dei i alle tilfeller testet s40 og den lovpriser dei. Men jeg som du vet vel at dei aller fleste magasiner er kjøpt og betalt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Da har Dynadio Special forty vunnet prisen som årets beste stativhøytaler over 20k for tredje året på rad i what hifi. Bare å gratulere������������������������
    Særdeles imponerende (i hel-engelske) What Hifi !!!

    Hehe, allikevel, nesten synd forgjengeren Special Twenty-Five fortsatt ikke er kandidat :)
    Ja nei om dei har testet den s25 modellen vet jeg ikke men nå har dei i alle tilfeller testet s40 og den lovpriser dei. Men jeg som du vet vel at dei aller fleste magasiner er kjøpt og betalt.
    Godt eksempel på det er jo lyd og bilde. Ser lite publiserte tester fra Soundgarden produkter lengre, skal tro hvorfor. Hegel fks hvorfor kommer det ikke test av H390🙄
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    1.161
    Torget vurderinger
    10

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.223
    Antall liker
    15.480
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor akkurat Stand 6 og ikke Stand 20, som kanskje står stødigere pga. større avstand mellom spikes'ene? Etter min smak stiligere også.
    Fordi jeg ikke hadde fått med meg før akkurat nå at adapterplatene for stand 6 også passer på stand 20.
    Helt enig med deg at de er stiligere. :)
    Confidence 1 på vei inn?
    Jepp. Har fått så sansen for de stand 20, men synes det er litt mye med 5 for dem. Får selge unna noe ubrukt hifi, så blir det vel en råd med det ;)
    Hmmm.. Ikkeno respons på ønske om å kjøpe stand 6, så da er det vel bare å bestille stand 20? ;)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    1.161
    Torget vurderinger
    10
    Confidence 1 på vei inn?
    Jepp. Har fått så sansen for de stand 20, men synes det er litt mye med 5 for dem. Får selge unna noe ubrukt hifi, så blir det vel en råd med det ;)
    Hmmm.. Ikkeno respons på ønske om å kjøpe stand 6, så da er det vel bare å bestille stand 20? ;)
    Tror ikke du vil angre på det. Finere i virkeligheten enn på bilder og veldig lett å justere stativet i lodd da justeringsskruene er oppå bunnplata. Du slipper å knote med skiftnøkkel under bunnplata. I alle fall ikke noe jeg satte pris på med mine Soundcare.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.223
    Antall liker
    15.480
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Confidence 1 på vei inn?
    Jepp. Har fått så sansen for de stand 20, men synes det er litt mye med 5 for dem. Får selge unna noe ubrukt hifi, så blir det vel en råd med det ;)
    Hmmm.. Ikkeno respons på ønske om å kjøpe stand 6, så da er det vel bare å bestille stand 20? ;)
    Tror ikke du vil angre på det. Finere i virkeligheten enn på bilder og veldig lett å justere stativet i lodd da justeringsskruene er oppå bunnplata. Du slipper å knote med skiftnøkkel under bunnplata. I alle fall ikke noe jeg satte pris på med mine Soundcare.
    Takk K.H.
    Du er god å ha når jeg trenger støtte til beslutningene.
    Vet om et sett stand 6 i blanksvart, men mattsvart ser mye bedre ut. :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    1.161
    Torget vurderinger
    10
    Dynaudio har jo en del subber som er både bra og sexy. Denne er ikke fryktelig stor ei heller veldig dyr;
    https://www.thomannmusic.no/dynaudi...MIw7esytHO5QIVjk8YCh1ZzgRSEAQYASABEgJEJfD_BwE
    Sikler på denne jeg, men litt for dyr
    https://soundgarden.no/dynaudio-sub-6-subwoofer-sort
    Noen her inne med brukererfaringer på Sub 6?
    Virkelig ikke en eneste av mange Dynaudio-eiere som har kjennskap til denne? Nei vel, får vel gjøre mine egne erfaringer da...
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.572
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dynaudio har jo en del subber som er både bra og sexy. Denne er ikke fryktelig stor ei heller veldig dyr;
    https://www.thomannmusic.no/dynaudi...MIw7esytHO5QIVjk8YCh1ZzgRSEAQYASABEgJEJfD_BwE
    Sikler på denne jeg, men litt for dyr
    https://soundgarden.no/dynaudio-sub-6-subwoofer-sort
    Noen her inne med brukererfaringer på Sub 6?
    Virkelig ikke en eneste av mange Dynaudio-eiere som har kjennskap til denne? Nei vel, får vel gjøre mine egne erfaringer da...
    Sub er helt avhengig av rommet ditt uansett. En annen ting er at Dynaudio lager skikkelige ting. Denne er helt sikkert i verdensklasse.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    1.161
    Torget vurderinger
    10
    Noen her inne med brukererfaringer på Sub 6?
    Virkelig ikke en eneste av mange Dynaudio-eiere som har kjennskap til denne? Nei vel, får vel gjøre mine egne erfaringer da...
    Sub er helt avhengig av rommet ditt uansett. En annen ting er at Dynaudio lager skikkelige ting. Denne er helt sikkert i verdensklasse.
    Så da er det i grunnen helt i det blå hvordan resultatet blir, uavhengig av produsent, teknologi m.m. Kun rommet som avgjør, mener du? Vet ikke helt om jeg følger deg her. Det virker å være svært mange måter å bygge sub, noe som trolig også er avgjørende for ytelsen. Etter det jeg leser virker Sub 6 å ha mange spennende løsninger som jeg også tror kan ha betydning for om man får den til. Jeg tenkte kanskje noen f.eks kunne gi tilbakemeldinger på hvorvidt de mener innstillingsmulighetene fungerer i praksis, f.eks muligheten til å skreddersy til forskjellige Dynaudio-høyttalere.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.572
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Noen her inne med brukererfaringer på Sub 6?
    Virkelig ikke en eneste av mange Dynaudio-eiere som har kjennskap til denne? Nei vel, får vel gjøre mine egne erfaringer da...
    Sub er helt avhengig av rommet ditt uansett. En annen ting er at Dynaudio lager skikkelige ting. Denne er helt sikkert i verdensklasse.
    Så da er det i grunnen helt i det blå hvordan resultatet blir, uavhengig av produsent, teknologi m.m. Kun rommet som avgjør, mener du? Vet ikke helt om jeg følger deg her. Det virker å være svært mange måter å bygge sub, noe som trolig også er avgjørende for ytelsen. Etter det jeg leser virker Sub 6 å ha mange spennende løsninger som jeg også tror kan ha betydning for om man får den til. Jeg tenkte kanskje noen f.eks kunne gi tilbakemeldinger på hvorvidt de mener innstillingsmulighetene fungerer i praksis, f.eks muligheten til å skreddersy til forskjellige Dynaudio-høyttalere.
    Selvfølgelig spiller kvalitet på subben inn, men rommet vil dra resultatet til egne egenskaper i større grad. Dette gjelder da selvfølgelig også plassering.

