EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.793
    Antall liker
    1.552
    Sted
    Sætre
    [h=1]Electrocompaniet M-1[/h]Noen som vet noe om disse høyttalerne ?:)
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Den så flott ut. Vet fra samtale med electrocompaniet er at dp serien blir oppgradert bare på den estetiske siden. Som kanskje er litt synd. Men de blir satt opp ganske mye i pris, hvor mye vites ikke.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.793
    Antall liker
    1.552
    Sted
    Sætre
    Den så flott ut. Vet fra samtale med electrocompaniet er at dp serien blir oppgradert bare på den estetiske siden. Som kanskje er litt synd. Men de blir satt opp ganske mye i pris, hvor mye vites ikke.
    Hvorfor er det synd?
     

    Grolsen

    Fersking
    Ble medlem
    16.10.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    aw180

    Jeg får vel melde meg inn her.

    Jeg har ett par aw180 som er produsert på skårer. Ifølge forrige eier skal strømforsyningen være oppgradert på disse, men jeg ser ingen merkelapp på disse med feks. oppgradert med kit 1, 2 eller lignende. Så jeg lurte på om det er noen måte og se dette på hvis man tar av lokket? Det burde vel være en synlig forskjell da hvis man vet hva man ser etter.

    Jeg lurer også på om det er mulig og oppgradere disse til 250w slik som de nye er? Eller er det noen helt andre konstruksjoner?
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Den så flott ut. Vet fra samtale med electrocompaniet er at dp serien blir oppgradert bare på den estetiske siden. Som kanskje er litt synd. Men de blir satt opp ganske mye i pris, hvor mye vites ikke.
    Hvorfor er det synd?
    Nei man håpet jo at electrocompaniet, som overtok DP, ville fortsette og utvikle DP produktserien elektronisk også. Nå vet ikke jeg hvor gode de er fra før da.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    479
    i 2010 fikk jeg oppgradert mine AW180-M på Electrocompaniet i Tau. Kosta da 6300 kr pluss moms. Oppgraderte da også 4.7en, det kosta 1440 kr.
    Usikker om det er mulig å se om de er oppgradert. Må kanskje være med å ta bilde av strømforsyninga og sende til Electrocomaniet...
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    i 2010 fikk jeg oppgradert mine AW180-M på Electrocompaniet i Tau. Kosta da 6300 kr pluss moms. Oppgraderte da også 4.7en, det kosta 1440 kr.
    Usikker om det er mulig å se om de er oppgradert. Må kanskje være med å ta bilde av strømforsyninga og sende til Electrocomaniet...
    Samtalen jeg hadde ifm Post 1287 gjaldt bare DP produktene.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg får vel melde meg inn her.

    Jeg har ett par aw180 som er produsert på skårer. Ifølge forrige eier skal strømforsyningen være oppgradert på disse, men jeg ser ingen merkelapp på disse med feks. oppgradert med kit 1, 2 eller lignende. Så jeg lurte på om det er noen måte og se dette på hvis man tar av lokket? Det burde vel være en synlig forskjell da hvis man vet hva man ser etter.

    Jeg lurer også på om det er mulig og oppgradere disse til 250w slik som de nye er? Eller er det noen helt andre konstruksjoner?
    Er de nye 250watt??
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    273
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Jeg får vel melde meg inn her.

    Jeg har ett par aw180 som er produsert på skårer. Ifølge forrige eier skal strømforsyningen være oppgradert på disse, men jeg ser ingen merkelapp på disse med feks. oppgradert med kit 1, 2 eller lignende. Så jeg lurte på om det er noen måte og se dette på hvis man tar av lokket? Det burde vel være en synlig forskjell da hvis man vet hva man ser etter.

    Jeg lurer også på om det er mulig og oppgradere disse til 250w slik som de nye er? Eller er det noen helt andre konstruksjoner?
    Er de nye 250watt??

    Electrocompaniet - AW180 Mono Block
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får vel melde meg inn her.

