Tuberolling er nok interesant nok å diskutere, men akkurat her i denne tråden er det først og fremst å få lyd i det store og hele som er tema, ihvertfall enn så lenge...
Lodda på gridleaker på E80CC på 220k, koblet inn amperemeter på katodestrøm på ene KT88 og satte i kontakten.
Og nå er det at det blir kånstig: forsterkeren spiller i noen sekunder men etter at røret er kommet opp på forespeilet hvilestrøm, ca 100 mA, blir det kun skurring og tull. Hvis jeg rikler på feks RCA kablene, skraper det med utslag på amperemeteret. Får ikke annet enn brum og skraping, og litt lav musikk...
Og for å gjøre det enda mer interesant så fikk jeg lyd i et par minutter hvis jeg holdt ene hånda over og i kontakt med begge OPT samtidig
Og for å toppe hele driten; når jeg drar ut kontakten så spiller det fint med stadig lavere volum mens kondensatorer i PSU tømmes, før det da blir stille???
Og til sist, Murphy må ha sluttet å røyke, begynt å trene og kommet i storform for han finner på stadig ny faenskap: Imens forsterkeren er på går display på det før nevnte multimeter amok, det viser alt mulig rart uansett hva som skal måles. Når forsterkeriet slås av, så funker det som om det var laget i morges?!?!?! Satan i gatan for noe dritt...
Fikk selvfølgelig ikke det nye multimeteret heller før helga, og nå bærer det på sjøen rett over helga så det spørs nok hvor mye jeg får testa på en stund.
Tror jeg tar meg litt skotsk myrvann og roer pæra for i kveld.