    Dette er skrevet før og noe å tenke litt på:
    Et rom oppfører seg litt rart. Avhengig av størrelse kommer noe som heter Schroeder frekvensen. Dette er den frekvensen der hvor rommet går fra å være reflekterende til å bli resonnerende. Et eksempel som kan forklare dette enkelt er en tom cola flaske. I mitt rom er schroeder frekvensen på 171hz så jeg tar dette som utgangspunkt i sammenligningen. Alt over 171 hz oppfører seg som en reflektiv flate, noe som er det samme som at du spretter en kule rundt inne i flasken. Men når man kommer under 171hz begynner flasken å oppføre seg resonnerende. Dette kan enkelt simuleres ved å blåse over tuten på flasken. Da kommer det lyd ut. Dette er det man kaller å "trykksette" rommet, eller flasken i dette eksempelet.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    1.161
    Torget vurderinger
    10
    Sub er helt avhengig av rommet ditt uansett. En annen ting er at Dynaudio lager skikkelige ting. Denne er helt sikkert i verdensklasse.
    Så da er det i grunnen helt i det blå hvordan resultatet blir, uavhengig av produsent, teknologi m.m. Kun rommet som avgjør, mener du? Vet ikke helt om jeg følger deg her. Det virker å være svært mange måter å bygge sub, noe som trolig også er avgjørende for ytelsen. Etter det jeg leser virker Sub 6 å ha mange spennende løsninger som jeg også tror kan ha betydning for om man får den til. Jeg tenkte kanskje noen f.eks kunne gi tilbakemeldinger på hvorvidt de mener innstillingsmulighetene fungerer i praksis, f.eks muligheten til å skreddersy til forskjellige Dynaudio-høyttalere.
    Selvfølgelig spiller kvalitet på subben inn, men rommet vil dra resultatet til egne egenskaper i større grad. Dette gjelder da selvfølgelig også plassering.