    Jeg har ett par aw180 som er produsert på skårer. Ifølge forrige eier skal strømforsyningen være oppgradert på disse, men jeg ser ingen merkelapp på disse med feks. oppgradert med kit 1, 2 eller lignende. Så jeg lurte på om det er noen måte og se dette på hvis man tar av lokket? Det burde vel være en synlig forskjell da hvis man vet hva man ser etter.

    Jeg lurer også på om det er mulig og oppgradere disse til 250w slik som de nye er? Eller er det noen helt andre konstruksjoner?
    Er de nye 250watt??
    Disse er oppgitt til 250watt, men uavhengige målinger gir noe mindre. Dette er en gjenganger for flere av produktene fra EC. Unntatt AW-250, den måler en del bedre I 8 ohm hvertfall. Kan null om elektronikk, men EC viser til at alle måling er gjort ved 120/240 Volt. I butikken der målingene ble gjort, var det i snitt 223 Volt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jøsses. Hadde jeg ingen aning om. Knall. Heter jo aw180m nå ser det ut til.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har jeg ikke fått med meg. Rart dem ikke skiftet navn på dem da ? da det ikke lengre er en "AW-180"...
     

    Grolsen

    Fersking
    Ble medlem
    16.10.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Da får jeg høre med Electrocompaniet når jeg kommer hjem og får tatt bilder og har serienummer foran meg. Hadde vært greit og være sikker på om det er gjort noe med de eller ikke.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Vet du hvilket år de er ifra? Tar jeg ikke helt feil var det bare de aller aller første som var 180Watt, tror ikke det gikk lang tid før de gikk over til 250W
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Electrocompaniet ECD1 DAC


    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?


    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? [h=2]Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?[/h]
     
    Sist redigert:

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Electrocompaniet ECD1 DAC
    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?
    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Neida, dette er EC vennetråden.

    Tja, spørsmålet blir hvor mye man må gi for ECD-1. Denne begynner som sagt å trekke på årene, og jeg tenker at å bruke veldig mye penger på en DAC av eldre dato ikke nødvendigvis er god pengebruk, uavhengig om det står EC eller et annet merkenavn på boksen.

    Generelt sett, har observert at noen er av den oppfatning at de kan tillate seg å kreve ekstra høy pris ift. alder på produktet, bare fordi det står Electrocompaniet på det. Synes det blir litt feil...
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    629
    Antall liker
    479
    Electrocompaniet ECD1 DAC


    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?


    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Har brukt ECD1 i mange år, fortsatt i bruk på hytta. Har nå gått overt ECD2 og vil si at ECD2 er mer analytisk. Den strekker seg lengere i både diskant og bass.
    ECD1 er en veldig bra DAC den og, meget behagelig lyd på den. Mellomtonen er spesiellt bra. Så lenge du ikke trenger USB så er den ett godt kjøp vil jeg si.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Vil si det fortsatt er for likt, blir fort litt misforståelser. Men så igjen, blir det jo det med AW180 også. Som jeg kan huske har ALLE effektforsterkerene til EC med AW foran ett nummer som er identisk med watten rett etter, så jeg har ingen problemer med å tro at det er mange der ute som tror dette er en 180 Watter. Jeg ville byttet navn på den for mange år siden hadde det vært opp til meg, det er jo en ting som har ''irritert'' meg litt ganske lenge. Det er helt logisk tenkning å tro at dette er en 180 Watter så lenge du ikke går igjennom datablad eller spesifikasjonene.

    AW250M hadde passet bra..



    Har jeg ikke fått med meg. Rart dem ikke skiftet navn på dem da ? da det ikke lengre er en "AW-180"...
    Artig du skulle si det, spurte Volker om det samme engang, da svarte han ''Men hva skal vi da kalle den, AW250?'' :D
     
    Sist redigert:

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Vil si det fortsatt er for likt, blir fort litt misforståelser. Men så igjen, blir det jo det med AW180 også. Som jeg kan huske har ALLE effektforsterkerene til EC med AW foran ett nummer som er identisk med watten rett etter, så jeg har ingen problemer med å tro at det er mange der ute som tror dette er en 180 Watter. Jeg ville byttet navn på den for mange år siden hadde det vært opp til meg, det er jo en ting som har ''irritert'' meg litt ganske lenge. Det er helt logisk tenkning å tro at dette er en 180 Watter så lenge du ikke går igjennom datablad eller spesifikasjonene.
    Ja, så lenge AW180 i dag i realiteten er en monoblokk på 250W i 8 ohm blir "180" litt misvisende, og kan skape forvirring. Det er en viktig forskjell, for det er en veldig god indikator på alderen på forsterkeren.

    Forøvrig, ser at det har vært en del lanseringer fra EC på "Living"-plattformen, samt at det har skjedd litt på integrert-fronten. Men det har ikke vært noe aktivitet fra EC sin side når det kommer til for- og effektforsterkere på veldig lang tid. Kan nesten virke som at EC mener dette markedet er dødt? Og man kan jo spørre seg om hva EC tenkte på mtp. prissetting på AW 2x120-M, å sette prisen så tett opp mot AW250-R, som gir dobbel effekt. Det gjør sine utslag på bruktmarkedet, åpenbart...
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Vil si det fortsatt er for likt, blir fort litt misforståelser. Men så igjen, blir det jo det med AW180 også. Som jeg kan huske har ALLE effektforsterkerene til EC med AW foran ett nummer som er identisk med watten rett etter, så jeg har ingen problemer med å tro at det er mange der ute som tror dette er en 180 Watter. Jeg ville byttet navn på den for mange år siden hadde det vært opp til meg, det er jo en ting som har ''irritert'' meg litt ganske lenge. Det er helt logisk tenkning å tro at dette er en 180 Watter så lenge du ikke går igjennom datablad eller spesifikasjonene.
    Ja, så lenge AW180 i dag i realiteten er en monoblokk på 250W i 8 ohm blir "180" litt misvisende, og kan skape forvirring. Det er en viktig forskjell, for det er en veldig god indikator på alderen på forsterkeren.

    Forøvrig, ser at det har vært en del lanseringer fra EC på "Living"-plattformen, samt at det har skjedd litt på integrert-fronten. Men det har ikke vært noe aktivitet fra EC sin side når det kommer til for- og effektforsterkere på veldig lang tid. Kan nesten virke som at EC mener dette markedet er dødt? Og man kan jo spørre seg om hva EC tenkte på mtp. prissetting på AW 2x120-M, å sette prisen så tett opp mot AW250-R, som gir dobbel effekt. Det gjør sine utslag på bruktmarkedet, åpenbart...
    Helt enig her, Det har ikke kommet mye nye produkter på Classic fronten siden oppkjøp, nesten ingenting. (med unntak av det siste året hvor det kom ny RIAA og Vinylspiller) Ellers har produktene blitt oppdatert litt, og noen deler har blitt byttet ut.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Helt enig her, Det har ikke kommet mye nye produkter på Classic fronten siden oppkjøp, nesten ingenting. (med unntak av det siste året hvor det kom ny RIAA og Vinylspiller) Ellers har produktene blitt oppdatert litt, og noen deler har blitt byttet ut.
    Vi har jo EC4.8 selvfølgelig, samt at de økte effekten på AW180 til å matche AW250-R, samt mindre forbedringer på AW250-R, AW400 og Nemo og AW [2,3]x120-M. Men dette er mange år siden nå, har vært helt stille på forsterkerfronten på hele 2010-tallet, egentlig.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Tror de må få ferdigstilt EC Living før det skjer noe. De er lovlig sent ute med resterende etter Tana SL-1 og L1. Sonos, BlueSound og andre selger markedet tørt før de får ut streamere.

    Platespiller og Riia er jeg skikkelig fornøyd med.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Tror nok AW180 har blitt merkevare for EC og sjansen for at de vil bytte er slim to none!! Men for oss brukere- ihvertfall så hadde jeg syns AW250M hadde vært det mest riktige.
    De fleste som kjøper EC er mest sannsynelig relativt kjent med EC fra før eller har gjort noe research ihvertfall til å vite hva de går til.

    Har selv vært nære flere ganger for å teste ut AW180.. Har hatt AW250R tidligere og den ble VARM. Hvor varm blir AWE180 for de som vet?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Tror nok AW180 har blitt merkevare for EC og sjansen for at de vil bytte er slim to none!! Men for oss brukere- ihvertfall så hadde jeg syns AW250M hadde vært det mest riktige.
    De fleste som kjøper EC er mest sannsynelig relativt kjent med EC fra før eller har gjort noe research ihvertfall til å vite hva de går til. Men det var det med eldre og nyere model da..

    Har selv vært nære flere ganger for å teste ut AW180.. Har hatt AW250R tidligere og den ble VARM. Hvor varm blir AW180 for de som vet?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror de må få ferdigstilt EC Living før det skjer noe. De er lovlig sent ute med resterende etter Tana SL-1 og L1. Sonos, BlueSound og andre selger markedet tørt før de får ut streamere.

    Platespiller og Riia er jeg skikkelig fornøyd med.
    Jeg er faktisk ikke sikker på det. Living er i motsetning til de som "selger markedet tomt" produkttypens high end. Det vil si at folkevariantene fra Sonos og Bluesound kommer til å bane vei for high end-systemer innenfor sin type. Den største tabben de kan gjøre er å sende et system ut på markedet som er preget av ustabilitet og som ikke er ferdig utviklet. De har mer å tape på at folk oppgraderer og blir frustrerte enn at de holder seg til sine Sonos fram til det finnes bedre systemer som fungerer godt, slik jeg håper Living kommer til å gjøre.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Tror de må få ferdigstilt EC Living før det skjer noe. De er lovlig sent ute med resterende etter Tana SL-1 og L1. Sonos, BlueSound og andre selger markedet tørt før de får ut streamere.

    Platespiller og Riia er jeg skikkelig fornøyd med.
    Jeg er faktisk ikke sikker på det. Living er i motsetning til de som "selger markedet tomt" produkttypens high end. Det vil si at folkevariantene fra Sonos og Bluesound kommer til å bane vei for high end-systemer innenfor sin type. Den største tabben de kan gjøre er å sende et system ut på markedet som er preget av ustabilitet og som ikke er ferdig utviklet. De har mer å tape på at folk oppgraderer og blir frustrerte enn at de holder seg til sine Sonos fram til det finnes bedre systemer som fungerer godt, slik jeg håper Living kommer til å gjøre.
    Tana SL1 er faktisk ikke så ille priset sett i forhold til for eksempel Sonos Play3. Jeg lyttet på den i sommer og når mitt stueanlegg B&O Beosenter 2500 må byttes så er et 2.1 oppsett med EC Living helt klart en god kandidat.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror de må få ferdigstilt EC Living før det skjer noe. De er lovlig sent ute med resterende etter Tana SL-1 og L1. Sonos, BlueSound og andre selger markedet tørt før de får ut streamere.

    Platespiller og Riia er jeg skikkelig fornøyd med.
    Jeg er faktisk ikke sikker på det. Living er i motsetning til de som "selger markedet tomt" produkttypens high end. Det vil si at folkevariantene fra Sonos og Bluesound kommer til å bane vei for high end-systemer innenfor sin type. Den største tabben de kan gjøre er å sende et system ut på markedet som er preget av ustabilitet og som ikke er ferdig utviklet. De har mer å tape på at folk oppgraderer og blir frustrerte enn at de holder seg til sine Sonos fram til det finnes bedre systemer som fungerer godt, slik jeg håper Living kommer til å gjøre.
    Tana SL1 er faktisk ikke så ille priset sett i forhold til for eksempel Sonos Play3. Jeg lyttet på den i sommer og når mitt stueanlegg B&O Beosenter 2500 må byttes så er et 2.1 oppsett med EC Living helt klart en god kandidat.
    Jeg stod godt utenfor sweetspot da Atle Budal demonstrerte Living Tana i stereo for en kunde, og det låt absolutt skapelig for å være et streaminganlegg som er så kompakt. Absolutt skapelig, jeg følte et lite begjær. Men siden jeg kun har en stue og soverommet allerede er greit lydsatt så har det foreløpig ikke noe bruksområde for meg. Men skulle jeg hatt et stuesystem i tillegg til mine rørsleder og der tilhørende elektronikk og høyttalere ville Tana vært øverst på listen hvis jeg hadde hatt plass til to høyttalere istedenfor en brei planke fra Naim eller JBL (som er drita tøff synes jeg). Og det har man alltid plass til hvis ikke en drage sier nei. ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Electrocompaniet ECD1 DAC
    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?
    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Neida, dette er EC vennetråden.

    Tja, spørsmålet blir hvor mye man må gi for ECD-1. Denne begynner som sagt å trekke på årene, og jeg tenker at å bruke veldig mye penger på en DAC av eldre dato ikke nødvendigvis er god pengebruk, uavhengig om det står EC eller et annet merkenavn på boksen.

    Generelt sett, har observert at noen er av den oppfatning at de kan tillate seg å kreve ekstra høy pris ift. alder på produktet, bare fordi det står Electrocompaniet på det. Synes det blir litt feil...
    Flott, vart litt usikker :)

    Ok. Takk for svar.

    Electrocompaniet ECD1 DAC


    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?


    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Har brukt ECD1 i mange år, fortsatt i bruk på hytta. Har nå gått overt ECD2 og vil si at ECD2 er mer analytisk. Den strekker seg lengere i både diskant og bass.
    ECD1 er en veldig bra DAC den og, meget behagelig lyd på den. Mellomtonen er spesiellt bra. Så lenge du ikke trenger USB så er den ett godt kjøp vil jeg si.

    Tusen takk for svar. Usb trenger jeg. :)
    Ikke hatt EC dac så lure jo på hvor bra den er mot V6 og ikkje minst den jeg bruke i dag, Stello
    ECD 2 bør jeg vel da gå for hvis?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Flott, vart litt usikker :)

    Ok. Takk for svar.

    Electrocompaniet ECD1 DAC


    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?


    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Har brukt ECD1 i mange år, fortsatt i bruk på hytta. Har nå gått overt ECD2 og vil si at ECD2 er mer analytisk. Den strekker seg lengere i både diskant og bass.
    ECD1 er en veldig bra DAC den og, meget behagelig lyd på den. Mellomtonen er spesiellt bra. Så lenge du ikke trenger USB så er den ett godt kjøp vil jeg si.

    Tusen takk for svar. Usb trenger jeg. :)
    Ikke hatt EC dac så lure jo på hvor bra den er mot V6 og ikkje minst den jeg bruke i dag, Stello
    ECD 2 bør jeg vel da gå for hvis?
    Hadde nok gått for ECD 2 da ja, men den er ikke uten konkurranse i den prisklassen.
    Når jeg hadde ECD 2 dempet jeg volumet noen db, da den har et veldig høyt utgangsnivå.
    Ble straks mye bedre og et varmere lydbilde.

    ECD1 og V6 sliter jeg å høre forskjell på. Om noe så synes jeg V6 er litt bedre.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flott, vart litt usikker :)

    Ok. Takk for svar.

    Electrocompaniet ECD1 DAC


    Er denne bra? Lik på Abrahamsen V6 i lyden?


    Så nå jeg har skrevet i feil tråd.. :p Eller har jeg det? Electrocompaniets venner er det her?? eller er dette bare en modell tråd?
    Har brukt ECD1 i mange år, fortsatt i bruk på hytta. Har nå gått overt ECD2 og vil si at ECD2 er mer analytisk. Den strekker seg lengere i både diskant og bass.
    ECD1 er en veldig bra DAC den og, meget behagelig lyd på den. Mellomtonen er spesiellt bra. Så lenge du ikke trenger USB så er den ett godt kjøp vil jeg si.

    Tusen takk for svar. Usb trenger jeg. :)
    Ikke hatt EC dac så lure jo på hvor bra den er mot V6 og ikkje minst den jeg bruke i dag, Stello
    ECD 2 bør jeg vel da gå for hvis?
    Hadde nok gått for ECD 2 da ja, men den er ikke uten konkurranse i den prisklassen.
    Når jeg hadde ECD 2 dempet jeg volumet noen db, da den har et veldig høyt utgangsnivå.
    Ble straks mye bedre og et varmere lydbilde.

    ECD1 og V6 sliter jeg å høre forskjell på. Om noe så synes jeg V6 er litt bedre.


    Tusen takk for svar. Var til svært god hjelp. :)
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    66
    Antall liker
    62
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Hei Electrocompaniet venner. Har nylig kjøpt EMP 2. Fruen vil spille spotify fra pc,n sin via USB inngangen på spilleren. Lar det seg gjøre? Vi har forsøkt litt forskjellige måter uten hell. Evt andre måter å få musikk ut til annlegget?

    Mvh softail
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hei Electrocompaniet venner. Har nylig kjøpt EMP 2. Fruen vil spille spotify fra pc,n sin via USB inngangen på spilleren. Lar det seg gjøre? Vi har forsøkt litt forskjellige måter uten hell. Evt andre måter å få musikk ut til annlegget?

    Mvh softail
    Går nok ikke på den måten, derfor er det også en vanlig USB A-inngang og ikke feks. en B inngang som er vanlig til PC tilkobling. Denne er vell kun for trådløs tilkobling til internett, og ladding av fjernkontroll tar jeg ikke helt helt feil.
    Usikker på om EMP2 har spotify connect, er det tilfellet kan du heller bruke det og droppe kabel
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    66
    Antall liker
    62
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Hei Electrocompaniet venner. Har nylig kjøpt EMP 2. Fruen vil spille spotify fra pc,n sin via USB inngangen på spilleren. Lar det seg gjøre? Vi har forsøkt litt forskjellige måter uten hell. Evt andre måter å få musikk ut til annlegget?

    Mvh softail
    Går nok ikke på den måten, derfor er det også en vanlig USB A-inngang og ikke feks. en B inngang som er vanlig til PC tilkobling. Denne er vell kun for trådløs tilkobling til internett, og ladding av fjernkontroll tar jeg ikke helt helt feil.
    Usikker på om EMP2 har spotify connect, er det tilfellet kan du heller bruke det og droppe kabel
    EMP 2 har ikke spotify connect. Planen var å ha mindre bokser i stereobenken. Har min Abrahamsen V6 i tilfelle det ikke går med EMP 2. Kona prøver hjemme mens jeg sitter på jobb. :)
    Mvh softail
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hei Electrocompaniet venner. Har nylig kjøpt EMP 2. Fruen vil spille spotify fra pc,n sin via USB inngangen på spilleren. Lar det seg gjøre? Vi har forsøkt litt forskjellige måter uten hell. Evt andre måter å få musikk ut til annlegget?

    Mvh softail
    Går nok ikke på den måten, derfor er det også en vanlig USB A-inngang og ikke feks. en B inngang som er vanlig til PC tilkobling. Denne er vell kun for trådløs tilkobling til internett, og ladding av fjernkontroll tar jeg ikke helt helt feil.
    Usikker på om EMP2 har spotify connect, er det tilfellet kan du heller bruke det og droppe kabel
    EMP 2 har ikke spotify connect. Planen var å ha mindre bokser i stereobenken. Har min Abrahamsen V6 i tilfelle det ikke går med EMP 2. Kona prøver hjemme mens jeg sitter på jobb. :)
    Mvh softail
    Da må du nok bruke V6, vet EMP2 har flere digitale tilkoblinger, men tror alle er utganger, og da går det dårlig.. V6 har jo USB så det går vel bra
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn