Dynavoice F6 og M65...eller whatever

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Det skrytes opp i skyene av disse Dynavoice høyttalerne som komplett.no fører. Koster jo ikke mer enn en tank med bensin...

...men hvordan låter de egentlig. Er de virkelig så fantastiske til prisen. I så fall selger jeg mine Proac, kjøper et par og bruker resten på en sydentur.

Jeg er litt forvirret her nu...
 
J

Jurassic

Gjest
Nei er du gal.
Proac er verdens beste og du er utrolig heldig som har Proac.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.525
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
:eek:

Du bør ikke selge Proac i den tro at foreks. D M65 skal kunne erstatte dem med samme lydkvalitet.
Jeg har hørt dem.
Og som jeg skrev da:

"Et vennepar køpte disse for å ha i jenteavdelingen i kjelleren (de har fire jenter mellom 12 og 16 år)
Funker overraskende bra i den lille kjellerstua som brukes til film og musikk for jentene...av og til for mor og far også.
Portene på baksiden plugget jeg igjen!
Anbefales til slikt bruk, der de som skal bruke det ikke tenker på annet enn at "dette var gøy"
De drives av en billig Pioneer surroundreciver.
Vi snakker om under 3k for et sett høytalere her...så en kan ikke forvente hifinirvana"
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
202
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Har oxo hørt skryt om dem,men har ikke hørt verken F6 eller M65.
ville tatt vare på Proac jeg.
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
De er veldig gode i forhold til prisen. Det er derfor de har fått så mye skryt. Mye for pengene rett og slett
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
F6 er ok til prisen, tror jeg. Jeg har et par. L&B skrøt av at de konkurerte med høyttaler i 4-5k klassen. Hadde jeg betalt det for de, hadde jeg følt meg lurt.

De har fin mellomtone, og hvis man plugger bassportene låter de slett ikke dårlig, men de har lite diskant (rettes opp med klokka 2-3 på diskantkontrollen min), og de maskerer masse detaljer i hele frekvensområdet.

Ikke hifi, med andre ord.
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Jeg vil naturligvis ALDRI kvitte meg med mine Proac. Det var ironisk ment fra min side.

Det jeg mente var om det virkelig er mulig at høyttalere til 1-3k virkelig kan være så bra som L&B og andre gir uttrykk for. Jeg mener så billige høyttalere må da falle igjennom på noen områder. I så fall er det jo bare tull å legge i både 5-10-15k ektra for noe annet.
 

s2a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2004
Innlegg
77
Antall liker
18
Torget vurderinger
10
HAR KJØPT ET SETT MED F6 TIL JENTUNGEN.
DE SPILLER MEGET BRA TIL 1000KR!
SATTE KRELL 300I PÅ DE SÅ DE SKULLE FÅ PRØVD SEG LITT. DET BLE MYE MORRO,KLAR OG FIN DISKANT,MYE BASS. ANBEFALER Å PUTTE SKUMGUMMI I BASSPORTENE.
BLIR LITT MER SIVLISERT L LYDEN DA.
MEN PROACENE DINE BØR BLI STÅENDE.
 
O

OldBoy

Gjest
SATTE KRELL 300I PÅ DE SÅ DE SKULLE FÅ PRØVD SEG LITT. DET BLE MYE MORRO,KLAR OG FIN DISKANT,MYE BASS.
Ja, ja, hva kan man ikke finne på å gjøre når man har en Krell eller to til overs......

Men du er jo inne på noe vesentlig. For min egen del har jeg fortsatt tilgode å høre en høyttaler som ikke spiller bedre med en topp forsterker enn med en dårlig.
 

fazergutt

Medlem
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
16
Antall liker
0
Har oxo ett par F6 som jeg betalte 650 kr for nye. Og for 650 kr ble det bra lyd i guttungens (11år) rom. Dras med en eldgammal Fisher forst på 2x30w,men det rocker nok.. iflg mor...

Kjøpte oxo m65 fra netthandelen.no (vant budet på 1650kr)men m så mye elementer og egentlig bra kabinett (for prisen) var jeg ikke helt overbevist...finnes nok bedre høyttalere på markedet, men tror ikke man kan gå på elkjøp og få noe bedre for mindre penger. Har uannsett solgt dem.
 
Topp Bunn