    Dette er skrevet før og noe å tenke litt på:
    Et rom oppfører seg litt rart. Avhengig av størrelse kommer noe som heter Schroeder frekvensen. Dette er den frekvensen der hvor rommet går fra å være reflekterende til å bli resonnerende. Et eksempel som kan forklare dette enkelt er en tom cola flaske. I mitt rom er schroeder frekvensen på 171hz så jeg tar dette som utgangspunkt i sammenligningen. Alt over 171 hz oppfører seg som en reflektiv flate, noe som er det samme som at du spretter en kule rundt inne i flasken. Men når man kommer under 171hz begynner flasken å oppføre seg resonnerende. Dette kan enkelt simuleres ved å blåse over tuten på flasken. Da kommer det lyd ut. Dette er det man kaller å "trykksette" rommet, eller flasken i dette eksempelet.
    Interessant nok, men kan du prøve å forklare hvordan dette påvirker opplevelsen av bass i praksis. Finnes det f.eks noen schroeder frekvens som er det mest ideelle, eller vil også dette variere fra rom til rom? Og hvordan måler du denne? Det er over 20 år siden jeg holdt på med sub og jeg skjønner mine kunnskaper på dette området er både mangelfulle og foreldet. Ting virket heller ikke så vitenskapelig og komplisert i gamle dager. Derfor spør jeg i håp om å dra veksler på kunnskaper og erfaringer her inne.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Er det forsatt slik at Dynaudio pluss Hegel er lik sant?
    Skjønt Hegel har beveget seg litt i varmere retning?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    928
    Antall liker
    717
    Torget vurderinger
    1
    Er det forsatt slik at Dynaudio pluss Hegel er lik sant?
    Skjønt Hegel har beveget seg litt i varmere retning?
    Det kommer helt an på ørene dine og hva du liker. Har forstått det slik at den komboen er det mange som liker. Jeg har en Hegel H390 på dynaudio special forty og det er så magisk i mine ører at jeg kan tørre påstå det er den beste lyden jeg har hatt uansett pris.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Er det forsatt slik at Dynaudio pluss Hegel er lik sant?
    Skjønt Hegel har beveget seg litt i varmere retning?
    Det kommer helt an på ørene dine og hva du liker. Har forstått det slik at den komboen er det mange som liker. Jeg har en Hegel H390 på dynaudio special forty og det er så magisk i mine ører at jeg kan tørre påstå det er den beste lyden jeg har hatt uansett pris.
    Takk for svar.
    Byttesykrn har meldt seg og lagt det ene anlegget ut for salg. Så får vi se.
    Jeg husker godt Hegel og Focus.
    Så var difor jeg spør.
    Men godt disse nye og passer flott. Takk takk.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Akkurat lest testen i Lyd & Bilde av Confindence 20 - må da tilhøre en av klodens mer vellykkede stativhøyttalere. Samtidig som jeg vil tro den sammen med Dynaudios nye intelligente subwoofere vil slå mange rådyre gulvhøyttalere ned i støvlene. Får mer og mer respekt for Dynaudio! Selv om jeg syntes designet på nye Confidence ser billig ut i forhold til de gamle firkantede kabinettene - kun frontbaffelen er beholdt som godt design. Well, smak og behag, skal sies.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat lest testen i Lyd & Bilde av Confindence 20 - må da tilhøre en av klodens mer vellykkede stativhøyttalere. Samtidig som jeg vil tro den sammen med Dynaudios nye intelligente subwoofere vil slå mange rådyre gulvhøyttalere ned i støvlene. Får mer og mer respekt for Dynaudio! Selv om jeg syntes designet på nye Confidence ser billig ut i forhold til de gamle firkantede kabinettene - kun frontbaffelen er beholdt som godt design. Well, smak og behag, skal sies.
