EAC- hvilken CD-drive? Accuraterip spørsmål

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.242
Antall liker
4.875
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg driver og ripper en (høy) bunke CDer til flac-format og til det bruker jeg Exact Audio Copy (EAC) og Accuraterip. Min PC har to enheter som kan lese CD-er; en Sony DDU-1612 DVD-ROM og en NEC ND-1300A DVD-R/W. Begge har C2-kapabilitet og jeg har alle EAC-instillinger satt til "secure". Da jeg satte opp EAC, snuste den på begge CD-leserne og anbefalte å bruke NEC'en, antageligvis fordi den ikke buffrer audio i motsetning til Sony'en. Imidlertid er min erfaring at Accuraterip rapporterer oftere at rip'en er 100% kopi når jeg benytter Sony'en, enn når jeg benytter NEC'en. Dette gjelder spesielt på plater som er skriblete.

Da er det vel bare å bruke Sony'en, eller? Kan det være noe galt med min NEC?

Jeg hadde desverre rippet noen hundre CD-er med NEC'en før jeg i det hele tatt prøvde Sony'en og en hel del av disse rip'ene ble rapportert av Accuraterip til å ikke være 100% kopier. Nå ønsker jeg å gå tilbake og rippe disse på ny, men Accuraterip lager i motsetning til EAC ingen logfil så jeg vet ikke hvilke det er. Vet noen om programvare som kan teste en allerede rippet fil (wav eller lossless komprimert, nødvendigvis) mot Auccuraterip databasen?
 
Topp Bunn