Ja alle står i ulike situasjoner, og jeg har jo også innsett at mange her kjøper hifi-utstyr i bruktbil-klassen. Som andre har sagt, så kan man få mye bra lyd for en relativt rimelig penge, hvis man ikke skal ha det aller dyreste og nyeste. Stilt opp mot et ikke sjokkerende kostbart ukesinnkjøp for egen del, føles ikke hifi å være veldig utenfor rekkevidde.
Når folk sier "alt er blitt så dyrt", så får jeg en følelse av at de mener alt var bedre før, og det var det definitivt ikke, sånn jeg ser det! Tilgjengelighet av kvalitet innen alle felt er i dag helt ubegripelig bra, sett med øyne 20-30 år bak i tid.
Men du har også rett, det er antageligvis tåpelig å generalisere, fordi alles situasjon er ulik. Vi har lite gjeld, og bikka vel rett under millionen her i fjor en gang. Jeg har ganske bra lønn, mens kona er uføretrygda. Likevel føler vi at vi har god råd, og tar oss råd til det meste av det vi ønsker oss, men vi lever også temmelig nøkternt hva gjelder reiser og restaurantbesøk. Vi ferierer i en 15 år gammel campingvogn, og strengt tatt er det ikke så ofte vi kjøper ting over 2000 kroner utenom nettopp dagligvarer.
Jeg har tenkt tanken at jeg kanskje ikke hører hjemme på denne gruppa, fordi jeg også innen lyd søker punktet med mest "bang for the buck". Dog kan det vel hende at det er mange flere som gjør det, de bare tier stille om at de har kjøpt 20 år gamle brukte høyttalere (som jeg akkurat gjorde, og ser som en oppgradering).
Roar