    De ser ikke billige ut når du ser dem live :D Midnight lakke er nydelig!
    Personlig har jeg aldri blitt venn med utseende til C1, men de er fortsatt en av de beste høyttalerene der ute.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Går og gleder meg til å få Evoke 50 i hus. Det har vært laaaang leveringstid, men nå er de rett rundt hjørnet, visstnok. Hvis jeg er heldig har jeg dem i morgen.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.223
    Antall liker
    15.480
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Confidence C1. Blir bare bedre og bedre med årene;)
    Bra oppsummert :) ;)
    RoDa, mener å huske at du er glad i bass og derfor i det siste har foretrukket gulvstående. Savner du noe i så måte med C1, slik at du kanskje med tiden vil supplere med en eller flere subber?
    Nei (til savn), men kanskje (til sub-er i fremtiden) ;)
    Dette er juveler med uante egenskaper, står for alt jeg skrev for ti år siden ;)
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Heisann! Ny i foreningen her, har nettopp fått meg et par Contour 1.8 MK2 i hus, mine første DA-høyttalere noen sinne, foreløpig VELDIG fornøyd!
    Sikkert mange her som har vært borti samme HT, noen erfaringer dere vil dele?
    Resten av anlegget mitt holder nok ikke mål i forhold til HT, spiller på en Marantz NR1601 som jeg hadde fra før og streamer via en apple TV.
    Men jeg har bedre lyd enn på lenge, så er veldig happy, men regner med noe kan forbedres her for å få utløp for HT sitt potensiale.
    Har liten stue og sitter nært, så trenger ikke voldsomt med volum, men hva av forsterkere kan passe fint med disse lekkerbiskene? Er på budsjett så det holder, 5000kr kanskje, evt. vente en stund og ha litt mer å rutte med. :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    824
    Antall liker
    492
    Torget vurderinger
    10
    Heisann! Ny i foreningen her, har nettopp fått meg et par Contour 1.8 MK2 i hus, mine første DA-høyttalere noen sinne, foreløpig VELDIG fornøyd!
    Sikkert mange her som har vært borti samme HT, noen erfaringer dere vil dele?
    Resten av anlegget mitt holder nok ikke mål i forhold til HT, spiller på en Marantz NR1601 som jeg hadde fra før og streamer via en apple TV.
    Men jeg har bedre lyd enn på lenge, så er veldig happy, men regner med noe kan forbedres her for å få utløp for HT sitt potensiale.
    Har liten stue og sitter nært, så trenger ikke voldsomt med volum, men hva av forsterkere kan passe fint med disse lekkerbiskene? Er på budsjett så det holder, 5000kr kanskje, evt. vente en stund og ha litt mer å rutte med. :)
    Contour 1.8 mkii var de første ordentlige høyttalerne jeg kjøpte, og målt i musikkglede de som utvilsomt har gitt mest. Kanskje du har mine? Tror ikke det var mange i mahogny som ble solgt. Det er en fantastisk byggekvalitet på de eldre contourmodellene og finéren som ble brukt, samt håndverket, var strålende og veldig mye bedre enn focus som kom etterpå. Angrer nesten på at jeg solgte de merker jeg :) Jeg vil si at kvaliteten på finér og konstruksjon var på nivå med confidence 1&2 som jeg hadde senere, og langt over 600xd som jeg også har hatt.

