EC og matchende SACD-spiller og høytalere: Hjelp og råd....

janpet

Fersking
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
0
Hei - som nyfrelst EC-eier, søker jeg råd og veiledning fra dere EC-kjennere i valg av SACD-spiller og gulvstående høytalere som er kjent for å være god match. - ihvertfall en guidance til hva jeg bør prøvelytte før anskaffelse.

Spilleren bør ha balanserte utganger.

- Samtid er jeg fristet til å spørre dere om generell lydforskjell på balansert og singel-ended

Kjempeglad for alle råd jeg får ;D

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Hei!
Hva er budsjettet ditt når det gjelder SACD-spiller? Utvalget er begrenset når det gjelder SACD spiller, hvis en cd-spiller er bra nok, så er valgmulighetene mye større og du8 kan få noe som låter bra til en overkommelig pris.

Høytaler-budsjettet, hvordan er det? 5k eller 30k. Jeg spiller med Audiovector, synes de matcher EC lyden godt.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
janpet skrev:
Hei - som nyfrelst EC-eier, søker jeg råd og veiledning fra dere EC-kjennere i valg av SACD-spiller og gulvstående høytalere som er kjent for å være god match. - ihvertfall en guidance til hva jeg bør prøvelytte før anskaffelse.

- Samtid er jeg fristet til å spørre dere om generell lydforskjell på balansert og singel-ended

Hei,

Er du EC frelst så "glem sacd" og kjøp en EMC1 Up i stedet for, det finnes jo så lite utvalg av sacd på markeded (software) og forskjellen er ikke så stor.

EMC1 er sannsynligvis det beste produktet EC har laget, og den er balansert som ihvertfall for ECprodukter er bedre.

Mvh
Geir :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ang. høytalere vil jeg annbefale deg en lytt til Triangle, Disse låter flott på EC

janpet

Fersking
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
0
tristessor skrev:
Hei!
Hva er budsjettet ditt når det gjelder SACD-spiller? Utvalget er begrenset når det gjelder SACD spiller, hvis en cd-spiller er bra nok, så er valgmulighetene mye større og du8 kan få noe som låter bra til en overkommelig pris.

Høytaler-budsjettet, hvordan er det? 5k eller 30k. Jeg spiller med Audiovector, synes de matcher EC lyden godt.
Når det gjelder ht-budsjett vil det være nærmere 30 k enn 5... - Med det utgangspunktet vil jeg tro det kan være mye brukbart å finne på "brukten". Budsj. på SACD vil avhenge mye av value for the money .... så et sted mellom 10 - 20k vil kunne være aktuelt.

janpet

Fersking
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
0
GFE skrev:
janpet skrev:

Hei,

Er du EC frelst så "glem sacd" og kjøp en EMC1 Up i stedet for, det finnes jo så lite utvalg av sacd på markeded (software) og forskjellen er ikke så stor.

EMC1 er sannsynligvis det beste produktet EC har laget, og den er balansert som ihvertfall for ECprodukter er bedre.

Mvh

U

utgatt60135

Gjest
Vil du at det skal låte varmt og behagelig eller mere "upfront" og analytisk? Rock? Eller hører du mye på gode akusiske opptak? Hvor stort er rommet ditt?

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
janpet skrev:
GFE skrev:
janpet skrev:

Hei,

Mvh

Da hadde jeg "begynt og spart", det bør være mulig å få tak i et godt eksemplar på bruktbørsen for ca 18.000.
De er videre så populære at de er enkle og selge og får du tak i en "strøken EMC1Up" så er verditapet minimalt hvis du da mot formodning skulle selge igjen (jeg solgte min, var meget godt fornøyd med den) men man blir alltid før eller senere nyskjerrig på andre ting/produkter.

Mvh

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Jeg synes nok du bør prøvelytte litt på Sonus Faber sin Cremona serie. Selv bruker jeg B&W 805S som jeg synes er en god match. Kan tenkes også 804S kan være bra?

Topp Bunn