Sikker?Anonym skrev:Verden har gått videre siden Tandberg TL 1520.HEL skrev:Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.
Men ærlig talt, når du har testet pizzafat hvorfor gå over til asjetter ;D ;D ;D
Sikker?Anonym skrev:Verden har gått videre siden Tandberg TL 1520.HEL skrev:Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.
Men ærlig talt, når du har testet pizzafat hvorfor gå over til asjetter ;D ;D ;D
Ikke på at verden har gått videre for alle nei. Men for meg har den iallfall gått videre siden TL 1520 (som jeg fortsatt har).hifiguru skrev:Sikker?Anonym skrev:Verden har gått videre siden Tandberg TL 1520.HEL skrev:Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.
Hallo JonnySoojonny skrev:Hei.
Får legge meg til som en dynaudio venn etter ett kjøp av DM 2/6. Skulle egentlig brukes som en enkel høyttaler sånn at annet kunne sendes på oppgradering, men disse små boksene spiller imponerende. Gir meg lyst til å prøve noe annet fra dynaudio. Noen som har noen erfaringer med focus 160 ?
Du har jo samme sluttrinn som jeg har Soojonny (10.1SE) så det vil funke supert med et sett Dynaudio Focus 160Soojonny skrev:Hei.
Får gratulere alle som har focus 160. Fått hatt ett par på lån i helgen. Bare fått tid til en dags lytting, men du verden for en oppløsning, bass, og ikke minst evne til å skape romfølelse. Oppfattet lydbilde som nøytralt og detaljert uten å bli slitsomt. Bassen overrasket med en kraft og dybde som gjorde at jeg nesten måtte se om det var kommet inn en subwofer i rommet. Lyden ga mersmak ;D
Bortskjemt 8)Ludo skrev:Mange takkHEL skrev:Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.
Ang pizzafat og asjetter, hehe - asjetter i stua og pizzafat i kjeller'n!![]()
Takk!Destiny skrev:Meget lekkert
Destiny..![]()
Å....hva med min S40 2008 Summum da? Dynaudio her også?Ludo skrev:Har Dynaudio Contour S3.4 i stua og disse er fôret med Musical Fidelity 550K Superchargers, dette funker fint. Også har jeg nettopp oppdaget at godlyden i bilen min, en Volvo V70 Summum fra 2006 har Dynaudio høyttalere - ikke rart det låter godt![]()
Wow, det der er frekt Ludo. Kjører du KW'ene som "booster"?Ludo skrev:Men jeg må si at Contour S3.4 med power fra
Musical Fidelity 550K grisebanker lyden i Volvo'en når som helst ;D
![]()
Tja, domer har jo en bedre spredning mot lavere frekvenser, det er sant, men dette blir gjort ekstra tydelig når de møter en bass/mellomtone som sliter med spredningen opp mot delefrekvensen. Da vil diskantens nedre område bli enda mer fremtredende.emokid skrev:Da er vel ikke domediskant førstevalget?
Men, jeg hadde uansett kjørt 160 med akustikkplater i førsterefleksjonene, om det er mulig.
Heisann, kjører de som ren poweramp dvs signal via RCA-inngangene... Låter greithifiguru skrev:Wow, det der er frekt Ludo. Kjører du KW'ene som "booster"?Ludo skrev:Men jeg må si at Contour S3.4 med power fra
Musical Fidelity 550K grisebanker lyden i Volvo'en når som helst ;D
![]()
Er så heldig å ha en Soundgarden i nærheten. Skal stikke innom og se om de har 160 inne. Hvis i så tilfelle, og butikkdemo gir mersmak, vil jeg se om jeg kan få deponere på et par.emokid skrev:Har hvertfall god erfaring med Dynaudio i små rom med akustiske tiltak.
Såvidt jeg har forstått har den nye Focus-serien waveguide rundt diskant. Dette bidrar til en mer kontrollert spredning. Så jeg mistenker at disse har en ganske fin overgang mellom mellomtone og diskant.SOEDAL skrev:Noen som har erfaring med focus 160 og sidespredning?
Har den den hevelsen i nedre diskant off axis som så mange andre høyttalere eller slår den lave delefrekvensen positivt ut her?
Jeg må ha høyttalere med god kontroll på spredningen pga rom med relativt nakne flater og høyttalerplassering ca 60cm fra sidevegg.
Synergistic Reasearch. Disse får frem nerven i Dynaudio. Mine Gamle Dynaudio druknet når jeg solgte kablene.TorErik skrev:Hei.
Nybakt eier av Hegel H200, HD10 og Dynaudio Focus 220 mk1.
Noen av dere som har gode forslag (ikke gjetting) til matchende høytalerkabler til dette oppsettet?
Har noen av dere prøvd forskjellige merker? Hva er da deres erfaringer her?
Fett! Greit å ha litt power også ser jeg heheheKW skrev:Funker fint hos meg med Dynaudio Fokus 140 i et kjellerrom med 3 meters bredde.
Har nylig flyttet de nærmere sidevegg og vinklet kraftig innover.
Samt at rommet er ganske godt akustikk behandlet med plater og daader.
10 cm plater på langs slik at førsterefleksjon også på venstre side for høyre HT er dekket i forhold til lytteposisjon.
Det er i tillegg ca. 2 cm luft mellom platebakkant og vegg.
Også tak er dekket med plater 120 x240 med 7,5 cm plater og ca. 12 cm luft opp til selve taket.
Mvh.KW
Hei KW!KW skrev:Funker fint hos meg med Dynaudio Fokus 140 i et kjellerrom med 3 meters bredde.
Har nylig flyttet de nærmere sidevegg og vinklet kraftig innover.
Samt at rommet er ganske godt akustikk behandlet med plater og daader.
10 cm plater på langs slik at førsterefleksjon også på venstre side for høyre HT er dekket i forhold til lytteposisjon.
Det er i tillegg ca. 2 cm luft mellom platebakkant og vegg.
Også tak er dekket med plater 120 x240 med 7,5 cm plater og ca. 12 cm luft opp til selve taket.
Mvh.KW