    Jeg hadde de koblet opp mot Audiolab 8000P/Q/CDM/DAC, og det var en god match. Hadde også en kort periode en stor PS-audio?, men den var hard og klinisk. Spilte høyere, men det var det. Koblet også opp en Rogers 40watt røramp og en Threshold 50 watt klasse A, men det ble litt tamt på disse.

    De gamle dynaudioene kunne være litt sirup i bunn, så jeg anbefaler noe som har godt med krefter og god kontroll. Hadde jeg hatt de i dag ville jeg koblet de opp mot noen slemme klasse-d forsterkere. Hadde jeg vært på budsjett ville jeg sett hardt og lenge på en brukt NuPrime IDA 16. Dynaudio har laget disse med en relativt snill impedansekurve, men de trenger litt watt for å våkne.

    Lykke til!
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Heisann! Ny i foreningen her, har nettopp fått meg et par Contour 1.8 MK2 i hus, mine første DA-høyttalere noen sinne, foreløpig VELDIG fornøyd!
    Sikkert mange her som har vært borti samme HT, noen erfaringer dere vil dele?
    Resten av anlegget mitt holder nok ikke mål i forhold til HT, spiller på en Marantz NR1601 som jeg hadde fra før og streamer via en apple TV.
    Men jeg har bedre lyd enn på lenge, så er veldig happy, men regner med noe kan forbedres her for å få utløp for HT sitt potensiale.
    Har liten stue og sitter nært, så trenger ikke voldsomt med volum, men hva av forsterkere kan passe fint med disse lekkerbiskene? Er på budsjett så det holder, 5000kr kanskje, evt. vente en stund og ha litt mer å rutte med. :)
    Contour 1.8 mkii var de første ordentlige høyttalerne jeg kjøpte, og målt i musikkglede de som utvilsomt har gitt mest. Kanskje du har mine? Tror ikke det var mange i mahogny som ble solgt. Det er en fantastisk byggekvalitet på de eldre contourmodellene og finéren som ble brukt, samt håndverket, var strålende og veldig mye bedre enn focus som kom etterpå. Angrer nesten på at jeg solgte de merker jeg :) Jeg vil si at kvaliteten på finér og konstruksjon var på nivå med confidence 1&2 som jeg hadde senere, og langt over 600xd som jeg også har hatt.

    Jeg hadde de koblet opp mot Audiolab 8000P/Q/CDM/DAC, og det var en god match. Hadde også en kort periode en stor PS-audio?, men den var hard og klinisk. Spilte høyere, men det var det. Koblet også opp en Rogers 40watt røramp og en Threshold 50 watt klasse A, men det ble litt tamt på disse.

    De gamle dynaudioene kunne være litt sirup i bunn, så jeg anbefaler noe som har godt med krefter og god kontroll. Hadde jeg hatt de i dag ville jeg koblet de opp mot noen slemme klasse-d forsterkere. Hadde jeg vært på budsjett ville jeg sett hardt og lenge på en brukt NuPrime IDA 16. Dynaudio har laget disse med en relativt snill impedansekurve, men de trenger litt watt for å våkne.

    Lykke til!
    Spennende! Mine er jo Mahogny, kan godt være at det er dine? Det er jo utrolig gøy i så fall. Helt nydelig finish, til og med samboeren min var imponert!
    Ja, føler jeg kunne trengt noe med litt mer futt i, er veldig spent på hva jeg blir å få ut av de her i fremtiden :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    824
    Antall liker
    492
    Torget vurderinger
    10
    Solgte mine til en kar i nevlunghavn. Tror snr sluttet på 33 og 34.. Det er runde terminaler bak, med ocosinngang. Senere ble det større firkantet terminal bak 🙂.
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Da et det nok ikke de, mine har ocos, men ikke fire terminaler :(
    Er ocos noe tess? Får man tak det ennå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn