Diverse Dyrt å være HiFi interessert.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Er det ikke litt sånn gammelmanns-takter å klage over hvor dyrt alt er blitt? Hva med inntekter? Hva med målt opp mot andre ting?

Vi ukeshandla på KIWI for 2700 kroner i dag, uten å egentlig blunke. Det var litt mer enn normalen, men så var det et bra lass med varer vi fikk med oss hjem også.

Edit: Og vi er to voksne og to hunder, ikke en storhusholdning akkurat ...

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.617
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke litt sånn gammelmanns-takter å klage over hvor dyrt alt er blitt? Hva med inntekter? Hva med målt opp mot andre ting?

Vi ukeshandla på KIWI for 2700 kroner i dag, uten å egentlig blunke. Det var litt mer enn normalen, men så var det et bra lass med varer vi fikk med oss hjem også.

Var det da en sekk med hundemat?
    Vi har to hunder selv, en sekk 12kg er det jo fort 800,- for.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand

Gammelmannsaktig å klage på priser?
    Eller litt ungdommelig lettsindig å ikke gjøre det?
    Hvis du har fulgt med litt så er det en hel del varer som fort vekk har doblet seg i pris, og det har ikke lønna mi gjort i hvert fall …

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Absolutt ikke gammelmanns-takter.
    Kommer veldig an på hva man sitter med av huslån også. Hvis dere er 2 voksne, 2 hunder, ingen barn i huset og da kanskje har nedbetalt hus/leilighet. Noen har arvet foreldre og har ikke noe løpende lån. Da BØR man jo stå økonomisk fritt.

I mitt tilfelle (2 voksne, 2 barn, 1 liten hund) siste 3 år, så har utbetalt lønn økt med 3-4.000, mens avdrag+renter (på 2,5mill) økt med 7.000 og ukeshandlene med mat er økt med 1.000. Det meste har jo steget i pris, ikke bare hifi. Det er ikke èn ting som gjør at man har mindre frie midler, men summen av alt som stiger. Vil anslå at kostnadene er økt med 3-4 ganger så mye som inntektene, selv om man ikke finner på så mye aktiviteter på fritiden.

Men igjen, alle står ganske sikkert i veldig ulike situasjoner. De fleste av oss kan heller ikke velge å droppe alt som heter ferie i mange år fremover, for i stedet å handle hifi for pengene. Noen er avhengig av en ekstra bil for å reise til jobb, mens andre kan ha kort vei og klare seg med å hoppe på en buss. Så at man selv står økonomisk fritt betyr ikke nødvendigvis at alle gjør det.

arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Var det da en sekk med hundemat?
    Vi har to hunder selv, en sekk 12kg er det jo fort 800,- for.
    Dette var en spesifikk ukeshandel på KIWI, så hundemat er utenom, sammen med diverse grønnsaker som handles inn gjennom uka.

arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Absolutt ikke gammelmanns-takter.
    Kommer veldig an på hva man sitter med av huslån også. Hvis dere er 2 voksne, 2 hunder, ingen barn i huset og da kanskje har nedbetalt hus/leilighet. Noen har arvet foreldre og har ikke noe løpende lån. Da BØR man jo stå økonomisk fritt.

I mitt tilfelle (2 voksne, 2 barn, 1 liten hund) siste 3 år, så har utbetalt lønn økt med 3-4.000, mens avdrag+renter (på 2,5mill) økt med 7.000 og ukeshandlene med mat er økt med 1.000. Det meste har jo steget i pris, ikke bare hifi. Det er ikke èn ting som gjør at man har mindre frie midler, men summen av alt som stiger. Vil anslå at kostnadene er økt med 3-4 ganger så mye som inntektene, selv om man ikke finner på så mye aktiviteter på fritiden.

Men igjen, alle står ganske sikkert i veldig ulike situasjoner. De fleste av oss kan heller ikke velge å droppe alt som heter ferie i mange år fremover, for i stedet å handle hifi for pengene. Noen er avhengig av en ekstra bil for å reise til jobb, mens andre kan ha kort vei og klare seg med å hoppe på en buss. Så at man selv står økonomisk fritt betyr ikke nødvendigvis at alle gjør det.
    Ja alle står i ulike situasjoner, og jeg har jo også innsett at mange her kjøper hifi-utstyr i bruktbil-klassen. Som andre har sagt, så kan man få mye bra lyd for en relativt rimelig penge, hvis man ikke skal ha det aller dyreste og nyeste. Stilt opp mot et ikke sjokkerende kostbart ukesinnkjøp for egen del, føles ikke hifi å være veldig utenfor rekkevidde.

Når folk sier "alt er blitt så dyrt", så får jeg en følelse av at de mener alt var bedre før, og det var det definitivt ikke, sånn jeg ser det! Tilgjengelighet av kvalitet innen alle felt er i dag helt ubegripelig bra, sett med øyne 20-30 år bak i tid.

Men du har også rett, det er antageligvis tåpelig å generalisere, fordi alles situasjon er ulik. Vi har lite gjeld, og bikka vel rett under millionen her i fjor en gang. Jeg har ganske bra lønn, mens kona er uføretrygda. Likevel føler vi at vi har god råd, og tar oss råd til det meste av det vi ønsker oss, men vi lever også temmelig nøkternt hva gjelder reiser og restaurantbesøk. Vi ferierer i en 15 år gammel campingvogn, og strengt tatt er det ikke så ofte vi kjøper ting over 2000 kroner utenom nettopp dagligvarer.

Jeg har tenkt tanken at jeg kanskje ikke hører hjemme på denne gruppa, fordi jeg også innen lyd søker punktet med mest "bang for the buck". Dog kan det vel hende at det er mange flere som gjør det, de bare tier stille om at de har kjøpt 20 år gamle brukte høyttalere (som jeg akkurat gjorde, og ser som en oppgradering).

:)

Roar

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand
    Er man smart så kjøper man aktive høyttalere, en rask titt på Soundgarden viser :
    System Audio Legend 40.2 Silverback kr 34990
    System Audio Legend 60.2 Silverback kr 49990
    KEF LS60 Wireless kr 59990
    Det er kanskje smart å kjøpe slike, men vi snakker om en netto månedslønn for en hel del mennesker.
    Ikke alle lever etter det tyske uttrykket:
    «Geld spielt keine Rolex!»
    😂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Aldri vært så billig og skaffe seg god lyd !!
    Ja på VestBredden er det vel mye salg for tiden 😬
    1729494856581.png

Spøk til side - ja man kan gjøre mange gode bruktkjøp og til dels nykjøp, dersom man tør å ta sjansen på nyoppståtte produsenter som produseres i øst.
    For min egen del har jeg begge deler her, og det oppsettet jeg sitter med i dag (se signatur) er kjøpt inn for omlag 25.000. Så det er absolutt mye god lyd for pengene 👍

arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Spøk til side - ja man kan gjøre mange gode bruktkjøp og til dels nykjøp, dersom man tør å ta sjansen på nyoppståtte produsenter som produseres i øst.
    For min egen del har jeg begge deler her, og det oppsettet jeg sitter med i dag (se signatur) er kjøpt inn for omlag 25.000. Så det er absolutt mye god lyd for pengene 👍
    Dette er et godt eksempel. Greit at vi som ikke blåser av 50.000 på ny DAC, også tør å vises.

Med unntak av mine gamle høyttalere som kosta rundt 2600 for 35 år siden, og som jeg ikke regner med nå, så kan jeg vel si at jeg har brukt

1600 x 3 på tre stk hodetelefon (stue, kjeller, jobb)
    700 kr på forsterker fra Amazon
    1000 kroner på en utstillingsmodell Dragonfly
    1500 på Dali Concept 6 fra FINN

Skal også sannsynligvis kjøpe en NAD-forsterker fra FINN, til ca 2000 kroner.

Så i sum, litt over 10.000 kroner.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.304
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har veldig lyst på en viss klassisk platespiller til 10 000kr bruktpris , men holder meg nok i skinnet og kommer å angre.
    Har ikke plass til den heller og har to klassiske platespillere fra før… , men veldig fristende. Har litt samme forhold til Volvo Amazon…
    Jeg har råd men får meg ikke til å bruke pengene på det ….

Mine beste kjøp og det jeg er mest glad i er de gale dyre kjøpene som Trinnov og Accuphase som kostet meg 50 000kr hver for noen 2-5år siden, nå koster de nytt over Edit: 300 000 tilsammen , noe jeg aldri kunne tillatt meg.

Også superfornøyd med RIAA til 8000 med moms og frakt. Parks Audio Puffin er Kinderegg X 10 for en tweaker jeg vil aldri ha noe annet RIAA trinn

Sist redigert:

arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Jeg har veldig lyst på en viss klassisk platespiller til 10 000kr bruktpris , men holder meg nok i skinnet og kommer å angre.
    Har ikke plass til den heller og har to klassiske platespillere fra før… , men veldig fristende. Har litt samme forhold til Volvo Amazon…
    Jeg har råd men får meg ikke til å bruke pengene på det ….

Mine beste kjøp og det jeg er mest glad i er de gale dyre kjøpene som Trinnov og Accuphase som kostet meg 50 000kr hver for noen 2-5år siden, nå koster de nytt over Edit: 300 000 tilsammen , noe jeg aldri kunne tillatt meg.

Også superfornøyd med RIAA til 8000 med moms og frakt. Parks Audio Puffin er Kinderegg X 10 for en tweaker jeg vil aldri ha noe annet RIAA trinn
    Det du beskriver høres ut som en overgang mot samlehobby (y)
    Du er sikkert kjent med forkortelsen GAS - Gear Aquisition Syndrome.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.304
    Torget vurderinger
    2
    Ehhm har egentlig 4stk platespillere, 2 fine og 2 i kjip plastikk , og 2 par høyttalere og 2 hodetelefon anlegg .. samler=ja. Men det er alltid en god grunn til å kjøpe noe ;)
    Takk for diagnosen …

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.489
    Sted
    VestBredden
    Det du beskriver høres ut som en overgang mot samlehobby (y)
    Du er sikkert kjent med forkortelsen GAS - Gear Aquisition Syndrome.
    :devilish: Er ikke " HIFI " en samlehobby ?
    Eller har du KUN en mulighet til og høre på ET album ifra KUN et anlegg.. eller KUN streamer du ?

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.044
    Sted
    Oslo
    Eller har du KUN en mulighet til og høre på ET album ifra KUN et anlegg.. eller KUN streamer du ?
    Vin snobber har jo forskjellige glass for gudene veit hvor mange forskjellige viner.
    HiFi varianten er jo et anlegg for enhver musikken genre

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.489
    Sted
    VestBredden
    La oss begynne og peke på alle årsaker til hvorfor både hifi og alt annet har blitt dyrere siden Covid kom....

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.795
    Sted
    Sunndalsøra
    De som allerede har drevet en stund med ''HI-FI'', så er man ofte fornøyd med det en har og ikke ser så mye på nyere. Har nok av alt og har mulighet for å prøve ut det en har. Nå har også vintage steget dramatisk. Handlet da dollaren var lav :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gammelmannsaktig å klage på priser?Eller litt ungdommelig lettsindig å ikke gjøre det?
    Hvis du har fulgt med litt så er drt en hel del varer som fort vekk har doblet seg i pris, og det har ikke lønna mi gjort i hvert fall …
    Der treffer du spikeren litt på hode ja.
    Hadde en diskusjon med min far angående lønn og huspriser f.eks..

Han kjøpte i 1974 et relativt svært hus i Narvik sentrum.. betalte da 70.000kr.
    Han hadde da som sveiser en årslønn på ca 90.000kr.

Han solgte huset i 94 for 970.000kr. Et av de første husene i byen som nesten tippet millionen.

Huset i dag har en takst på ca 7millioner.

Ganske heftig hopp i verdi fra 70.000kr til 7 millioner. Såklart er det brukt en del penger på huset osv, men selv i 1974 tilstand ville det huset hatt en takst i dag på ca 4 millioner om man f.eks ser nabohuset som nå er til salgs i dag nesten urørt fra 1950 og koster 3.2mill.

Men.. huset har gått opp 100 ganger i pris på de 50årene..

Har en sveisers lønn gått opp 100 ganger siden da?

Kan man noen plass som helst i Norge kjøpe seg et hus for MINDRE enn en typisk industriarbeiders årslønn?

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.807
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    God lyd blir.fort dyrt dersom man heller til bling og merkehype samt ønske om kred fra " gutta'. ( Som egentlig driter i hva andre har).

arf66

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    129
    Sted
    Trondheim
    Det som er spørsmålet er kanskje ikke hvor mange av hvert man har, men om utstyret fyller en rolle i forhold til bruk. Alternativt om det mest handler om gleden over å eie noe fint, og bare ta det fram for bruk iblant.

Det er uansett ikke noe galt i å samle!!

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Med fare for at alt er belyst hittil, la meg kommentere spørsmål i trådtittel, i tur og orden.

(1) «Dyrt Å være…interessert?»
    Moderne broer koster ofte milliarder av kroner å sette opp, men er det dyrt å være interessert i broer?

(2) «HiFi»
    Hva er definisjonen av hifi? I fall det er snakk om lyden ut av høyttalerne, gir Tech 3276 fra EBU noen føringer for det de kaller referansehøyttalere, bl.a. om jevnhet i frekvensrespons, som ikke får falle utenfor et bånd på 4 dB fra 40 Hz og opp til 16 kHz. Det er også en rekke andre krav til hifi-høyttalere, seTech 3276.

Hvis man med hifi også mener rommet, gir Tech 3276 føringer også om dette. Det er klart det koster å bygge et lytterom som tilfredsstiller standarden for kritisk lytting. De færreste lykkes med et rom hjemme som fullt ut tilfredsstiller standarden.

(3) «Dyrt»
    La oss ta rommet først. Et referanserom har en gulvflate på minst 40 kvadratmeter. Høyden skal helst være over 2,5 meter. Har man et slikt utgangspunkt, er det kostnadene til det interiøre for øvrig for å få refleksjoner mv. til å falle innenforTech 3276 som driver kostnadene.

Utstyret: Her tror jeg den største misforståelsen oppstår. Et par brukte referansehøyttalere selges for tiden 35.000. Da får man med 2 stk. høyttalere, DAC, forsterkere, DSP inkl. rommåling osv.

OPPSUMMERING: Det koster ingenting å være interessert. Et par referansehøyttalere selges for 35.000 kroner brukt (de koster 50.000 nye). Har man rom, er det kostnadene knyttet til akustikk som gjør det dyrere.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.044
    Sted
    Oslo
    Med fare for at alt er belyst hittil, la meg kommentere spørsmål i trådtittel, i tur og orden.

(1) «Dyrt Å være…interessert?»
    Moderne broer koster ofte milliarder av kroner å sette opp, men er det dyrt å være interessert i broer?

(2) «HiFi»
    Hva er definisjonen av hifi? I fall det er snakk om lyden ut av høyttalerne, gir Tech 3276 fra EBU noen føringer for det de kaller referansehøyttalere, bl.a. om jevnhet i frekvensrespons, som ikke får falle utenfor et bånd på 4 dB fra 40 Hz og opp til 16 kHz. Det er også en rekke andre krav til hifi-høyttalere, seTech 3276.

Hvis man med hifi også mener rommet, gir Tech 3276 føringer også om dette. Det er klart det koster å bygge et lytterom som tilfredsstiller standarden for kritisk lytting. De færreste lykkes med et rom hjemme som fullt ut tilfredsstiller standarden.

(3) «Dyrt»
    La oss ta rommet først. Et referanserom har en gulvflate på minst 40 kvadratmeter. Høyden skal helst være over 2,5 meter. Har man et slikt utgangspunkt, er det kostnadene til det interiøre for øvrig for å få refleksjoner mv. til å falle innenforTech 3276 som driver kostnadene.

Utstyret: Her tror jeg den største misforståelsen oppstår. Et par brukte referansehøyttalere selges for tiden 35.000. Da får man med 2 stk. høyttalere, DAC, forsterkere, DSP inkl. rommåling osv.

OPPSUMMERING: Det koster ingenting å være interessert. Et par referansehøyttalere selges for 35.000 kroner brukt (de koster 50.000 nye). Har man rom, er det kostnadene knyttet til akustikk som gjør det dyrere.
    Med dagens byggepriser koster et 40 kvm lytterom minst 4 millioner gitt 100k metern
    Å legge på 10% for HiFi er da bare innafor marginen

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    42.997
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det er fortsatt litt plass her ute utenfor bykjernene og det er vel her jeg gjorde den største besparelsen. Betalte vel ikke stort mer enn 375000 for Grotta på 40+. :cool:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.698
    Sted
    Sætre
    At noen velger å betale 300 000
    Aldri vært så billig og skaffe seg god lyd !!
    Har en billig dac for 1300 kr som måler overlegent kombinert med restaurert nad 3020 og et par Victor høyttalere med woodcone elementer i anlegg nr 2 . Billig med god lyd og det er «hi-fi»

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.044
    Sted
    Oslo
    At noen velger å betale 300 000

Har en billig dac for 1300 kr som måler overlegent kombinert med restaurert nad 3020 og et par Victor høyttalere med woodcone elementer i anlegg nr 2 . Billig med god lyd og det er «hi-fi»
    Men tenk på det; Hvordan kunne ikke en Nordost Odin Gold powercable til +1/2 million kr løfta lyden fra NAD 3020?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand
    Ja alle står i ulike situasjoner, og jeg har jo også innsett at mange her kjøper hifi-utstyr i bruktbil-klassen. Som andre har sagt, så kan man få mye bra lyd for en relativt rimelig penge, hvis man ikke skal ha det aller dyreste og nyeste. Stilt opp mot et ikke sjokkerende kostbart ukesinnkjøp for egen del, føles ikke hifi å være veldig utenfor rekkevidde.

Når folk sier "alt er blitt så dyrt", så får jeg en følelse av at de mener alt var bedre før, og det var det definitivt ikke, sånn jeg ser det! Tilgjengelighet av kvalitet innen alle felt er i dag helt ubegripelig bra, sett med øyne 20-30 år bak i tid.

Men du har også rett, det er antageligvis tåpelig å generalisere, fordi alles situasjon er ulik. Vi har lite gjeld, og bikka vel rett under millionen her i fjor en gang. Jeg har ganske bra lønn, mens kona er uføretrygda. Likevel føler vi at vi har god råd, og tar oss råd til det meste av det vi ønsker oss, men vi lever også temmelig nøkternt hva gjelder reiser og restaurantbesøk. Vi ferierer i en 15 år gammel campingvogn, og strengt tatt er det ikke så ofte vi kjøper ting over 2000 kroner utenom nettopp dagligvarer.

Jeg har tenkt tanken at jeg kanskje ikke hører hjemme på denne gruppa, fordi jeg også innen lyd søker punktet med mest "bang for the buck". Dog kan det vel hende at det er mange flere som gjør det, de bare tier stille om at de har kjøpt 20 år gamle brukte høyttalere (som jeg akkurat gjorde, og ser som en oppgradering).

:)

Roar
    Skjønner hva du mener.
    Nei, jeg tror slett ikke alt var bedre før, men prisene på en lang rekke NØDVENDIGE varer har steget MYE på kort tid. Verden går ikke under selv om pickuper koster 100 laken, eller 2-veis stativhøytalere ryker på gud-vet-hvor-mye.
    Dette er et problem, ikke for hifi-entusiaster som stort befinner seg i middelklassen og har råd til tykt med smør på brødet, flotter seg inn i mellom med wagyu, og kan drikke bobler eller jålete rødvin ved siden av.
    Problemet er for mennesker som sliter med store boliglån, høye renter og lønn som knapt rekker til det daglige, langt mindre til det jåleriet vi holder på med.

Vi lever i ei tid hvor forskjellen blir større og større.
    De aller rikeste klatrer opp, og tar med seg stigen (til Sveits) fordi de «ikke har råd» til å bo her.
    De som sliter mer og mer sitter igjen med regninga.
    Nei, jeg mener ikke at Sveits-milliardærene har skylda. De blir bare et bilde på forskjellene i livet.

PS! En av de som ikke har råd til å bo her ga bort et hus til noen hundre mill før han reiste. Så dårlig stod det til.

Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.339
    Torget vurderinger
    1
    Hifi er jo relativt rimelig, om man bare er ute etter god lyd.
    Om man starter å se på utseendet og hai-and, og stole blindt på alt det selgere har å tilby i det segmentet. Da starter det å ha veldig lite å gjøre med lyd lengre..

Det er litt som klokker, en Casio til noen hundrelapper gjør jobben og viser tiden mer nøyaktig enn et ur fra Vacheron Constantin for en hel årslønn. Men hvilket av de vil man helst vise frem for andre?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand
    ….
    Kan man noen plass som helst i Norge kjøpe seg et hus for MINDRE enn en typisk industriarbeiders årslønn?
    Nå har jeg ikke oversikt over boligprisene over hele landet, men vil vel tro at vi heller snakker om 4-5 årslønner (og oppover!) enn 1?

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.044
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg ikke oversikt over boligprisene over hele landet, men vil vel tro at vi heller snakker om 4-5 årslønner enn 1?
    Det er vel fortsatt noen utkanter, der absolutt ingen vil bu, at det koster mer å selge et hus enn hva du får solgt det for.
    Så mainnskjiten står bare til nedfalls.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.339
    Torget vurderinger
    1

plasma

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Antall liker
    1.680
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo gjøre et kupp nå å kjøpe en lyttestol til bare 55 tusen…

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.044
    Sted
    Oslo
    Man får da enebolig til prisen av et stipend knapt, eller et par ok aktive stativhøyttalere:

Til og med havutsikt..
    Er det hytta Bård Tufte bodde i da han skulle fiske kveite?
    Salgspris 150.000.- ligningsverdi som hytte nesten 1 million
    Er jo reineste Joker Nord gevinsten dette.
    Satser du både sjarken og kjerringa og naustet så kan du vinne jackpotten

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand
    Man får da enebolig til prisen av et stipend knapt, eller et par ok aktive stativhøyttalere:

Til og med havutsikt..
    Trenger bare et par årslønner for å gjøre det beboelig.
    Penger du aldri vil se igjen.
    😂
    Slike hus blir vel stående fordi behovet er "nedlagt"?

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.368
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Holmestrand
    Bare hiv i ei årslønn på hifi-alteret, så trenger man vel ikke å gjøre noe mer?
    Jepp.
    Vi i lavere middeklasse velger å snu kronene alle veier før vi hiver en mindre del av ei årslønn på alteret.
    Det ender ofte med noe brukt rundt 5-10.000 ....
    😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn