Er på saken. Har skaffet til veie det som trengs. Forøvrig utfordrende å unngå sprekker når en skal utvide (klinke) tårna på undersiden av bordene. Tror jeg har knekt koden, men har ikke statistisk grunnlag for å hevde det. Vi får se.
Jeg ser ingen grunn til at disse skulle være forskjellige. Det er samme strømmen som flyter gjennom begge og lasten (gitter-lekk i neste steg) er også lik, så forskjellige verdier vil bare skape ubalanse i signalet.På skjemaet er det faktisk ulik motstandsstørrelse over og under concertina-trioden og det gjør vel kanskje behovet for ren spenning bare enda større? Er det forresten slik at det er viktigere at strømforyninga til g2 er ripple-fri enn at strømmen på anoden er det?
Jeg bruker selv et rimelig kit á la dette:Har definitivt knekt (knekket, knukket - helsikkes perfektum) koden. Det viktige er at loddetårnet ikke stikker for langt ut på undersiden av bakelittstykket før en klinker den. Mine loddetårn kan ikke stikke mer enn ca. 0,8 mm ut på undersiden hvis jeg skal unngå sprekkdannelser. Dette har vel noe med hvor myk messingen er. Bruker sandpapir for å pusse ned de hule endene til passende lengde (det optimale synes å være rundt 0.6-0.7 mm) "in situ" før klinking. Ellers har jeg en hylse som jeg trer over toppen av loddetårnet og en konisk setteskrue (M6) i rustfritt stål skrudd inn i en aluminiumsplate som underlag. Lett hamring med noen justeringer av vinkelen underveis. Ferdig. 15 stk. igjen.
Vis vedlegget 1110028