Dyremishandling

A

Affa

Gjest
Affa da...alle kan bruke oppslagsverk.
Balanse mellom innsikt og erkjennelse, det er viktig. Du har litt å jobbe med der. ;)

O.
Kan ikke du det? Du burde prøve det. Du kan vel neppe male selv heller?

Prøv å besøke noen gallerier eller samlinger. Ikke så mye slikt i distriktene kanskje, men dere har vel et bibliotek hvor noen lokale akvareller henger.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette er gøy! ;D

Men denne tråden handler om dyremishandling, vi får sparke i gang en kunst & estetikk-tråd et annet sted.
Og gjerne berøre temaer som det modernes problem, Derridas innflytelse på det postmoderne, slacker art og andre morsomme ting. Men ikke her Affa.

Apropos distriktene(som jeg vitterlig bor i nå, akkurat som deg), det er faktisk en Damien Hirst-utstilling her nå..så det er ikke helt i tåka. ;)

O.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Forstår ikke helt hvorfor du må sette den ene utingen opp mot en annen - dette er trist retorikk Honkey. Men ikke helt uvanlig.

Men jeg er også grunnleggende uenig med deg, det er få ting som opprører meg mer enn dyreplageri - da det er komplett umulig å forstå eller forsvare, og fullstendig meningsløst.

At 100(eller hvilket uhyggelig tall det nå er) barn dør av sult hver dag i Darfur opprører meg også, uten at det påvirker mitt forhold til dyreplageri, konebrennere, barnemishandlere etc.

O.
Dyreplageri er meningsløst, forkastelig og fullstendig uakseptabelt. Men jeg mener å ha mine ord i behold mht at samfunnet setter plagingen av f.eks en katt på førstesiden, når landet vårt er fullt av f.eks dette: (med ref til en annen tråd her) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1318628.ece
For jeg mener at UANSETT hvor glad du er i dyr, så blir det høl i huet at samfunnets organer, som avisene, prioriterer en katt foran en sak som dette.

Honkey

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, det var jo ikke tilfellet da, hvis jeg skal være pirkete.

Og slike gigantparadokser finner du hver dag i en avisflora som blir dårligere og dårligere...jeg river meg nok mer i hodet av endeløse forsideoppslag med fotball-spillere med sviktende intellekt, C-underholdningskjendisers fullstendige meningsløse tilværelse, vulgære nyrikfjotters siste kjøpe av det ene eller det andre - mens jeg vet det brenner, dør, tortureres, kriges, begås overgrep, skjer naturkatastrofer etc etc hver eneste dag.

Og mange av disse nyhetene er faktisk relevante for oss, eller bør være det...men jeg forstår jo hva du mener - selv om jeg likevel syntes at vi trenger å se det stygge i oss inn i hvitøyet - det være seg uverdig menneskesyn eller respekt for andre levende vesener.
Det er mye å jobbe med der gitt...

O.

Topp Bunn