EAR Yoshino HP4

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Like over tretti tusen riksdaler. Trenger vel neppe å si at den skal være knakende god for å forsvare den prisen. Det er derfor jeg har så lyst til å høre hva CDW synes om den. Han er ærlig.
    Jeg tror den er så dårlig at CDW ikke kan skrive utfyllende om den uten å lyve for seg selv. Eller hva CDW?

    (Den som tier samtykker....)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tanken har slått meg.

    Det er ingen ny informasjon i denne tråden, så inntil det kommer noe fra noen som faktisk har hørt denne, så gjør jeg som forhuden og trekker meg tilbake.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hmmmm- der Taurus står på PC-pultn nå så har jeg plass til en HP4 eller en Ragnarok, disse valgene................ ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hmmmm- der Taurus står på PC-pultn nå så har jeg plass til en HP4 eller en Ragnarok, disse valgene................ ;)
    Ett stk HP4 eller TO stk Ragnarok (samt en skikkelig dyr whiskey), burde man heller kanskje si.

    Men ja, det er vrient med disse valgene. Det er imidlertid ingen tvil om at HP4 er blankest. Og tenk på det, hva skal du me TO stk Ragnarok?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det skulle visst ikke mye til før hodet tittet frem igjen. :)

    Hmmmm- der Taurus står på PC-pultn nå så har jeg plass til en HP4 eller en Ragnarok, disse valgene................ ;)
    Ragnarok? Skal du ha høyttalere også da eller? Det er jo en integrert amp med hodetelefonutgang. Har fått det for meg at den er optimalisert mot stereo fordi Schiit ønsker å vinne nye markeder, men mulig jeg tar leif. Da må da Mjolnir være et bedre bet? Men Mjolnir er vel muligens i nærheten av Taurus, kanskje?

    HP4 er rett og slett en lekkerbisken.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det skulle visst ikke mye til før hodet tittet frem igjen. :)

    Hmmmm- der Taurus står på PC-pultn nå så har jeg plass til en HP4 eller en Ragnarok, disse valgene................ ;)
    Ragnarok? Skal du ha høyttalere også da eller? Det er jo en integrert amp med hodetelefonutgang. Har fått det for meg at den er optimalisert mot stereo fordi Schiit ønsker å vinne nye markeder, men mulig jeg tar leif. Da må da Mjolnir være et bedre bet? Men Mjolnir er vel muligens i nærheten av Taurus, kanskje?

    HP4 er rett og slett en lekkerbisken.
    Ragnarok er en STATEMENT hodetelefonforsterker som også kan drive høyttalere.

    Apropos det, den nye AudioValve RKV MK3 ble markedsført i siste Watt som "hodetelfonforsterker som også kan brukes på høyttalere"
    New Audiovalve RKV MARK 3
    http://www.audiophile.no/articles-i...diovalve-rkv-mark-iii-new-headphone-amplifier
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ragnarok er en STATEMENT hodetelefonforsterker som også kan drive høyttalere.
    Trodde Mjolnir var statement headampen deres, men det er ikke lett å følge med på hva de guttene holder på med. De kommer med nye produkter hele tiden.

    Ser heller ikke grunnen til å lage en STATEMENT head amp i en integrert stereoforsterker. Det er en latterlig avgjørelse for de som kun er intr. i headampen. Da må de betale for å ha en integrert stereoamp de ikke har bruk for.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ragnarok er en STATEMENT hodetelefonforsterker som også kan drive høyttalere.
    Trodde Mjolnir var statement headampen deres, men det er ikke lett å følge med på hva de guttene holder på med. De kommer med nye produkter hele tiden.

    Ser heller ikke grunnen til å lage en STATEMENT head amp i en integrert stereoforsterker. Det er en latterlig avgjørelse for de som kun er intr. i headampen. Da må de betale for å ha en integrert stereoamp de ikke har bruk for.
    Jeg vil heller kalle det smart enn latterlig å lage produkter som tjener flere formål på en gang.

    Leben CS300XS er en integrert amp som er verdt prisen som headmap. Schiit Ragnarok er en så kraftig forsterker at den kan kobles på et par høyttalere. Same same.

    Cary Xciter er også en headamp (ute av produksjon) med høyttalerutganger. Dette er ikke nytt for folk som har fulgt med litt (,P)
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg vil heller kalle det smart enn latterlig å lage produkter som tjener flere formål på en gang.

    Leben CS300XS er en integrert amp som er verdt prisen som headmap. Schiit Ragnarok er en så kraftig forsterker at den kan kobles på et par høyttalere. Same same.

    Cary Xciter er også en headamp (ute av produksjon) med høyttalerutganger. Dette er ikke nytt for folk som har fulgt med litt (,P)
    Synes det er tullete, når de allerede har Mjolnir. De burde heller fjernet trafostøyet i den, men rent spekulativt så går det kanskje på å måtte innrømme tidligere feil, og der har ikke Schiit noe godt track record. Den eneste grunnen til at de vedgikk tidligere problemer med avslutningssekvensen, var fordi de ble presset til å innrømme det i all offentlighet.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Time will show ;) Ut fra det jeg har lest er Ragnarok en statment headamp som er så kraftig at den også kan drive høyttalere :) Men først ut er å få LCD-X i hus sammen med noen skikkelige kabler som ihvertfall ser bedre ut enn de lakrislissene de kommer med ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Skal vedde på at LCD-X og Taurus kommer til å trives veldig godt sammen. Med lasten til LCD-X på et par titalls ohm, så får du sykt mye krefter ut av Taurus ved kjøring av Single Ended (ikke balansert!!!)

    900x900px-LL-c43da9af_auralic-taurus-power-output.jpeg
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Har sett at en del foretrekker balansert ut med LCD-X på Taurus mk.2, ikke alltid bare wattene som avgjør lyden ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil heller kalle det smart enn latterlig å lage produkter som tjener flere formål på en gang.

    Leben CS300XS er en integrert amp som er verdt prisen som headmap. Schiit Ragnarok er en så kraftig forsterker at den kan kobles på et par høyttalere. Same same.

    Cary Xciter er også en headamp (ute av produksjon) med høyttalerutganger. Dette er ikke nytt for folk som har fulgt med litt (,P)
    Synes det er tullete, når de allerede har Mjolnir. De burde heller fjernet trafostøyet i den, men rent spekulativt så går det kanskje på å måtte innrømme tidligere feil, og der har ikke Schiit noe godt track record. Den eneste grunnen til at de vedgikk tidligere problemer med avslutningssekvensen, var fordi de ble presset til å innrømme det i all offentlighet.
    Mjolnir er ikke noen Statment amp. Den er god til prisen, men langt ifra noen Summit-Fi amp. Skjønner ikke hvorfor du synes det er tøys å satse på noe slikt. Jeg synes det er konge - man kan få en high end amp og en god integrert til prisen av en god hodetelefonforsterker. Jeg synes Schiit gjør et kanonvalg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Skal vedde på at LCD-X og Taurus kommer til å trives veldig godt sammen. Med lasten til LCD-X på et par titalls ohm, så får du sykt mye krefter ut av Taurus ved kjøring av Single Ended (ikke balansert!!!)

    Vis vedlegget 230564
    Har sett at en del foretrekker balansert ut med LCD-X på Taurus mk.2, ikke alltid bare wattene som avgjør lyden ;)
    Jeg har selv erfart at verdens mest tungdrevne hodetelefoner aka Hifiman HE-6 låter best med Balansert - og det har jeg sett noen andre gjøre også (CNET/Guttenberg?) - så jeg må gi deg rett.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har sett at en del foretrekker balansert ut med LCD-X på Taurus mk.2, ikke alltid bare wattene som avgjør lyden ;)
    Er helt enig, jf. min erfaring med LCD-2 r1 og Heed Canalot som imponerte kraftig, se specs under.
    3dSTz7M.jpg


    Men jeg tror Taurus kommer til å trives godt med LCD-X uansett. Den har aldri gitt etter for noe jeg har hørt på den i alle fall.

    Mjolnir er ikke noen Statment amp. Den er god til prisen, men langt ifra noen Summit-Fi amp. Skjønner ikke hvorfor du synes det er tøys å satse på noe slikt. Jeg synes det er konge - man kan få en high end amp og en god integrert til prisen av en god hodetelefonforsterker. Jeg synes Schiit gjør et kanonvalg.
    Mjolnir og Gugnir ble lansert som deres statement amp/dac kombo. Gjør litt søk i Google og se på gammel info rundt omkring. Vi trenger ikke diskutere dette.

    Schiit har hele tiden prøvd å være som Emotiva, bare innen head-fi. Faktisk er grunnleggerne av Emotiva og Schiit gode venner og snakker sammen ukentlig. De veksler mye informasjon om strategi i hvert sitt segment etc. Blant annet har Schiit vært bidragsyter til Emotiva sin policyendring om ingen flere regelmessige salg fra 2014. Dette kommer fra grunnleggeren i Emotiva på selskapets egne forum.

    CDW er moderator og kan rydde tråden, og som kronen på verket kan han avslutte modereringen med et saftig innlegg om EAR ampen sin.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir og Gugnir ble lansert som deres statement amp/dac kombo. Gjør litt søk i Google og se på gammel info rundt omkring. Vi trenger ikke diskutere dette.
    Vel, hvis man ikke kan få lov til å lage en ny statement bare fordi man har laget en før, så veit ikke jeg.

    Rangarok FTW
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn